GX eagle

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16706
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als je echt duidelijk meer takken meepikt als vroeger denk ik dat dat of komt doordat er gewoon meer takken in het bos liggen, of misschien heb je behalve een andere groep ook wel een andere achterband gemonteerd? Kan me voorstellen dat een halve tractorband wat meer rommel omhoog gooit dan een semislick.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

kermit schreef:Kan me voorstellen dat een halve tractorband wat meer rommel omhoog gooit dan een semislick.
Zou je denken? :wink:
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Gebruikersavatar
knol
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 14 november 2017, 14:37

andere banden; ben van racing ralph naar black panther gegaan maar dit zijn mijns inziens ook geen tractorbanden. Ik heb nog niet zo veel geluk gehad met GX, ben met mijn 3e GX-derailleur in 2 maanden bezig. Deels t.g.v. takken en deels door niet goed functionerende derailleur. Aangezien niemand dezelfde ervaring heeft zal het wel botte pech en puur toeval zijn maar ik moet nog wat vertrouwen in de GX-groep krijgen....
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

sja... wat is een niet goed functionerende derailleur? misschien dat je pad krom is na de eerste aanvaring met een tak en dan gaat het niet zomaar goed komen.. Misschien is je chainline klote voor een 1x setup, misschien is je ketting lengte niet goed, misschien staat je b schroefje verkeerd... er kunnen zoveel oorzaken zijn...

Ik heb zelf geen ervaring met de GX, maar ik geloof niet dat er veel technische problemen mee zijn
lennart91
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 18 december 2016, 15:17

knol schreef:andere banden; ben van racing ralph naar black panther gegaan maar dit zijn mijns inziens ook geen tractorbanden. Ik heb nog niet zo veel geluk gehad met GX, ben met mijn 3e GX-derailleur in 2 maanden bezig. Deels t.g.v. takken en deels door niet goed functionerende derailleur. Aangezien niemand dezelfde ervaring heeft zal het wel botte pech en puur toeval zijn maar ik moet nog wat vertrouwen in de GX-groep krijgen....
Hier dezelfde ervaringen. Heb zelf sinds oktober een Trek Top Fuel met GX Eagle aandrijving. In januari (schijnbaar) een takje meegepikt, waardoor de derailleur krom was. Pad is 100% recht en de kooi is ook recht. Fietsmaatje heeft exact hetzelfde gehad.

Mijn kromme derailleur wordt nu opgestuurd naar SRAM, omdat het mij goed lijkt om dit soort dingen terug te koppelen. Wellicht doen ze er iets mee. Ben benieuwd!
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

Ik rij al een hele tijd met GX 1x11 / 27.5", geen klachten (wel hoofdzakelijk op goed onderhouden routes).
Of hangt GX 1x12 nog een stukje lager bij de grond??
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ja
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Maar weer niet meer dan Deore XT of GX 2x11!!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik las dat Schurter was gespot met een Eagle e-tap setup (draadloos dus).

Shimano mag zich toch wel eens zorgen gaan maken.
yeahello
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 08:31

*vraag verplaatst*
Ach ja....
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Weet iemand of er andere verhoudingen cassettes beschikbaar zijn van 12 speed? Wat ik zie is alleen 10-50.
Die 50 ga ik nooit gebruiken... allemaal overbodige ballast.
Wat dat betreft is shimano met 11-36 een prima range.. Wellicht kan SRAM ook een 12 speed brengen voor meer vlak terrein..
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Als je de 50 niet gaat gebruiken dan heb je ook geen 12 speed nodig...
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Zelfs voor 11 speed mtb cassette kan ik geen 11-36 vinden.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Ik gebruik de 50 ook niet veel, maar als ik hem nodig ben, kan ik er wel op terugvallen. Als je een 36 groot genoeg vindt, kun je het ook zat af met een 1x9 of 1x10, scheelt heeeeel veel kosten
Bird Aeris 9 blurple
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Voor rijden in NL is een grote range niet zo nodig. Ik rijd in Drenthe ook wel single ring met een 11-28 race cassette. En op de Singlespeed naaf heb ik een 7v 15-34 geknutseld, kom ik niets aan tekort. Maar Eagle heeft ook andere plussen.

Het nieuwe tandprofiel bijvoorbeeld, vind ik een echte ontwikkeling voor Single ring aandrijvingen. Voordeel van de 50 achter is ook dat ik een groter voorblad kan kiezen. En dat betekent dat ik niet alleen op de kleinste kransjes van de cassette rijd. Met een 34 voor heb ik bijna de universele versnellingsbak. Alleen voor de Alpen vakantie gaat er iets kleiners mee.

Heb net een GX setje gekocht om 2 wielsets echt uitwisselbaar te maken. Ik zal dat van de kwetsbaarheid wel merken, rijd regelmatig smalle singletrack door de hei.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie