Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik heb twee Xkings liggen, om vanaf het voorjaar te monteren op mn Superfly. Ben benieuwd, ligt nu 2x RaRa op.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Als met het 'omfloepen' wordt bedoeld dat de band in zijdelingse richting knakt in de sidewall .... dat is met de flink stuggere protection versie vele malen minder, zo niet verdwenen. Ik vind die protection versies sowieso een stuk fijner dan de Perf of de RS banden. (Vooral die laatste floepen al heel erg snel om!)

Ja, die RK's gaan echt als de brandweer. Maar bij natte omstandigheden merk je dat het snelle loopwerk tegen de grip op de ondergrond tekort doet.
Die XK zijn het gehele jaar door perfect te rijden, zowel droog als nat. Combineer je de 2 banden, zoals jouw keuze 2, dan is een zeker gevoel wat mij betreft gegarandeerd. Ben je niet vies van een bandje wisselen ... dan zou ik bij droge en mellow omstandigheden de RK Prot voor en achter doen en bij nat weer of technischer terrein de XK Prot voor plaatsen.

@kaptein: Dat verschil ga je vooral op je achterband merken, daar de XK meer grip heeft dan de RaRa maar ook ietsje zwaarder rolt.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

In dat geval ga ik zeker voor 2x een snelle band en leg ik wel een nop bandje op mijn andere wielset.
Race king 2x
Racing Ralph 2x
Nu lees ik ook veel geode verhalen over de Mezcal van Vittoria. Iemand die met 2x Mezcal rijd.
Met name de TNT grafeen C4 schijnt goed te rijden.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Iemand die ervaring heeft met de Conti Race King Performance in 2.2 29" ? Zou ook graag de breedte weten op een 25mm velg.

Ik denk deze eens te proberen als vervanger van de Protection versie, eigenschappen zouden niet zo ver uit elkaar liggen volgens http://www.bicyclerollingresistance.com" onclick="window.open(this.href);return false; maar wel de helft goedkoper. Tubeless maken zal wel lukken zeker...
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Kapitein Iglo schreef:Ik heb twee Xkings liggen, om vanaf het voorjaar te monteren op mn Superfly. Ben benieuwd, ligt nu 2x RaRa op.
Ik heb 2 keer een X-king vooraan geprobeerd (in 2.2 en 2.4) maar kon er nooit aan wennen en ben steeds terug naar RaRa gegaan. De X-king kon me nooit genoeg vertrouwen geven, vond ze nogal vaag sturen.
Achteraan gaat het goed, heb er nog 1 in gebruik momenteel, maar zou het toch geen upgrade noemen als je van RaRa komt.
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Keuze is gemaakt, ik ga komend seizoen op de race king 2018 rijden. Bij slecht weer gooi ik voor een x-king er op. Allen en protection uitvoering. Mijn Ikon's waar ik circa 500 km mee gereden heb gooi ik op MP. Na mijn idee lopen ze behoorlijk zwaar.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Gary Visser schreef:
Kapitein Iglo schreef:Ik heb twee Xkings liggen, om vanaf het voorjaar te monteren op mn Superfly. Ben benieuwd, ligt nu 2x RaRa op.
Ik heb 2 keer een X-king vooraan geprobeerd (in 2.2 en 2.4) maar kon er nooit aan wennen en ben steeds terug naar RaRa gegaan. De X-king kon me nooit genoeg vertrouwen geven, vond ze nogal vaag sturen.
Achteraan gaat het goed, heb er nog 1 in gebruik momenteel, maar zou het toch geen upgrade noemen als je van RaRa komt.
Wat ik zeg: ik ben benieuwd. Bijna niets zo persoonlijk als bandenkeuze. Het is net koffie wat dat betreft.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Ik heb 2 keer een X-king vooraan geprobeerd (in 2.2 en 2.4) maar kon er nooit aan wennen en ben steeds terug naar RaRa gegaan. De X-king kon me nooit genoeg vertrouwen geven, vond ze nogal vaag sturen.
Achteraan gaat het goed, heb er nog 1 in gebruik momenteel, maar zou het toch geen upgrade noemen als je van RaRa komt.
Wat ik zeg: ik ben benieuwd. Bijna niets zo persoonlijk als bandenkeuze. Het is net koffie wat dat betreft.
volledig mee eens schwalbe kan mij totaal niet bekoren bijvoorbeeld. Ik moet dus altijd zelf opzoek ;)
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
canth
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 28 november 2017, 08:45

Heb net een nieuwe fiets, dus ben nog niet toe aan nieuwe banden, maar ben al wel wat onderzoek aan het doen voor als mijn banden straks versleten zijn. Ik probeer sites te vinden waar 2.5/2.6/2.8 banden verkocht worden. Ik heb nu Minion DHF 2.6 en Rekon 2.6 die op zich erg goed bevallen. Bandendruk voor 0.85 en achter 1.1 bar, lijkt een beetje laag, maar ik heb nog geen problemen gehad op mijn routes. Ik kan echter geen sites vinden waar deze banden verkocht worden. Mantel, Futurum en 12gobiking hebben alleen of geen selectie plus banden of één 2.6 band. Heeft er iemand enig idee waar ik deze banden zou kunnen vinden?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Probeer mud mate van hier eens...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

En anders eens kijken bij de duitsers.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

canth schreef:Heb net een nieuwe fiets, dus ben nog niet toe aan nieuwe banden, maar ben al wel wat onderzoek aan het doen voor als mijn banden straks versleten zijn. Ik probeer sites te vinden waar 2.5/2.6/2.8 banden verkocht worden. Ik heb nu Minion DHF 2.6 en Rekon 2.6 die op zich erg goed bevallen. Bandendruk voor 0.85 en achter 1.1 bar, lijkt een beetje laag, maar ik heb nog geen problemen gehad op mijn routes. Ik kan echter geen sites vinden waar deze banden verkocht worden. Mantel, Futurum en 12gobiking hebben alleen of geen selectie plus banden of één 2.6 band. Heeft er iemand enig idee waar ik deze banden zou kunnen vinden?
Justpedal.nl (niet alles staat op zijn site maar mailtje lost het op)
Bike24
Fatbike24
Hibike
Bikecomponents
Bikediscount
Hollandbikeshop
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Gisteren even rondje gereden op de Onza Canis in 27,5x2.85 op 40mm id velg. Erg fijne band op Schoorl, zeer voorspelbare grip, drift mooi geleidelijk weg. Loopt soepel. Om kort te zijn, blij mee, beter dan de 29 x 2.25 versie die ik eerder reed (te smal, teveel druk nodig om stabiel te blijven).

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Ik lees hier niet zo veel over de Specialized Fast Track met gripton compound. Deze zaten op mijn fiets en ben er mee blijven rijden ondanks dat ik nog 2 nieuwe Schwalbes heb liggen waar ik voorheen tevreden over was.
Ik moet zeggen dat die Fast track bandjes erg goed bevallen. Heb voor 2,3 en achter 2,1 erop liggen en rijdt met beide banden op ongeveer 1,3- 1,4 bar en dat bevalt erg goed tot nog toe, ook afgelopen zaterdag met redelijk vochtige ondergrond had ik ruim genoeg grip!
denk niet dat ik de RaRa en RoRo ga monteren ondanks dat ik ook wel nieuwsgierig ben naar dat nieuwe compound van Schwalbe, heb die met de rode strepen liggen.
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

Ik ben ook wel een fan van de Specialized banden. Eerst als combi ground control en fast track. Later op de camber met de combi purgatory en ground control en nu op de stumperjumper purgatory en butcher.
Ik ben er heel tevreden mee en zal niet meer snel overstappen op een ander merk.
Plaats reactie