Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Miker V
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: za 23 augustus 2008, 01:45
Mijn mountainbike: Xtrail X0, Canyon Nerve CF 9.0
Contacteer:

Ik vind het altijd heel makkelijk roepen vanuit de commentaarcabine. Ook al lijkt VDP alles "spelenderwijs" te doen, ik vraag me af of werken met een trainer (incl. de trainingsschema's) hem verder gaan brengen. Sommigen worden beter met een trainer en trainingsschema's, anderen gaan juist minder goed presteren.

Persoonlijk denk ik dat ze in het kamp van Mathieu echt wel weten wat ze doen. Imo vooral belangrijk dat de sporter achter zijn eigen aanpak staat, en zich niet te veel aantrekt van wat er uit het commentaarhok wordt geroepen. Laat hem vooral de "goesting" houden om te crossen, MTB-en...
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Miker V schreef:Ik vind het altijd heel makkelijk roepen vanuit de commentaarcabine. Ook al lijkt VDP alles "spelenderwijs" te doen, ik vraag me af of werken met een trainer (incl. de trainingsschema's) hem verder gaan brengen. Sommigen worden beter met een trainer en trainingsschema's, anderen gaan juist minder goed presteren.

Persoonlijk denk ik dat ze in het kamp van Mathieu echt wel weten wat ze doen. Imo vooral belangrijk dat de sporter achter zijn eigen aanpak staat, en zich niet te veel aantrekt van wat er uit het commentaarhok wordt geroepen. Laat hem vooral de "goesting" houden om te crossen, MTB-en...
Eensch :-q ...... 't is nou niet dat zijn resultaten tegenvallen ofzo ..... los van WK (3e) rijdt hij een compleet seizoen van bijna 6 maanden het hele veld compleet in de vernieling.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Maar als je je straks op 1 specifieke wedstrijd (OS) wilt richten, kan je huidige aanpak een herhaling van vorig weekend worden. Heel het jaar goed, maar net die ene dag niet. Of de rest heeft dan wel goed gepiekt. Een wedstrijdje winnen in grubbe-kutte-veen is dan leuk, maar kan me niet aan de indruk ontrekken dat hij voor goud wil gaan!

Plus, stel je eens voor als hij echt goed gaat trainen...
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Gewoon effe FB-vriendjes met Sven K. worden. Ik denk dat dat een meer dan uitstekende trainer/coach zou zijn voor hem. ;)
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

PaneVino schreef:Gewoon effe FB-vriendjes met Sven K. worden. Ik denk dat dat een meer dan uitstekende trainer/coach zou zijn voor hem. ;)
Die heeft inderdaad wel de ervaring gehad zijn lichaam naar de klote te trainen, heeft hem ruim een jaar gekost. Mathieu wordt heus goed gecoacht en heeft zeker wel schema's. Nu is hij nog jong en herstelt hij snel, is zeker iets waar hij later rekening mee moet houden. Maar denk nou niet dat hij nu maar wat aankloot en niet nadenkt over wat hier allemaal geroepen wordt. Hij weet erg goed waar hij mee bezig is en wat zijn doelen zijn. Zal nog moeten leren om hoogtestages en supercompensatie te "timen" maar ook dat weet hij zelf inmiddels wel :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik denk absoluut niet dat ie maar wat aankloot. Maar ik denk ik wel degelijk dat ie met een coach als Sven Kramer veel verder komt dan nu. En dan wellicht nog meer op het psychologische vlak, dan op het fysieke.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Miker V
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: za 23 augustus 2008, 01:45
Mijn mountainbike: Xtrail X0, Canyon Nerve CF 9.0
Contacteer:

Een begeleider kan denk ik pas echt wat doen als de sporter daarin gelooft. Als VDP vindt dat de tijd daarvoor rijp is, zal hij echt wel die stap zetten. Maar voorlopig gaat het hem denk ik prima af op deze manier; hij geniet van zijn sport, en zijn resultaten mogen er zijn. Dus lekker laten doen voorlopig...
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

PaneVino schreef:Ik denk absoluut niet dat ie maar wat aankloot. Maar ik denk ik wel degelijk dat ie met een coach als Sven Kramer veel verder komt dan nu. En dan wellicht nog meer op het psychologische vlak, dan op het fysieke.
Kramer lijdt aan het zelfde syndroom :wink: ........
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Bizarre rit zojuist op de 10km... :o
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef:
PaneVino schreef:Ik denk absoluut niet dat ie maar wat aankloot. Maar ik denk ik wel degelijk dat ie met een coach als Sven Kramer veel verder komt dan nu. En dan wellicht nog meer op het psychologische vlak, dan op het fysieke.
Kramer lijdt aan het zelfde syndroom :wink: ........
:lol:



:((
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

awinkel schreef:Bizarre rit zojuist op de 10km... :o
En net als VdP een eerlijk antwoord, netjes de pers te woord staan en doorgaan :-q
Je kunt helaas niet ALLES winnen maar het palmares van Kramer is ongeëvenaard.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat ben ik helemaal met je eens, maar ik had het hem ontzettend gegund.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik hoopte nog dat ie express rustig aan deed in het begin, zodat ie er op het eind nog ff een OR kon uitpersen.
En inderdaad goudeerlijk tien ie werd doorgezaagd door die journalist na de rit.



[Flauwegrapmodus] Als je zag hoe Bloemen schaatste, het leek alsof hij niet ademde.... :D. [/Flauwegrapmodus]
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hij gaf toe dat ie wat rustiger aan deed toen ie zag dat ie niet meer kon winnen.
Beetje dezelfde mentaliteit als vd Poel die overigens nog wel voor de 3e plek reed.

Wat dat betreft vraag ik me af of Kramer wel een goede trainer voor vd Poel is :p
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Over de grens verwachten men wel iets van hem
https://www.facebook.com/globalmountain ... 506393419/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Plaats reactie