NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

Net terug, rondje ligt er perfect bij ..

En het minilusje is heel goed bedacht, het is alleen wel een uitdaging om weer door te rijden...' nog eentje dan , aah ok nog eentje dan en dan weer door '
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De renners die ik les gaf vanmiddag waren ook erg blij met het mini rondje.
Ik vond het parcours zwaar. Plakkende aarde door de dooi. Gelukkig geen natte bende.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jurriaan schreef:De renners die ik les gaf vanmiddag waren ook erg blij met het mini rondje. Ik vond het parcours zwaar. Plakkende aarde door de dooi. Gelukkig geen natte bende.
vanochtend nog bevroren modderstroken. #tramrails.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Jurriaan schreef:De renners die ik les gaf vanmiddag waren ook erg blij met het mini rondje.
Metoo.......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Fred (mtb-sport) schreef:
Jurriaan schreef:De renners die ik les gaf vanmiddag waren ook erg blij met het mini rondje.
Metoo.......
Dit vind ik nou echt wat voor jou Fred. Helemaal omdat je minimaal 100km wil fietsen per rit.

http://www.velozine.nl/2018/02/11/offgr ... in-limburg" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben benieuwd of je daar dan ook heen gaat of gewoon lekker je eigen routes pakt...
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

100 km op het mini rondje? Zijn grenzen......
Mbt je genoemde gravelritten: Ik heb ze gezien, alleen "helaas" de eerste mis ik, dan zit ik in Gran Canaria op de (race)fiets :oops: . Wellicht nummer 2 of 3? (sorry voor OT gehalte).
Kreeg nav rit afgelopen vrijdag, zie bijdrage vorige pagina (was wel de mooiste fietsdag vh weekend) wel commentaar "Wanneer ik op LV de 10 zou doen of iets dergelijks". Die eer gun ik bijvoorbeeld Bouwpakket.
Laat ik het zo zeggen: Ik sluit niets uit, maar denk eerder een UHR9 dan een LV10x :winkie:

Dan misschien nog iets mbt stukje om de kuil: Benieuwd hoe dat uit gaat pakken als het straks mooi voorjaarsweer is en complete gezinnen met kinderen daar recreëren. Vele recreanten zullen misschien niet weten dat het onderdeel is van een route. Hopelijk maak ik me onterecht zorgen.

Eens kijken of ik vd week toch weer een keertje naar LV kan, ja ja ik weet het............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Fred (mtb-sport) schreef:100 km op het mini rondje? Zijn grenzen......
Mbt je genoemde gravelritten: Ik heb ze gezien, alleen "helaas" de eerste mis ik, dan zit ik in Gran Canaria op de (race)fiets :oops: . Wellicht nummer 2 of 3? (sorry voor OT gehalte).
Kreeg nav rit afgelopen vrijdag, zie bijdrage vorige pagina (was wel de mooiste fietsdag vh weekend) wel commentaar "Wanneer ik op LV de 10 zou doen of iets dergelijks". Die eer gun ik bijvoorbeeld Bouwpakket.
Laat ik het zo zeggen: Ik sluit niets uit, maar denk eerder een UHR9 dan een LV10x :winkie:

Dan misschien nog iets mbt stukje om de kuil: Benieuwd hoe dat uit gaat pakken als het straks mooi voorjaarsweer is en complete gezinnen met kinderen daar recreëren. Vele recreanten zullen misschien niet weten dat het onderdeel is van een route. Hopelijk maak ik me onterecht zorgen.

Eens kijken of ik vd week toch weer een keertje naar LV kan, ja ja ik weet het............

Sorry voor mijn onduidelijkheid maar ik bedoelde die gravelritten en indd niet 100km op LV.
Maar ach op gran canaria met de racer lijkt me geen straf voor je :P!
En 10 LV schat ik ook meer in voor bouwpakket dan voor jou indd hahaha.

Ja wat je zegt als het zo lekker druk is om de kuil ben ik ook wel benieuwd naar hoe het gaat daarzo...
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

Hoe ligt deze sloper erbij na de hagel/regen van vandaag?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Fred (mtb-sport) schreef: Eens kijken of ik vd week toch weer een keertje naar LV kan, ja ja ik weet het............
He Fred, onder ons gezegd, LV is gewoon best wel een leuke route. :bier:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Jurriaan schreef:
Fred (mtb-sport) schreef:Eens kijken of ik vd week toch weer een keertje naar LV kan, ja ja ik weet het............
He Fred, onder ons gezegd, LV is gewoon best wel een leuke route. :bier:
Zekers, ik sluit niet uit dat er morgenmiddag iemand in het zwart/geel daar een rondje / paar rondjes gaat rijden. Misschien wel eentje voor deze lijst http://kluitech.nl/uhr/Ronde_Ridderssmry.php
Enne, dat geheel vrijwillig. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Ik moet nog ff kop/munt doen qua Zeist of LV, maar wie weet kom ik je tegen :-q
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Fred (mtb-sport) schreef:Dan misschien nog iets mbt stukje om de kuil: Benieuwd hoe dat uit gaat pakken als het straks mooi voorjaarsweer is en complete gezinnen met kinderen daar recreëren. Vele recreanten zullen misschien niet weten dat het onderdeel is van een route. Hopelijk maak ik me onterecht zorgen.
Onlangs was ik daar voor een wandeltocht door LV en geparkeerd in de kuil. Het viel me op dat het op veel plekken nog onduidelijk was wat nu een wandelpad of een mtb-pad was. Dat zal wel verbeteren denk ik en daarbij moeten we allemaal gewoon maar op elkaar letten.
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Vandaag voor het eerst dit jaar daar gereden. Het lag er top bij! Nou moet ik zeggen dat een bevroren ondergrond (en een zonnetje) erg goed hielp. Nog een keertje bijna verkeerd gereden richting een nieuw stuk wat er nog niet was, maar wel als zodanig was bewegwijzerd. Dat mocht verder geen naam hebben.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

vibemaker schreef:Ik moet nog ff kop/munt doen qua Zeist of LV, maar wie weet kom ik je tegen :-q
Voor mij werd het kop, dus LV.
Dus voor de 2e keer in 1 week Fredje op LV (indirecte oorzaak ene Jurriaan die vroeg "nog steeds geen LV?").
Hoe dan ook, even na de lunch op de Scale gestapt met 2 missies. De eerste was de "100x100 in 2018 challenge" en de tweede meer betrekking op LV en dat was opgenomen worden in de lijst van Chris (http://kluitech.nl/uhr/Ronde_Ridderssmry.php).
Nu wist ik in ieder geval wat me te wachten stond, maar dit rondje is toch een beste sloper met weinig herstelpunten. Daarbij nu de ondergrond zachter dan vorige week en ik kwam op 1 plek (waar je het oude brede pad op gaat) zelfs modder tegen :winkie: Paar stukjes best tricky door de opdooi, dus oppassen.
Maar verder 1 en al genot bij mijn 5 rondjes, maar daarna ook echt klaar mee. Daarna nog effe het restant vol gemaakt en alweer mooie dag in mijn achtertuin.
LV is best uitdagend en paar plekjes toch nog steeds het idee "dat had sneller/beter gekund".
Maar ik onderschrijf wat Jurriaan aangaf met "He Fred, onder ons gezegd, LV is gewoon best wel een leuke route".
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Voor mij werd het Zeist. Ik onderschrijf je conclusie dat LV een sloper is
Plaats reactie