Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Ik denk dat je beetje teveel fan bent ;)
natuurlijk is hij super goed maar zie hem aankomend seizoen nog niet winnen. sterker nog ik denk dat hij als het niet gaat zoals hij wil halverwege afhaakt.
Maar we gaan het zien in Maart.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Mathieu heeft echt wel de techniek om met een mtb om te gaan. Echter is hij nog jong en zoekt altijd het randje op. Hier wil hij nog wel eens overheen gaan met een valpartij tot gevolg. Ik denk dat als hij net iets rustiger doet, en eens op 95% rijd ipv 105, hij een wereldbeker kan winnen. Daarnaast mentaal wat sterker worden. (en ik denk dat mtb daar ook bij gaat helpen. Hij is de topper van de CX, maar is het dus niet gewend om te achtervolgen, en te blijven strijden. Hij laat zijn koppie te snel hangen. Het gevecht met de topper van de XCO kan hem hierbij helpen.)
Met wat meer ervaring, wat jaartjes ouder en mentaal wat sterker, en dan geef ik hem een goede kans op een medaile op de OS
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

funride schreef:Ik denk dat je beetje teveel fan bent ;)
natuurlijk is hij super goed maar zie hem aankomend seizoen nog niet winnen. sterker nog ik denk dat hij als het niet gaat zoals hij wil halverwege afhaakt.
Maar we gaan het zien in Maart.
Ik ben ook tamelijk realistisch hoor, maar geef graag het tegengeluid tegen al die mensen met vreemde oordelen gebaseerd op (te) weinig info. Doet me in veel opzichten denken aan de Verstappen criticasters ....

Verstappen rijdt voor een miljoenen salaris bij Redbull omdat zij (professionals) wel zien hoe speciaal hij is.

Van der Poel rijdt voor een Miljoen per jaar ex premies en startgelden, omdat zij (Corendon Circus en Canyon) wel zien wat voor mega talent hij is.Elke pro tour ploeg wil hem hebben .....en niet omdat hij "een beetje leuk kan fietsen"


In topsport ga je niets bereiken met 90 of 95% ..... je moet 100+% geven om zo je grenzen te zoeken en verleggen anders wordt en blijf je geen topper.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

funride schreef:Ik denk dat je beetje teveel fan bent ;)
natuurlijk is hij super goed maar zie hem aankomend seizoen nog niet winnen. sterker nog ik denk dat hij als het niet gaat zoals hij wil halverwege afhaakt.
Maar we gaan het zien in Maart.
Niemand wint van Schurter (heeft afgelopen seizoen van hem gewonnen).
Tenzij Nino een lekke band krijgt oid.
Deze man maakt ook nagenoeg geen fouten, dit icm met conditie en skills, tel maar uit.

Ik zou graag af en toe een andere winnaar zien btw en dat hoeft echt niet meteen een Nederlander te zijn, ook Mathias Fluckiger gun ik het heel erg.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

funride schreef:
yo-eddy schreef: Mensen die zijn technische kwaliteiten als "nog niet goed genoeg" omschrijven hebben werkelijk geen benul waar ]
Rijtechniek is meer als een beetje bunny hoppen en stunten (dat zie ik meer als bravoure)
Kijk niet zo heel veel XC en CX maar in die keren dat ik het heb gezien heb ik hem 2x in een afdaling in de hekken zien rijden op off camber stukken en een keer in de fout zien gaan op een klimmetje met wortels.

Natuurlijk heeft hij een goede techniek, dat hebben allen profs anders kan je daar nier rijden.
echter moet je ook onder druk kunnen rijden zonder fouten te maken, dat betekend soms op 90% rijden.
Ik heb het idee dat VDP altijd op 110% procent rijd waardoor het risico groot is dat hij ergens een fout maakt.

Hij gaat zeker wel top10 rijden maar winnen zie ik hem(nog) niet toe in staat, vorig jaar waren er ook nog geen verwachtingen van hem, dit seizoen moet hij het we laten zien, levert ook weer druk op.
Heb je hem ook op de CX een DH parcours zien doen? Denk dat er geen 5 XC rijders zijn op zijn technisch niveau!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Vraag is nog of die nieuwe kwalificatie veranderingen in de top gaat brengen.
ben benieuwd of de toppers hier echt gas gaan geven of liever de benen sparenen de eerste startrij laten aan de subtoppers.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef:
funride schreef:Ik denk dat je beetje teveel fan bent ;)
natuurlijk is hij super goed maar zie hem aankomend seizoen nog niet winnen. sterker nog ik denk dat hij als het niet gaat zoals hij wil halverwege afhaakt.
Maar we gaan het zien in Maart.
Niemand wint van Schurter (heeft afgelopen seizoen van hem gewonnen).
Tenzij Nino een lekke band krijgt oid.
Deze man maakt ook nagenoeg geen fouten, dit icm met conditie en skills, tel maar uit.

Ik zou graag af en toe een andere winnaar zien btw en dat hoeft echt niet meteen een Nederlander te zijn, ook Mathias Fluckiger gun ik het heel erg.
Schurter gaat echt niet weer een 100% winst seizoen rijden, hoe goed hij ook is, afgelopen seizoen was echt een uitzonderlijke prestatie.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

funride schreef:Vraag is nog of die nieuwe kwalificatie veranderingen in de top gaat brengen.
ben benieuwd of de toppers hier echt gas gaan geven of liever de benen sparenen de eerste startrij laten aan de subtoppers.
Start is wel belangrijk, ben ook benieuwd of dit een succes gaat worden. Leuk voor het publiek maar kan me voorstellen dat niet alle rijders hier blij mee zijn.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

Yo-Eddy, ik sluit me bij je aan. En ik zit voor de iPad gekluisterd tijdens de worldcups om MvdP aan te moedigen. Wát gaaf was dat vorig jaar tijdens de WC albstadt. Gewoon ff een Hollandse jongen die het Nino echt moeilijk maakte, daar word je toch blij van? Niet zeiken, gewoon genieten!
Voor mij geen twijfel dat hij het in zich heeft om te winnen. Of het gaat gebeuren kan niemand hier zeggen. Maar de kritiek hier snap ik niet zo goed, alleen hijzelf en z'n pa kunnen realistisch zeggen of het wat gaat worden. Iedereen hier roept maar wat zonder enige kennis van zaken, alsof wij hem echt kennen...

Misschien leuk als forum-uitje, dagje of 2 naar albstadt? Wil het wel eens in het eggie zien...
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Smithy schreef:Yo-Eddy, ik sluit me bij je aan. En ik zit voor de iPad gekluisterd tijdens de worldcups om MvdP aan te moedigen. Wát gaaf was dat vorig jaar tijdens de WC albstadt. Gewoon ff een Hollandse jongen die het Nino echt moeilijk maakte, daar word je toch blij van? Niet zeiken, gewoon genieten!
Voor mij geen twijfel dat hij het in zich heeft om te winnen. Of het gaat gebeuren kan niemand hier zeggen. Maar de kritiek hier snap ik niet zo goed, alleen hijzelf en z'n pa kunnen realistisch zeggen of het wat gaat worden. Iedereen hier roept maar wat zonder enige kennis van zaken, alsof wij hem echt kennen...

Misschien leuk als forum-uitje, dagje of 2 naar albstadt? Wil het wel eens in het eggie zien...
Lijkt me wel tof om te gaan kijken, ben een paar keer in Houffalize geweest (de 1e én de laatste keer dat daar WC was :wink: )

Verder uit het NRC interview de "hoop" van VdP zelf
„Ik droom vooral van een wereldbekeroverwinning op de mountainbike, dit seizoen al. Meer nog dan van een nieuwe wereldtitel in het veld.”
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Die laatste zin vond ik ook opvallend.

Daags voor het WK las ik ook de zin: "als ik morgen niet de wereldtitel zal binnenhalen dan is mijn seizoen evengoed niet verloren"

Alsof ie de bui al zag hangen….. ;)
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Rayb81 schreef:Die laatste zin vond ik ook opvallend.

Daags voor het WK las ik ook de zin: "als ik morgen niet de wereldtitel zal binnenhalen dan is mijn seizoen evengoed niet verloren"

Alsof ie de bui al zag hangen….. ;)
Altijd weer een hele kunst om het negatieve eruit te moeten zoeken.Of er een negatieve draai aan te geven,pfff
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2918
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Niemand wint van Schurter (heeft afgelopen seizoen van hem gewonnen).
Tenzij Nino een lekke band krijgt oid.
Deze man maakt ook nagenoeg geen fouten, dit icm met conditie en skills, tel maar uit.

Ik zou graag af en toe een andere winnaar zien btw en dat hoeft echt niet meteen een Nederlander te zijn, ook Mathias Fluckiger gun ik het heel erg.[/quote]

Schurter gaat echt niet weer een 100% winst seizoen rijden, hoe goed hij ook is, afgelopen seizoen was echt een uitzonderlijke prestatie.[/quote]

hij zal ook alles niet gaan winnen, absalon zal er ook wel eentje winnen
Bird Aeris 9 blurple
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Absalon gaat geen wedstrijd voor VdP finishen :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Toevallig werd er in de cross van vandaag door de commentators ook over gesproken dat het toch best handig kan zijn als vd Poel een trainer neemt.
Vd Poel rijdt nu op gevoel en doet wat ie denkt dat het beste is.

Niets mis mee, maar de commentators zeiden ook dat vooral met het oog op aankomend MTB seizoen dat die mannen die daar aan de start staan hun hele training op het MTB seizoen hebben afgestemd en dat die daar dus gaan pieken.

Ik vind het sowieso een knappe prestatie.
6 maanden lang ieder weekend 2 wedstrijden cross en daarna direct het MTB seizoen induiken, dat is nogal wat.
Plaats reactie