Waar in Europa moet ik hoognodig gaan rijden?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Aahh

Finale Ligure, Italie

DH en enduro, busje omhoog, maar ook leuke dingen dicht bij het stadje die je kan befietsen (met je Enduro bak dan)
Geen wintersportgebied, dus geen lift

Ainsa, Spanje

Wat ik er gezien heb zijn befietsbare beklimmingen te over, maar een busje is prettig.
Geen wintersportgebied, dus geen lift

Toeren in de Sierra de Guara eventueel via Guara Trails (even schaamteloos Pedro pluggen)
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1138
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

paulus1981 schreef: WEL:
- bij vlagen echt stijl
- dusdanig grove ondergrond dat ik (een ander wellicht niet ;-) ) de snelheid er regelmatig uit moest halen
- superveel grip waardoor ik stijle en technische passages kon rijden die ik voorheen zou hebben gelopen
- fantastisch uitzicht
  • Gothenburg in Zweden, als je nou toch al onderweg bent naar Noorwegen. Tip: alles die kant op is een roteind rijden :)
  • Montes de Malaga/Benalmadena in Spanje. Ietsje minder grote stenen en wat meer losse meuk. Erg smalle paden. Zijn weinig echte MTB routes dus 't wordt supersmalle wandelpaden (zonder wandelaars).
  • Montagnes des Caroux, Frankrijk. Je weet wel, van de Epic Enduro. Blijf ieder jaar terug gaan.....
  • Terres Noires bij Dignes-les-Bains, Frankrijk. Niet van het randje af vallen - je rolt door :)
Stamppot with weaksauce!
maatchen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 22:52

yo-eddy schreef:Ainsa Spanje ... hoewel ook daar liever in voor of najaar vanwege de temperatuur. Noorwegen is ook prachtig, net als Ijsland.
Maar Whistlerachtige trails zijn moeilijker te vinden.
Kale steenslag is er ook maar dat zijn vaker trails op plateaus, absoluut de mooite waard, maar veel enduroachtig is onder de boomgrens. Een beetje North Shore-achtig.

https://www.youtube.com/watch?v=xTflc955J1k" onclick="window.open(this.href);return false;

Van de zelfde bult

https://www.youtube.com/watch?v=NV9zUlRwAvY" onclick="window.open(this.href);return false;

En een stukje boven de boomgrens.

https://www.youtube.com/watch?v=Zr_mLsvXJ1c" onclick="window.open(this.href);return false;
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Logistiek wat uitdagender maar t eiland Madeira is echt waanzinnig. Starten op 1800 meter tussen de naaldbomen op een flowtrack die overgaat in Endurotrail in een subtropisch bos en eindigt aan zee...

Meerdere shuttle bedrijfjes en de meest waanzinnige natural trails als je alles zelf wilt rijden.

Teaser:

https://youtu.be/xOUEIJf698I
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1138
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Logistiek valt nog wel mee, toch? Ik ben een paar keer met TAP gevlogen toen ik nog in Scandinavistan zat en ze vliegen ook gewoon direct vanuit Amsterdam. Fiets mee met hun is nooit een probleem en dacht dat er in Funchal ook een prima verhuurder van lompe bakken zat....
Stamppot with weaksauce!
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Vanuit Amsterdam met Transavia 3x per week rechtstreeks inderdaad. Echter is vliegen voor sommigen wat uitdagender dan in de auto stappen vandaar die opmerking. Desalniettemin, aanrader!!!
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1138
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

mugged schreef:Echter is vliegen voor sommigen wat uitdagender dan in de auto stappen vandaar die opmerking. Desalniettemin, aanrader!!!
Ah, van daar. Ding in een EVOC tas proppen, hopen dat 2 tassen in je auto passen, huurauto die groot genoeg is, etc. Het is inderdaad wel wat gedoe - geef ik ook toe :)
Stamppot with weaksauce!
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1138
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Weer één voor in het rijtje: Tenerife. Geologisch gezien Afrika maar nog steeds EU ;) Zelf enkel de zuidkant van het eiland gereden vorige week, maar heerlijk ruw, lomp en vooral afwisselend. In één 1000-1500 hm afdaling wel 10 verschillende soorten ondergrond van kattenbakgrit-consistentie puin tot aaneenschakelingen aan drops over kaal steen. Hier en daar liggen ook wat gegraven/geshapete route's en die zijn minstens even leuk. Volgende keer pakken we de noord kust ook eens mee! :winkie:
Stamppot with weaksauce!
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Verbier
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
Gebruikersavatar
mark081
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 19 september 2010, 12:34
Contacteer:

paulus1981 schreef:Eerste gevolg van dit topic is een zomervakantie in Slovenie
Ik heb je zojuist een mail gestuurd over Slovenië!
Welkom natuurlijk!!
MTB-addict verhuisd naar Slovenië omdat we in NL geen bergen hebben ;)

Meer weten over biken in Slovenië?
Vriendjes worden op Facebook?
Alleen plaatjes kijken op Instagram?
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

McFiddles schreef:Iets wat niet bij veel mensen op komt, maar Ierland is echt geweldig mooi om in te MTBen. Wel aardig wat modder, maar zeker veel technische stukken om je bezig te houden!
Iets concreter misschien? Enduro? Downhill? Waar moet je wezen?
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ondertussen in Les Hautes Rivieres gereden, supergaaf daar, tracks (die ik reed) zijn wat meer aangelegd bijna bikepark achtig..

https://youtu.be/-SnHNNjpggE" onclick="window.open(this.href);return false;

(waarom de kwaliteit zo slecht is weet ik niet, originele bestand is haardscherp op een 55" tv)

En op La Palma een mooie endurotocht gemaakt, eiland is ook een absolute aanrader, zou graag nog eens een week terug gaan en enkel fietsen...

Verder natuurlijk door blijven gaan met suggesties hier, wordt een mooi naslagwerk zo :-q
MTBRemco
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 11:59
Mijn mountainbike: Bird Aeris 145

Ook op La Palma mogen rijden. Zeker een aanrader om te gaan biken. Ook hier weer veel verschillend terrein kunnen rijden in één afdaling. Shuttle wel noodzakelijk en voldoende bedrijfjes die dat aanbieden.
Gebruikersavatar
GPStracks
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 15 september 2003, 21:29
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert 2018

Week 17 ben ik in La Palma geweest, en daar 2 enduro tochten gemaakt. Geweldig moet ik zeggen.
Eerst met shuttle de bergen in en een afdaling naar Santa Cruz, vervolgens weer de shuttle in en dan een Afdaling naar Puerto Naos.
Mooi eiland, ben op op gran canaria geweest, maar dit eiland vindt ik mooier om te biken.

Bikes op het eiland gehuurd, Scott Genius 27,5


Filmpje afdaling naar Santa Cruz de la Palma
https://www.youtube.com/watch?v=at6vXemY6uk&t=5s

Filmpje afdaling naar Puerto Naos
https://www.youtube.com/watch?v=ZMoRJjM2qds&t=12s
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Charlie Skeen schreef:- Wales is schitterend.....
+1
Had de fietsen niet mee dus veel gelopen in midden en zuid Wales. Maar heel veel mooie paden ontdekt en door het landschap wordt het gauw technisch. Ook nog een dagje Beic Parcio Cymru, oftewel Bike Parc Wales, geweest en dat is zeker ook een aanrader wat mij betreft.
Lekker fietsen!
Plaats reactie