.

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Ronner
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 8 oktober 2006, 21:02

.
Laatst gewijzigd door Ronner op do 6 augustus 2020, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Enkele dichtingen kunnen/zullen uitgedroogd zijn. Daardoor zit de olie misschien niet meer op plaatsen waar die zou moeten zitten. Je loopt het risico op verhoogde slijtage en dan kan de boel de prullenbak in... . Je kunt het risico natuurlijk nemen, wie weet gaat het probleemloos 2 jaar goed.

Voor jouw gebruik zal de vork nog prima voldoen, daar zou ik me geen zorgen over maken. Misschien dat een enkele 2017 100 mm vork (RS-1, Lefty) op de limiet meer controle geeft. Maar je zit toch al met een stijve achterkant die eerder de beperking zal leveren.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29781
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als alles nog soepel beweegt, en de selas/dustwipers zien er van buiten nog goed uit, dan zal het wel meevallen.
Intern zit alles netjes in de olie, in een afgesloten atmosfeer, en er komt geen uv-licht bij.
Maar de techniek is niet meer helemaal up to date, wat Lars al zegt.
Dus je verwachting gaat ook een rol spelen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ronner
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 8 oktober 2006, 21:02

.
Laatst gewijzigd door Ronner op do 6 augustus 2020, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4276
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

zet hem ff een nachtje op zijn kop. Dan lopen de dustseals waarschijnlijk weer mooi vol.
Ronner
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 8 oktober 2006, 21:02

.
Laatst gewijzigd door Ronner op do 6 augustus 2020, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

SKF seals zijn een stuk beter dan de originele Fox seals, minder frictie.

Ik zou de tabel van fox aanhouden en voor de wt10 rode olie gaan. Het gaat om de viscositeit, de wt10 olie was eerder groen. In geen geval de wt20 gold! De informatie boven de tabel is nogal verwarrend, want onderaan de infopagina van de wt20 gold wordt juist gewaarschuwd om deze niet te gebruiken met oudere vorken.
modder zuigt!
Plaats reactie