Focus whistler evo of bold sl

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Maxbiaggi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 7 februari 2018, 20:18

Voor 100 meer heb je dan dus een xt achter derailleur en een deore voor derailleur (2×10 speed) en een rockshox 30 tk voorvork ipv een deore achter derailleur en een suntour voorvork. De focus bold, met deore achterderailleur (1X10) heeft wel 27.5+ banden ipv normale
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

O ja, ook die banden... Nu rijden die Plus-banden wel iets lomper. Je krijgt daarvoor wel iets extra comfort terug. Maar het lijkt in de praktijk allemaal wat minder te bevallen dan op papier gemeld wordt... . Dus tenzij je echt rustig aan fietst met het groepje, zou ik misschien om die reden de Deore uitvoering laten staan... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Maxbiaggi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 7 februari 2018, 20:18

Dan blijft dus de focus evo en de focus lite over.

XT/Altus/Suntour versus XT/Deore/Rockshox

599 versus 849
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Ik vind de afmontage karig voor de prijs die ze moeten kosten, bij andere merken is voor dat geld beter te halen. Moet het focus zijn?
One life, ride it!
Maxbiaggi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 7 februari 2018, 20:18

Het liefst wel, ga de fiets aanschaffen via fietsplan zo kan ik ook af en toe met de fiets na de carpoolplek fietsen, als ik via fietsplan koop krijg ik standaard 15% korting op de adviesprijs.

Heb keuze uit Focus en Giant fietsen en er staan ook nog een paar Bianchi's tussen, maar die zijn met alivio/altus e.d. afgemonteerd en ben je ook al gauw 700 of meer voor kwijt.

andere optie zou ook de giant Talon 29er 1 GE 2018 zijn, die heeft de volgende opties:

SR Suntour XCR 32 Air 100mm-travel fork with remote lockout
Shimano Deore/XT 3x10-speed drivetrain.

Alleen heb ik de neiging om een 27.5 te kiezen, weet niet waarom maar de Cube 27.5 die ik heb gehad beviel me goed, geen ervaring met een 29er. heb het idee dat die veel te groot/lomp zijn.
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Oke, duidelijk. Dan zou ik als je het kan doen de focus elite aanschaffen, heb je het meest plezier van.
Lukt die niet, dan zou ik zo goedkoop mogelijk gaan.
One life, ride it!
Maxbiaggi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 7 februari 2018, 20:18

De focus elite is de goedkopere versie met tourney geloof ik.

Je zult wel de focus Lite bedoelen dat is die met een mix van XT/Deore/Rock Shox 30 Silver TK .

Maar is de Giant Talon dan niks?

Die heeft een XT/Deore mix, maar dan wel een SR suntour Air voorvork (SR Suntour XCR 32 Air 100mm)

Of is de rockshox welke op de Focus Lite zit ondanks dat het een coil vork is toch beter dan de luchtgeveerde Suntour die op de Giant zit?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De Rockshox is bewezen betrouwbaar en functioneert aardig.

SR-Suntour is wat onderschat. Maar de betrouwbaarheid was in het verleden wat onder de maat. De SR-Suntour in de Giant is waarschijnlijk technisch beter dan de Rockshox en net als de Altus onderdelen: als je de boel schoon houdt, gaat het langer mee.

De Giant is dan de nog betere keuze!!


(Nog even en we zitten bij een Santa Cruz van €7.999,- :-q :kiss: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Maxbiaggi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 7 februari 2018, 20:18

Heb de Giant Talon 1 GE 29er 2018 besteld.

Denk de beste afmontage voor een redelijke prijs. Adviesprijs is 799. Mix van XT/deore en een luchtgeveerde suntour veer.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Ga je geen spijt van krijgen, imo de betere keuze.
Maxbiaggi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 7 februari 2018, 20:18

Dat dacht ik ook. Nu wachten wanneer hij wordt geleverd
Plaats reactie