wahoo elemnt bolt

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Ik kan op mijn telefoon niet zelf een getal invoeren, als ik enter geef dan springt de waarde op de defaultwaarde. Lijkt een bug.
Heb je 'automatic' uitgezet? Lijkt voor de hand te liggen, maar ik was het eerst ook vergeten. Net weer eens even opnieuw gedaan, maar bij mij werkt het prima. Ik heb een iphone SE
Bertus51
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 12 oktober 2012, 01:26

Dank je.
Het werkt nu weer. Na de laatste update kan ik weer handmatig wielomtrek invoeren ipv eentje kiezen uit de lijst.

Een paar ritten geleden had de bolt uitschieters van de snelheid tot soms 120 kmpu.
Niet een paar korte piekjes maar flinke.
De gemiddelde snelheid en afstand van de rit lagen daardoor zo'n 10% hoger dan die van anderen.
Bertus51
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 12 oktober 2012, 01:26

Bertus51 schreef:Interessant. Laatst heb ik het ook nog eens geprobeerd. Op de auto stand gezet en toen even een stukje gefietst met goede gps ontvangst. Een dag later Zeist en Austerlitz tussen de bomen. De snelheid ging duidelijk weer afwijken, naar beneden.

Ik heb nu het probleem dat strava icm de bolt de laatste tijd telkens te weinig kms en een te lage gemiddelde snelheid berekent, ook met wielsensor. Echt irritant.
Laatst heb ik volgens bolt 119.4 km gefietst op de heuvelrug, komt strava met 111.2 km en evenredige afwijking van de gemiddelde snelheid. Ook vergeleken met anderen (mio, garmin) kom ik op strava tekens qua afstand en snelheid lager uit bij dezelfde ritten. De afstand van de bolt lijkt dan wel goed maar strava dus niet. Het is een zooitje.
Inmiddels heb ik een viertal ritten gereden op de mountainbike waarbij de gemiddelde snelheid en afstand op de bolt met wielsensor en strava nagenoeg overeenkomen. Bijna alle ritten daarvoor was het een rommeltje met voornamelijk fors lagere afstanden op strava. Dit leek te worden veroorzaakt door strava die alleen data vande gps gebruikt om afstand en gem snelheid te berekenen en niet de data van de wielsensor, wat de bolt dus doet. Er lijkt nu dus iets te zijn verbeterd.
Nigel1711
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 4 december 2017, 21:48
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF SL 8.0 2020

Een iets wat late reactie van mijn zijde.
Ik heb er nu 2 ritten op zitten. Beide ritten heb ik de wielomtrek ingevuld van mijn 29" mountainbike.
Alle bei zijn ze nagenoeg gelijk, Ook hield de Bolt mijn snelheid goed bij in de uithof.

Ik moet zeggen, ik ben erg te spreken over de integratie van de Wahoo Bolt en Strava. Ik maak gebruik van de hartslag, snelheid, en cadans Sensor. Een zo compleet mogelijk plaatje dus.

Tevens zitten de sensoren zo makkelijk gemonteerd, dat ik deze in de zomer zo over kan zetten op de racefiets. Wielomtrek omzetten en i'm ready to go.

100% blij met deze relatief dure maar waardevolle investering!
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

Hebben jullie eerst/een keer een flink stuk rechtdoor op de weg gereden om de snelheidssensor te calibreren?
Ik rij nu een paar maanden met de Elemnt Bolt en bij mij klopt de afstand altijd prima.

Ik vind het een ideaal apparaatje. Ik gebruik m nu ook voor spinnen met een apart aangemaakte pagina die hartslagzones, cadans en gemiddelden per ronde (oefening) weergeeft. Werkt perfect met de cadanssensor op m'n schoen en met de gekleurde ledjes kun je goed je hartslag in de gaten houden.

Ook Strava live segmenten ben ik aan het proberen nu (icm Strava premium). Leuke feature maar eigenlijk alleen handig voor korte segmenten. Bij langere segmenten ga ik toch switchen tussen meerdere pagina's (vooral hartslag ben ik benieuwd naar, hoe doen jullie dat?).
Bertus51
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 12 oktober 2012, 01:26

Ik heb de wielomtrek zelf bepaald en ingevuld in de bolt. Dan weet ik zeker dat de snelheid binnen een marge juist is.

De laatste tijd komen de snelheden van strava en bolt trouwens prima overeen in tegenstelling tot daarvoor. Alles werkt nu dus goed en ik ben dus erg tevreden over dit apparaatje.

Ik race tot nu toe alleen korte live segmenten en dan ga ik volgas zonder naar hartslag te kijken.
Wat is het probleem van even switchen tussen de paginas?
Laatst gewijzigd door Bertus51 op vr 2 februari 2018, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

Het is niet een probleem, maar meer onhandig.
Als ik een Strava segment van zeg 10km fiets dan wil ik ook m'n hartslag in de gaten houden om te voorkomen dat ik mezelf opblaas. Hartslag zie je niet op de Strava pagina dus dan ga ik switchen naar mijn standaard pagina. Niet handig als je ook hard probeert te fietsen en op de standaard pagina zie je niet meer of je voor of achter ligt op je PR (of KOM ;))

Ik zou daarom graag hartslag gecombineerd weergeven met de Strava pagina.

Een optie is om de led lampjes ook op de Strava pagina de hartslag zone aan te laten geven, maar ik zie dan niet meer of ik voor of achter ligt op m'n PR, het schermpje is te klein om dat af te lezen.

Voor korte segmenten is je hartslag (inderdaad) een stuk minder belangrijk, dan ga ik toch wel voluit. Voorlopig dan maar alleen korte segmenten inladen dan :)
Bertus51
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 12 oktober 2012, 01:26

De strava pagina is voor mij ook niet goed leesbaar. En al helemaal niet als ik probeer een pr te verbeteren. Ik kijk dan naar de ledjes om te zien of ik voor af achter lig.

Of je voor of achter ligt tov je pr, wordt dat bepaald tov de gemiddelde snelheid of het verloop van de snelheid over de rit?
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Vraagje: ik overweeg ook een Wahoo Element aan te schaffen vanwege het gebruiksgemak via de app e.d. Lees daar veel goede ervaringen over.
Zijn jullie ook tevreden over de sensors? Lees bij diverse aankoop reviews dat die te wensen over laten of niet goed passen (erg groot zijn, crankarm/frame). Ben benieuwd of jullie dan rijden met de garmin snelheid-cadanssensor?
Verder kun je niet per fiets een profiel aanmaken, ervaren jullie dat als een gemis? Bij Garmin kun je aangeven op welke fiets je rijdt (crosser, mtb, etc) en zo ook de km's bijhouden.
Hoor het graag.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Ik ben tevreden over de sensors (snelheid en cadans). Ik had geen enkele probleem met bevestigen en ook de cadans sensor paste prima en blijft ruim van het frame vandaan. Het bevestigen van de snelheidssensor aan nde naaf van het voorwiel vond ik niet echt makkelijk, zo tussen de spaken door.
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

Snelheidssensor kostte mij ook wat moeite.
De cadanssensor heb ik op m'n schoen zitten, die gebruik ik ook voor spinning.
Voor spinning heb ik ook een aparte pagina aangemaakt. Geen apart profiel dus maar dit werkt ook (misschien wel beter)
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

janvangastel schreef:Ik ben tevreden over de sensors (snelheid en cadans). Ik had geen enkele probleem met bevestigen en ook de cadans sensor paste prima en blijft ruim van het frame vandaan. Het bevestigen van de snelheidssensor aan nde naaf van het voorwiel vond ik niet echt makkelijk, zo tussen de spaken door.
Ja het leek mij ook apart dat het niet zou passen... Moet goed komen dus.
Nigel1711
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 4 december 2017, 21:48
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF SL 8.0 2020

Ik zou wel eens willen dat de cadance sensor los gekocht kon worden.
Ik heb hem nu op mijn trapper getyrapt.
Ik zou ook een losse willen voor op mijn schoen voor de spinning. Ik gebruik mijn mtb schoenen namelijk niet in de zalen op de sportscholen.

Iemand deze al eens gezien als los artikel?
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Ik heb die van mij gewoon als los artikel gekocht bij Futurum shop. Hij staat er zo te zien nu alleen als bundel, maar ik zou even bellen.
Nigel1711
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 4 december 2017, 21:48
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF SL 8.0 2020

Okke, dankje, dit zal ik dan eens doen.
Plaats reactie