Devinci Atlas 2013 alu wordt 2014 carbon (garantie). Bijna klaar

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Henrik
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 15 augustus 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Groen en zwart!

erwin.burgers schreef:Zo... eerste stap voor de 'opstap' is gezet.
Xt shifters en xt remmen gemonteerd. Nog wel ff ontluchten (wat een k.. werkje weer) en m'n bike is er weer klaar voor.
Van arts te horen gekregen dat alles mooi geheeld is. Ook al tijdje bij de fysio aan de gang. Beetje passieve oefeningen, maar vanaf 'oke' van de arts ook zelf weer begonnen. Valt me wel tegen hoe snel zo'n schouder gewricht stijf wordt. Daar heb ik nog wel wat weekjes fysio voor te gaan. Hopelijk gaat het fietsen wel. Eerste doel is 70 km eind april in Luxemburg, de MMT.... hopen dat dat gaat lukken
Balen dat je weer in de lappenmand zit/zat. Hopen dat het voor Luxemburg geen probleem is dan maar, succes!
Borry
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 14 augustus 2015, 17:18
Mijn mountainbike: Devinci Atlas CF/ Trek Fuel ex 9

De atlas al weer uitgelaten?
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

de Atlas al wel weer uitgelaten, maar de zin is er een beetje vanaf momenteel.
De omgeving hier in het westen staat me meer en meer tegen. kilometers asalt voor een paar stukjes single track is niet mijn idee van mountainbiken. Paar keer naar amerongen e.o. geweest, dat is wel gaaf....
schouder gaat allemaal wel weer, maar grootste probleem zit tussen de oren... weer zin krijgen in biken.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Als t kan en past in je schuur: N+1, koop een cyclocrosser. Leuker op weg naar de route toe en iets meer een handvol om op snelheid een route over te krijgen
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Geen onbekend fenomeen na een zware blessure. Dingen die voor de blessure de motivatie niet konden beïnvloeden - omkleden, fiets op orde, route naar de tracks - zijn niet zo vanzelfsprekend meer. Gebrek aan conditie, twijfel, pijn en misschien ook een stukje angst (de blessure ontstond door het mountainbiken) zijn ineens zaken om rekening mee te houden.

Na mijn hernia ging ik wegritjes maken op mijn hardtail, ik durfde de tracks nog niet op vanwege de klappen in mijn onderrug. Maar de lange rechte wegen stonden me veel meer tegen dan vroeger en de motivatie kwam niet terug. Ik heb een fully gekocht - wat totaal niet gepland was en rij weer korte afstanden op de tracks. Voor mij blijkt deze rigoureuze verandering te werken en heb ik het plezier in fietsen weer terug. Volgend jaar hoop ik de Mill Man weer te rijden.

Je schreef eerder over het nerveuze karakter van je fiets. Tijd voor verandering misschien?
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Al je hem te nerveus vindt, zal je eens moeten kijken naar een fiets met een wat vlakkere balhoofdhoek.
De hoek maakt enorm veel uit. Niet voor niets dat tegenwoordig een hoek van 67-65 al heel normaal begint te worden.

Op zich wel jammer want het is echt een mooie fiets, maar er moet wel vertrouwen zijn... :wink:
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Het rondkijken naar wat anders doe ik eigenlijk al weer een heel tijdje. Maar dat is hetzelfde als bij een nieuwe auto. 2 Maanden een nieuwe en ik kijk alweer rond naar wat de volgende (gemiddeld 4 jaar later) zou moeten worden :D

De hoek heb ik al wat aangepast met een vork met iets langere veerweg en de 'chips' van achterbrug op 'low' te zetten. Ik denk dat de gewichtsverdeling hem af en toe wat tricky maakt. Door de korte pen zit ik minder boven de vork dan nu. gewicht meer achterop, lichtere voorkant, minder grip aan de voorkant...???

Wat voor de zin in fietsen ook niet helpt is dat het jaarlijkse uitstapje naar Italie in het voorjaar naar het najaar is verplaatst. Minder reden om het trainen weer serieus op te pakken.
Misschien de fiets maar standaard achterin de auto en aan het eind van de werkdag een rondje rond Amerongen.

De piepende remmen eindelijk stil gekregen. Nieuwe blokken en de schijven stevig opgeschuurd did the trick. ook dat helpt weer bij het bikeplezier.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Die fiets heeft altijd al een korte wielbasis gehad. Dat geeft een nerveus karakter. Dat haal je niet zomaar weg met een iets langere vork. Misschien dat een angleset werkt, maar volgens mij heb je een balhoofd waarvan de lagers direct in het frame zitten, toch?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Korte fiets vraagt natuurlijk een bepaalde manier van rijden. Met een langere vork maak je de vorkhoek wel flauwer (en de wielbasis een fractie langer) maar het blijft in essentie een korte fiets. Bovendien verandert de gewichtsverdeling met een langere vork inderdaad ook, iets minder druk op de voorkant en dat wil je niet altijd.

Ik heb aardig wat jaren met veel plezier op een korte -en naar moderne begrippen steile- fiets rondgereden, mijn Morewood Shova 26er. Ja, dat is wat minder stabiel als je volle bak los zand in duikt of high-speed over losse gravel naar beneden wilt. Maar daar kun je rekening mee houden, dan ga je gewoon een tandje minder hard. En er zit ook een voordeel aan, het was met afstand de meest speelse fiets die ik gehad heb. Moet je met een moderne long/low/slack bike echt werken om er het maximale uit te halen op slingerende singletracks, op die Morewood ging alles haast vanzelf: je dacht aan een bocht en voordat je die gedachte af kon maken was je de bocht al door :)
Van lijn wisselen, idem, het ging allemaal zo gemakkelijk en dat geeft echt een hoog fun-gehalte aan je rit.

Het is imo maar net wat je zoekt in een fiets, kan me goed voorstellen dat long/low/slack niet altijd en voor iedereen de beste keuze is. Het karakter moet gewoon bij de rijder en de situatie passen.
Ik rijd nu ook een "nieuwerwetsere" bike en dat bevalt me goed in steiler en technisch terrein, maar op de meeste lokale NL rondjes zou ik me nog steeds heel prettig voelen op een kortere fiets denk ik.
De extreme geometrien die sommige merken (oa Nicolai) nu opzoeken zouden denk ik niet echt passen bij wat ik zoek in een fiets. Leuk als je vooral hard naar beneden wilt als een tank, je walst overal overheen, maar zie dat voorwiel van zo'n apparaat maar eens de lucht in te krijgen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Er zijn plannen gemaakt voor de Dolomieten in juni, dus er moet weer gefietst gaan worden.
De afgelopen maanden heeft dat behoorlijk in het slop gezeten. Veel excuses om niet te gaan, die uiteindelijk neerkwamen op 'geen zin'.....
Nu is er weer een doel om voor te gaan trainen. Conditie opbouwen op de fiets en ik twijfel erg om in een sportschool alle andere lichaamsdelen behalve mijn benen te gaan trainen. Te vaak last van m'n rug (gebrekkige buikspieren?), onwillige schouder (na breuk vorig jaar) en diverse andere pijntjes en ongemakken. Ik denk dat trainen (souplesse én kracht) me daar goed mee gaan helpen.
Fiets is weer in goede staat. Lagers van mijn achterbrug weer vervangen. Nu eerst alle lagers voorzichtig opengemaakt en volledig gevuld met lagervet. Hopelijk blijven ze nu langer dan 1 jaar 'tik-vrij'.

Heb er eigenlijk wel weer zin in ;)
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

erwin.burgers schreef:Er zijn plannen gemaakt voor de Dolomieten in juni'.

Heb er eigenlijk wel weer zin in ;)
Een doel hebben en er weer zin aan krijgen. :-q
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

erwin.burgers schreef:Conditie opbouwen op de fiets en ik twijfel erg om in een sportschool alle andere lichaamsdelen behalve mijn benen te gaan trainen. Te vaak last van m'n rug (gebrekkige buikspieren?), onwillige schouder (na breuk vorig jaar) en diverse andere pijntjes en ongemakken. Ik denk dat trainen (souplesse én kracht) me daar goed mee gaan helpen.
Hey Erwin, als permanente rug patiënt kan ik niet anders dan aanbevelen om dit te gaan doen. Of wat tegenwoordig bootcamp genoemd wordt. Sinds een jaar doe ik dit nu en ik ben in die tijd niet meer terug geweest bij de fysio voor mijn rug, waar dat hiervoor 3-4 keer per jaar was voor een periode van enkele weken.
Daarnaast wordt je algemeen sterker en bouw je er ook conditie mee op die je op de fiets terugziet. Kies wel voor enige begeleiding, en niet een zoek-het-maar-uit Basic Fit abonnementje :-q
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Nieuwe XT M8000 remmen gemonteerd. Tevens ook (omdat M8000 met I-spec II komt) nieuwe shifters gemonteerd. Omdat ik met 2x10 wil blijven rijden is het de SLX uitvoering geworden. Echt verschil met mijn vorige XT shifters zijn niet echt te merken, behalve de mogelijk die de XT's hadden om 2 versnellingen in 1 push af te schakelen. Hier heb ik nooit aan kunnen wennen en zat met regelmaat ook 'te zwaar'.
Tevens ook nog even wat extra tijd besteed aan het afstellen van remhendels en ook het stuur. Deze heb ik nog iets naar voren 'geroteerd'. Hierdoor iets meer naar voren (goed voor de extra druk op het voorwiel), maar ook iets omhoog (goed voor mn rug).
Vandaag maar eens gaan uitproberen. Een na-het-werk rondje op de UHR. Zin in!
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Maak maar even een fototje van de prachtbak :bier:
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Oke dan....

Afbeelding
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Plaats reactie