Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

sik schreef:route vrijdag waarschijnlijk slecht begaanbaar

De kans is vrij groot dat er na de storm van vanochtend behoorlijk wat bomen of in ieder geval dikke takken op het parcours liggen. Plan is om morgenmiddag bewapend met zaag de polder in te gaan om die dingen zoveel mogelijk weg te halen zodat jullie dit weekend weer normaal kunnen rijden. Het kan zijn dat er een dikke boom naar beneden gekomen is; in dat geval is het nog even wachten op de beheerder omdat we daar helaas het materiaal niet voor hebben.

In de tussentijd willen we jullie verzoeken waar mogelijk zo min mogelijk van het pad af te wijken om zo het bos een beetje netjes te houden. Dit betekent dat de eersten regelmatig even af moeten stappen om losse zooi opzij te gooien.

Pluspunt is dat we waarschijnlijk weer bergen aan gratis bouwmateriaal hebben voor nieuwe TTFs.. 8)
Fake news, de boel is inmiddels al opgeruimd. Er liggen alleen nog twee dikke bomen bij paaltje 12 en 21 waar we met de handzaag niet doorheen kwamen. Verder is het prima te rijden voor de tijd van het jaar.

8)
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Net terug van 2 rondjes :-q :-q
Nigel1711
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 4 december 2017, 21:48
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF SL 8.0 2020

Vanmiddag ook 2 rondjes gedaan, eerste keer.. De rode pijlen zijn wel heftiger als dat ik ingeschat had op filmpjes. Genoeg uitdaging dus, genoten!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Was er vanochtend even. Trail respect-technisch gezien op het randje. Paar stukken zoals de mousetrap en chicken victory preventief overgeslagen. Kwam er hardhandig achter dat de stenen in de rock gardens een beetje glad zijn in de nattigheid. Ging ongenadig op mijn plaat op het redelijk onschuldige steenhoopje langs het pad vlak na de afslag naar het kleine bikeparkje.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
Rembrandt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:12
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 8.0 , Bulls Copperhead 3 2010

Vandaag 3 rondjes vermaakt, Bikepark was nog zeer nat, daar is nog weinig lol te beleven.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Iemand nog geweest vandaag/gisteren toevallig?? Hoe ligt het er hier bij?
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

Zal nu nog wel hard zijn, maar met de invallende dooi en de sneeuwrommel wordt de bovenlaag los en de laag eronder harder, met als gevolg het kapotrijden vd repac.
Dus maar ergens anders rijden dit weekend.
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

KevinBel schreef:Iemand nog geweest vandaag/gisteren toevallig?? Hoe ligt het er hier bij?
Denk dat je een dag te laat bent, de ondergrond is alweer aan het ontdooien.
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Klopt, ben er vandaag geweest, eerste rondje was nog goed te doen, lekker hard en klein beetje nattigheid, maar na wat spelen in het parkje de 2de ronde en dat was gelijk heel vies nat bah.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Tijdelijke afsluiting deel MTB route Broekpolder

Bericht van de boswachter:
Volgende week wordt er gestart met het kappen van
essen in een bosvak in het noordoosten van de Broekpolder (zie:
https://www.boswachtersblog.nl/zuid-hol ... oekpolder/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Hier loopt ook een deel van de mtb route doorheen. FREE nature heeft
het bosvak al uitgerasterd, zodat de runderen niet bij de
werkzaamheden in de buurt kunnen komen.
De route is dus al afgesloten door het raster, ik ga er zo nog infobordjes bij ophangen en dit bij
de Polderpoort melden.
Naar verwachting zijn de werkzaamheden over een week afgerond (onder voorbehoud).
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

kleine update: het is bij paal 12, waar je normaal het geasfalteerde pad oversteekt, volg je dit nu een stukje naar links en ga je vervolgens rechtsaf de sloot kant op, dan kom je de route vanzelf weer tegen. er hangen blauwe pijlen.

zet ook de onderhoudsdag op 11 maart vast in je agenda
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

onderhoudsdag 11 maart, kom je helpen?

Zondag 11 maart organiseren we weer een onderhoudsdag om het parcours klaar te maken voor het nieuwe seizoen.

Details:

• Verzamelen om 9:00u bij de Polderpoort, achter de sportschool. De onderhoudsdag zal naar schatting tot begin van de middag duren.

• Zo mogelijk graag een eigen schep en kruiwagen meenemen. Als dit niet lukt is dat ook geen probleem, geef dit wel even aan, dan kunnen we hier rekening mee houden. (Werk-) handschoenen en oude kleding zijn aan te raden. Fietsschoenen (met name Five Tens) afgeraden, de zolen gaan los zitten van het scheppen.

• Voor het zwaardere werk is er waarschijnlijk een kraan aanwezig; wie een slechte rug heeft kan dit aangeven, dan kan je wat lichter werk doen (palen zagen/boren etc).

• Voor koek en koffie wordt gezorgd.

Wie zich geroepen voelt kan zich aanmelden door een mailtje te sturen naar onderhoudscommissiebroekpolder@gmail.com. Geef hierbij aan met hoeveel je komt en of je een kruiwagen meeneemt.
Voor wie liever gaat fietsen, even goede vrienden maar hou er wel rekening mee dat je tot begin van de middag op een aantal stukken even wat gas terug zal moeten nemen waar gebouwd wordt.
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

Baan is weer open, iets meer los grind / losse takjes als op de rest vh parcours.
Baan lag er hard maar bijna overal vlak bij. Benieuwd hoe die ontdooit...
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vanmiddag vanuit Capelle naar Vlaardingen gefietst voor rondje blauw en 2x rood. Blauw lag er prima bij. Hooguit de Cake Walk een beetje nattig maar dat is eigenlijk altijd wel daar.
Zelfs nog een PR gereden op de Rollercoaster maar dat kan ook aan Robko hebben gelegen die op mijn staart zat. :wink: Voor hem de 1e keer hier, en dat beviel ´m wel.
Tegenvaller toch wel dat de put in het bikepark nog steeds bedroevend nat is. Dat was in het najaar ook al zo. Een smal repackspoor zou al voldoende zijn. Nu kom je vol naar beneden in een gevaarlijke situatie terecht.
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

Giant-E schreef:Vanmiddag vanuit Capelle naar Vlaardingen gefietst voor rondje blauw en 2x rood. Blauw lag er prima bij. Hooguit de Cake Walk een beetje nattig maar dat is eigenlijk altijd wel daar.
Zelfs nog een PR gereden op de Rollercoaster maar dat kan ook aan Robko hebben gelegen die op mijn staart zat. :wink: Voor hem de 1e keer hier, en dat beviel ´m wel.
Tegenvaller toch wel dat de put in het bikepark nog steeds bedroevend nat is. Dat was in het najaar ook al zo. Een smal repackspoor zou al voldoende zijn. Nu kom je vol naar beneden in een gevaarlijke situatie terecht.
De onderhoudscommissie is bezig met plannen om het bikepark aantrekkelijker en beter te maken. Eea is afhankelijk van de beheerder (staatsbosbeheer). Op korte termijn zal het dus niet worden. Een van de problemen is dat het niet mogelijk is op dit moment om grote hoeveelheden repack aan te voeren of er met een graafmachine te komen. Er zal ook een betere toegang gemaakt moeten worden voor hulpdiensten.
Dus hopelijk gaat het toch nog goedkomen, en vrijwilligers zijn dan ook altijd welkom.
Plaats reactie