NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

liquid schreef:En “de” stronk er uit en een vangkussen in de bocht nu kan je daar ongegeneerd hard aanzetten. Vind het jammer en toch wel ok tegelijk.
Het is een leuke flowbocht geworden, maar nu kan inderdaad iedereen er hard doorheen...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Welke bedoelen jullie? Langs het spoor daar?
rammen met die bak
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Na de asfaltweg langs de camping/bungalowpark.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

"De Krakeling".
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Ah die!
Ja mooi kombochtje nu, maar beduidend minder cojones benodigd. Die boomstam erna is wel een aardig jumpje nu. Maar naar mijn smaak wordt er wel wat enthousiast boomstammetjes bedekt, er zijn er meerdere waar je vroeger behendig voor moest zijn maar nu gewoon vol gas overheen kan rammen... dat vind ik eigenlijk wel jammer.
rammen met die bak
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Huggiedug schreef:Maar naar mijn smaak wordt er wel wat enthousiast boomstammetjes bedekt, er zijn er meerdere waar je vroeger behendig voor moest zijn maar nu gewoon vol gas overheen kan rammen... dat vind ik eigenlijk wel jammer.
Wat bedoel je met boomstammen bedekt?

Stronken
Bij de aanleg van de route zijn een aantal stronken bedekt met een zandbult. Deze zandbulten zijn inmiddels door het intensieve gebruik uitgesleten. Staat nog wel op ons lijstje om deze stronken weer te bedekken en weer bultjes van te maken. "Vroeger" waren deze afgedekt, nu niet meer.

Boomstammen
Alle boomstammen die bij de aanleg zijn ingegraven komen vanzelf weer boven (door het intensieve gebruik). Deze dekken we met regelmaat weer af. "Vroeger" waren deze dus ook al afgedekt.

Wortels
Op de hele track slijt het pad uit en overal zijn er wortels boven de grond gekomen. Het merendeel doen we niets aan. Een aantal dekken we weer af. Bij uitzondering halen we wortels weg. Ten opzichte van "vroeger" hebben we veel meer wortels op de track
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Dank voor de uitleg.

Ik fiets op Zeist sinds nov16 en sindsdien zijn er idd weer veel dwarse boomstronken toegedekt. Ik kende ze alleen als stronk, zoals bv die 2 vlak voor het stoplicht. 1 is nog niet bedekt en er zit ook een gat achter en dat is een vet onderdeel van de route vind ik. De 2de (op de bult vlak voor het fietspad) was vrij listig omdat ie vrij hoog, knoestig en schuin lag, maar is nu afgedekt en dat vind ik jammer.

Blijft een van mn favoriete tracks hoor en ik snap dat we zo min mogelijk valpartijen met letsel willen.
rammen met die bak
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Huggiedug schreef:Dank voor de uitleg.

Ik fiets op Zeist sinds nov16 en sindsdien zijn er idd weer veel dwarse boomstronken toegedekt. Ik kende ze alleen als stronk, zoals bv die 2 vlak voor het stoplicht. 1 is nog niet bedekt en er zit ook een gat achter en dat is een vet onderdeel van de route vind ik. De 2de (op de bult vlak voor het fietspad) was vrij listig omdat ie vrij hoog, knoestig en schuin lag, maar is nu afgedekt en dat vind ik jammer.

Blijft een van mn favoriete tracks hoor en ik snap dat we zo min mogelijk valpartijen met letsel willen.
Als ze te listig worden moeten we ze inderdaad aanpakken.

Die met het gat erachter is volgens mij niet een boomstam, maar een wortel waar het achter ontstaan is. Niet echt gevaarlijk en blijft daarom gewoon zo liggen.
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Hoera.
rammen met die bak
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Blijft fijn om te lezen hoe actief een bouwpakket is met onderhoud routes met de crew maar ook met duidelijke uitleg geven op vragen van bikers! echt helemaal top dit forum!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Om nog een misverstand extra de wereld uit te helpen. Wortels komen niet omhoog. Ze liggen. Waar ze liggen. Daar dus.
(Fietsers nemen het zand mee naar huis. Dat plakt aan hun banden, fiets en kleding).
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vorige pagina lees ik "P.R. waardig", zou redelijk kunnen kloppen zoals het er vandaag bij lag. Dat ik geen p.r.'s reed is een ander verhaal.
Was voor het eerst sinds augustus dat ik er weer eens reed en flink van genoten. De genoemde boomwortels, ach zo lang je op een hardtail fietst heb je nergens last van.... OK ze zijn er, maar allemaal goed te doen en dat voor iemand die "iets heeft met boomwortels".
Enige stuk op Zeist waar ik domweg niet lekker uit de voeten kom is het stukje net na de verkeerslichten wat langs de provinciale weg loopt. Zegt meer over mij dan het parcours. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Gokje...je bedoelt het stuk na de verkeerslichten waar je rechtsaf het bos ingaat?
Dat is inderdaad niet echt een heel vloeiend gedeelte. ;-)
Het valt ook meer op, omdat de rest van de route wel heel vloeiend verloopt.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dat loopt wel vloeiend. Je moet alleen wat harder sturen... :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat lukt vaak na enige tijd niet meer, omdat de HR te hoog is. :winkie:
Op een normaal tempo fietsen vind ik namelijk nog moeilijker dan sturen en dan is dat gedeelte best vermoeiend. :-D
Plaats reactie