Sram Guide RSC vs Magura MT5 (of andere)

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

matthiav schreef:Op gambacicli (een italiaanse webshop) staan ze zelfs aan €171 voor een set. Interessant :)
huh?

voor Italianen € 209
https://www.gambacicli.com/it/formula-c ... e-set.html" onclick="window.open(this.href);return false;

voor anderen € 171
https://www.gambacicli.com/en/formula-c ... e-set.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

https://www.actionsports.de/en/formula- ... ront-21674" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.actionsports.de/en/formula- ... rear-21675" onclick="window.open(this.href);return false;
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Even profiel aangemaakt, en op het einde komt er een tax bij zodat het in totaal ook op €209 per set neerkomt. Dan maar een beter bekende Duitse webshop :)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

matthiav schreef:Even profiel aangemaakt, en op het einde komt er een tax bij zodat het in totaal ook op €209 per set neerkomt. Dan maar een beter bekende Duitse webshop :)
Verstandig
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Heb je nu de Cura besteld? Of rijd je er al mee? En hoe bevallen ze?

Ik heb ook een set besteld bij Bike 24 (remmen - 94 euro per rem!) en adapters) en de andere parts bij Bike-Components (olie, ontluchtingsset en mixmaster).

Veel goede reviews en gelukkig ook al eentje hier van Bouwpakket.

De huidige Guide RS gaat in de verkoop. De voorrem heeft iets last van zo'n klemmende hoofdremcilinder (veel voorkomend probleem). Dat is wel te fixen voor 26 euro aan onderdelen maar daar heb ik geen zin in (en de garantie is verlopen). Die gaan dus straks in de verkoop voor iemand die wel zin heeft even te klussen. Was erg tevreden over de Guide RS dus de verwachtingen zijn hooggespannen voor de Cura.
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Ik heb een set besteld, maar heb ze nog niet gemonteerd.
Ik heb eventjes niet zoveel tijd doorheen de week en ze op zaterdag beginnen monteren wanneer je zondag een wedstrijd hebt, daar begin ik niet aan :) de leiding van mijn achterrem loopt doorheen het frame dus dat kan toch een beetje prutsen zijn.

Normaal monteer ik ze binnen dit en twee weken, ik zal later dan zowel een korte als lange termijn ervaring weergeven :) momenteel ga ik ze wel nog proberen te gebruiken icm mijn XT remschijven.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Gelukkig heeft de Cura standaard die mogelijkheid om de leiding af te koppelen. Handig als de leidingen door het frame moeten.

Ik hoop ze deze week binnen te krijgen en dan meteen komend weekeinde monteren. Ik ga ze met Trickstuff schijven rijden. De Dachle UL op de NL-wielset en de normale Dachle op de bikeparkset. Die laatste zijn iets dikker dus dat vereist even de zuigers 'resetten' (terugduwen) vooraf.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

KleinPalomino schreef:Gelukkig heeft de Cura standaard die mogelijkheid om de leiding af te koppelen. Handig als de leidingen door het frame moeten.

Ik hoop ze deze week binnen te krijgen en dan meteen komend weekeinde monteren. Ik ga ze met Trickstuff schijven rijden. De Dachle UL op de NL-wielset en de normale Dachle op de bikeparkset. Die laatste zijn iets dikker dus dat vereist even de zuigers 'resetten' (terugduwen) vooraf.
Ik rij de Cura icm met de Dachle voor. Momenteel achter nog mijn Magura Storm SL. remt ook prima, maar in natte omstandigheden piept deze veel meer dan de Dachle. Die geeft een fijn gevoel en heel veel power. Dachle voor achter is al binnen. De UL heb ik over getwijfeld. Stuk lichter, maar ook wat duurder. Ik hoor graag jouw ervaringen daarmee
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ik heb de twee soorten Trickstuff-schijven nog niet back to back getest dus daar kan ik nog niets over zeggen. Maar ik heb afgelopen zaterdag nog gereden met de Guides en de UL schijven. Hopelijk dit weekeinde al* met de Cura en de UL schijven. Misschien dat ik daar dan iets zinnigs over kan roepen. :-D

*bedenk mij nu dat ik geen extra olijfje(s) heb besteld. Als het goed is wordt er wel een extra setje bijgeleverd...maar dat is even afwachten dus.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

KleinPalomino schreef:*bedenk mij nu dat ik geen extra olijfje(s) heb besteld. Als het goed is wordt er wel een extra setje bijgeleverd...maar dat is even afwachten dus.
zitten erbij
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Er zit inderdaad een setje bij. :-q
Zijn erg mooi gemaakte remmen trouwens. Enige (optische) misser is dat het deel dat om het stuur klemt mat is terwijl de rest van de rem glanzend is.

Vanwege de lagere prijs was ik even bang een 'werkplaatsverpakking' te krijgen. Mijn ervaring daarmee is dat er nooit iets extra's bijgeleverd wordt. Maar Bike24 heeft dus gewoon een erg scherpe prijs voor een consumentenverpakking. :D

Vanavond maar eens een start met inkorten van de leidingen.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

matthiav schreef:Ik heb een set besteld, maar heb ze nog niet gemonteerd.
Ik heb eventjes niet zoveel tijd doorheen de week en ze op zaterdag beginnen monteren wanneer je zondag een wedstrijd hebt, daar begin ik niet aan :) de leiding van mijn achterrem loopt doorheen het frame dus dat kan toch een beetje prutsen zijn.
Ik heb lekker de tijd genomen en ben gisteren welgeteld een uurtje bezig geweest met inkorten en ontluchten (en nog een dik half uur om alles te monteren). Ik moet zeggen dat er toch flinke luchtbubbels uitkwamen. Soms lees je wel eens van inkorten zonder ontluchten. Dat is heel knap :-D ik ga liever op zeker en vul de boel opnieuw.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Vandaag een klein rondje gemaakt. Fijne remmen. Korte vrije slag en dan een hard drukpunt. Echt Formula dus. Door de korte vrije slag kunnen de hendels mooi dicht bij het stuur. Handig voor mensen met kleine handen zoals ik. Heb ze niet ingeremd omdat ik meteen al voldoende remkracht had.

Ben er blij mee.
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Ik heb ze met veel vertraging eindelijk ook gemonteerd. Bij mij kwam er tijdens het ontluchten inderdaad ook redelijk nog wat lucht uit. Ik vond het trouwens een beetje een vreemd bleeding proces, in vergelijking met andere remmen leek het volgens de handleiding alsof ik niets meer moest doen dan olie van de ene spuit naar de andere verplaatsen. Het was ook onmogelijk de bleed nipple van de caliper los en vast te doen zonder redelijk wat olie-verlies. Had jij dit ook? Van het weekend eens testen.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Klopt, eerste olie van de ene kant naar de andere pompen tot de luchtbellen foetsie zijn. Dan de spuit van de klauw afhalen. Daar moet niet al teveel uitkomen omdat aan de bovenkant de spuit er nog op zit (vacuüm). Dan boven nog even de hoofdremcilinder ontluchten en vol spuiten. Je kunt nu al voelen hoe en waar het drukpunt zit. Met het verwijderen van de bovenste spuit komt er wel wat olie uit ja (overdruk). Zaak is snel het boutje erin te draaien voor het stopt met vloeien.
Plaats reactie