Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef:
yo-eddy schreef:Al wat ouder leesvoer ...https://cyclingtips.com/2017/11/mathieu ... on-planet/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooi uitgebreid artikel :-q
Ja, tof dat ook Schurter aan het woord is
Schurter said he supports Van der Poel’s decision to aim for an Olympic mountain-bike medal, but he also questions how long he can focus on cyclocross and cross-country.

“Mathieu is a huge talent and he is an awesome rider, no doubt,” Schurter said. “I’m looking forward to ride and battle with him in the upcoming seasons. I’m sure he is going to be one of the favorites and hard to beat. The question is how focused he will be on the mountain bike. If he continues riding cyclocross and mountain bike full gas, I don’t know how long he will last.”
“I have to say I’m very impressed the way Mathieu was racing. Especially after doing the Tour of Belgium on the road in between World Cup races. Technically, he’s got it. It would be nice to see him more often in our sport.”

Nino Schurter
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Hier showt Sven Nijs het loodzware parcours dat MvdP morgen op het WK Cyclocross moet bedwingen: http://m.sporza.be/#!/snippet/5a721073c447b0337829beb6" onclick="window.open(this.href);return false;.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

ben benieuwd, ben absoluut geen cx fan, maar ik denk dat ik morgen even ga kijken
Bird Aeris 9 blurple
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Leek vandaag bij vlagen meer op trailrunnen met fiets ........ ik zie toch liever een wat meer fietsbaar parcours. Anyway, gaat nog zwaar worden voor Mathieu
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
PaganiProductions

Ik ben er 2 dagen geweest het was epic.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

PaganiProductions schreef:Ik ben er 2 dagen geweest het was epic.

Dat geloof ik
PaganiProductions

bonzaiking schreef:
PaganiProductions schreef:Ik ben er 2 dagen geweest het was epic.

Dat geloof ik
Met een mtb is het ook al erg lastig denk ik laat staan met een cx fiets.
PaganiProductions

Ik denk da Mvp een stuk minder wedstrijden moet gaan rijden om een beter te presteren tijdens belangrijkste wedstrijden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vd Poel traint ook behoorlijk zwaar, volgens mij omdat ie het gewoon leuk vind :D

Quote van afgelopen zomer:
VDP vertoefde sinds donderdag in de Franse Alpen. In de buurt van Bédoin werkte hij er eerst een intervaltraining van vijf uur af. Vrijdag reed hij de 'Cannibale', een fietstocht van 215 kilometer waarbij twee keer de Ventoux en vijf andere cols op het menu stonden. En na een "gezellig avondje met Eddy Merckx" volgde zaterdag de Memorial Tom Simpson, waarin hij nog twee keer de Ventoux opreed.
sinterklaas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 24 februari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Rijdt

PaganiProductions schreef:Ik denk da Mvp een stuk minder wedstrijden moet gaan rijden om een beter te presteren tijdens belangrijkste wedstrijden.
Moet jij niet zijn coach worden dan? Dan komt het vast goed met hem.
Finale Ligure, Nava Valley the hidden gem.
Van een boomwortel af fietsen is geen droppen
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Denk dat het wel klopt wat pagani zegt, misschien is vdp te gretig. Als hij zich enkel op de mtb zou toeleggen heeft hij een goede kans om Schurter en co het echt moeilijk te maken. Zolang en vaak pieken in een jaar is zeker te doen, alleen leg je het af tegen iemand dit zich volledig focused op 1 periode, bv rond een wk of een grote ronde. Volgens mij was Merckx de laatste die de grote 3 reed in een jaar.

En de gretigheid van vdp is natuurlijk ook zijn charme. Als jonge hond gewoon ff de gevestigde orde op zijn kop zetten met zijn talent! Las laatst dat hij niet echt strak traint, maar meer met de mentaliteit dat hi het fietsen echt heel erg leuk vindt, het liefst draait hij achtjes in het losse zand, lekker spelen!
Hier staat niets.
v_schultinge

Aan het overtrainen is Jolanda Neff 2/3 jaar geleden ook flink onderdoor gegaan. Maar goed. Zij zijn de profs met professionele begeleiding. Ik neem aan dat die daar ook over nadenken.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ja, daardoor raakte Marianne Vos ook overtraind. Door het nadenken van de professionele begeleiders..;-)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

...iets met het wiel opnieuw uitvinden...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Die jongen fiets 1 ongelukkige wedstrijd en hij is zowat afgeschreven. Laten we eerst een kijken of hij in de komende wedstrijder weer zo slecht fietst
Plaats reactie