Welke 1x11 of 1x12 budgetversie ipv 3x

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

En die techdocs zitten in de dozen van de onderdelen? Of moet ik deze online zoeken?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

In de doos zit een verwijzing naar de website.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Oke top! Ben benieuwd kreeg net al een mail dat t klaar stond voor verzending en vandaag nog een mail met een track en trace code zou komen
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Alles is gearriveerd!!

Heb vanmiddag het pakketje ontvangen en zojuist open gemaakt. Wat een spullen allemaal. Voor mij is het de eerste keer dat ik dergelijk materiaal nieuw ontvang.

Maar die cassette.... wow! Wat een groot ding!
Hieronder een paar foto’s alvast.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi spul.
Nu snel aan de slag!
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Het zit er al op haha. Moet nu alleen nog alles afstellen. De H en L zijn al afgesteld, moet alleen nog even naar de b-tension schroef bekijken. Verder dan nog de remmen nakijken, deze lopen een beetje aan en mogen ontlucht/afgesteld worden.
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Hey allemaal,

Door tijd gebrek heb ik vanmorgen de fiets even snel afgegeven bij de LBS om hem te laten afstellen. Nu beldde hij mij met de mededeling dat hij hem niet lekker krijgt afgesteld en het volgens hem ligt aan de derailleurpad. Kan het kloppen dat als je van een 3x10 systeem gaat naar een slx 1x11 dat de derailleurpad ook vervangen moet worden voor een ander exemplaar?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Heb ik nog nooit van gehoord..... Wellicht bedoelen ze dat je pad krom is en durven ze hem niet recht te buigen? Zoniet dan wordt het tijd voor een andere LBS.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Nou ben net bij een ander LBS geweest op aanraden van de LBS zelf. Hij zag dat het pad inderdaad krom was. Hij heeft die gericht en vervolgens alles afgesteld. Ik had de ketting 1 schakel te kort daarom liep die net niet op de 46achter. Gaf wel aan dat ik een reserve pad moest kopen daar hij liever een pad niet 2x moest richten ivm breuk.

Al met al wel raar dat de vorige LBS niet gezien heeft dat de pad krom was en er volgens hem alleen een andere op moest.

Loopt wel als een zonnetje nu haha
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hij had toch gezien dat er een andere op moest?
Dat is toch hetzelde als dat hij heeft gezien dat deze niet goed meer was?
De 2e heeft m gericht, das mooi.
Maar idd een nieuwe bestellen.
Die monteren en deze in de rugzak als reserve.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Nee hij gaf aan dat er een andere op moest vanwege de vorm dus dat de derailleur anders moest hangen zegma. K kan nu in ieder geval gewoon fietsen en dan inderdaad zorgen voor een andere pad.
Jaxno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 27 januari 2017, 13:46

Nou, de Motsuv van Ali was eindelijk binnen. Hele handel los en blijkt ie nét niet te passen... De nokjes van de spider van m’n Race Face crank (Next R) zijn net iets boller dan ze op het blad hol zijn helaas. Gelukkig had ik de voorderailleur er nog netjes op zitten dus de boel maar weer teruggezet en toch maar een originele gaan bestellen. Kleine waarschuwing dus voor degenen die ‘m op een Race Face Next crank willen monteren.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

En dat was niet met enige huisvlijt op te lossen?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

mwouters91 schreef:Kan het kloppen dat als je van een 3x10 systeem gaat naar een slx 1x11 dat de derailleurpad ook vervangen moet worden voor een ander exemplaar?
Nee.

Shimano heeft wel een nieuwe standaard geïntroduceerd waarbij een langere derailleurpat nodig is, maar op de derailleur zelf zit een los nokje om de achterderailleur ook passend te maken voor de gangbare standaard. Jouw derailleur heeft dat nokje ook.

En dat gangbare nokje is al minstens 50 jaar onveranderd in gebruik en zal het nog wel even volhouden ook. Alles van 5 sp tot en met 12 sp past daar gewoon op.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jaxno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 27 januari 2017, 13:46

cheeta schreef:En dat was niet met enige huisvlijt op te lossen?
Vast wel, maar dat kan ik niet. Ergens moet er metaal weggeslepen gaan worden dan, en een aardig stukje ook. Langere bouten heeft ook geen zin want dan is de offset compleet verstoord. Even balen maar dan maar met een originele aan de slag.
Plaats reactie