Gestolen: Specialized Epic FSR COMP 29 MAT Zwart/Rood

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Leon85
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 14 januari 2018, 13:47
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Comp 29

Graag vraag ik uw aandacht voor het volgende. Op zondagochtend 14 januari omstreeks 09:00u - vlak voor aanvang van de Rings Goirle Veldtourtocht - is mijn mountainbike van het merk Specialized, type Epic FSR Comp 29 gestolen voor de sportkantine van voetbalvereniging VOAB gelegen aan het sportpark Van den Wildenberg aan de Spoorbaan 45, 5051 ET te Goirle.

Afbeelding

Kenmerken:
Omschrijving: Specialized Epic FSR Comp 29 Black/Charcoal/Red/XL 2014;
Framenummer: WSBC601024949J;
Naamsticker: “Leon Arets” en Nederlandse vlag op de zitbuis (in het verlengde van de zadelbuis);
Dealersticker: “Rings Goirle” op de liggende achterbrug (onderkant frame);
Garmin Edge 1000 houder op het stuur en snelheids- en cadansmeter op de linkertrapper en as van achterwiel;
Lichte gebruikssporen/-krasjes op het frame (met name aan de onderbuis (onderkant) en zitbuis (krassen door gebruik grijper vd fietsendrager);
Recent volledige cassettes/ketting/derailleurs volledig vernieuwd door Rings Goirle (KMC Ketting X10-93, SRAM cassette PG-1050 10sp 11-36, SRAM der. wiel x9 type);
Gloednieuwe remblokken (slechts een keer mee gefietst).

Mocht u deze fiets zien danwel aan u worden aangeboden, dan hoor ik dat uiteraard graag.

BVD

Leon Arets
+31 6 46 185 475
Thec
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 19 augustus 2012, 09:47

Erg vervelend. Je hebt er natuurlijk helemaal niets aan; ik heb deze tocht ook gereden en verbaasde me er over dat de fiets niet mee mocht binnen de omheining. Geen bewaakte fietsenstalling en dus geen mogelijkheid om je fiets in de gaten te houden. We weten allemaal dat er bij de tt gestolen wordt, toch iets voor de organisatie om hier rekening mee te houden. Heb je organisatie op de hoogte gesteld? Hopelijk vind je je bike terug,,, succes iig!
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Thec schreef:toch iets voor de organisatie om hier rekening mee te houden.
Het is wel gebleken dat dat niet werkt.
Wanneer neemt de fietser zelf nou eens verantwoordelijkheid?

Het vervelende is dat gedupeerden pas nadat zoiets is overkomen anders gaan denken.
In mijn geval wel. En het gaat niet om een fiets maar woninginbraak. Je ziet ineens veel meer zeg maar.
Leon85
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 14 januari 2018, 13:47
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Comp 29

TERUGGEVONDEN: SPECIALIZED EPIC FSR COMP 29 MAT ZWART/ROOD
+++UPDATE+++
Gisteren (27 Januari) werd ik gebeld door Recherche/Politie eenheid Rotterdam. Mijn fiets - of wat er nog van over is - is teruggevonden in Dordrecht (in een appartement vol met gestolen fietsen). Dader is gepakt en zal worden vervolgd. Fietsen zijn allen op dezelfde wijze ontvreemd; bij aanvang van toertochten op onbewaakte ogenblikken.
Dank allen voor het delen en dank aan de Politie!
++++++++++++
Gebruikersavatar
Guxer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: za 27 oktober 2007, 20:36
Mijn mountainbike: 2021 Epic expert

hopelijk niet teveel schade!
2021 specialized epic expert carbon 29
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Hulde aan de mannen die je fiets teruggevonden hebben :-q
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Rouge baste
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 7 september 2016, 14:53
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp FSC 2017

Goed nieuws! De fiets ondertussen ook alweer thuis staan?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 1 september 2023, 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

https://www.ntfu.nl/Kalender/Kalender.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Nijkerkbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 4 oktober 2017, 11:56

Leon85 schreef:Mijn fiets - of wat er nog van over is - is teruggevonden in Dordrecht (in een appartement vol met gestolen fietsen).
++++++++++++
Bizar, dat betekend blijkbaar toch dat de fietsen in NL blijven en in onderdelen oid verkocht worden.
Had altijd het idee dat dergelijke fietsen in zijn geheel direct over de grens over verdwenen..
SantaCruz Tallboy V2 CC '16 / Ritchey SwissCross Disc ‘19
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Vind het al tijden onbegrijpelijk dat de NTFU meehelpt aan het dievengilde om tijdens toertochten fietsen te kunnen stelen. Inschrijving voor een toertocht zou gewoon buiten moeten zijn en dan op zo'n manier dat je de fiets gewoon in de hand kunt houden. Lijkt me niet zo heel lastig om dat zo te regelen.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Blijft toch ook wel je eigen verantwoordelijkheid vind ik. Wat kost een simpel slotje nu, vergeleken met de kosten van een gehele fiets?
Je zet je stadsfiets toch ook niet zomaar zonder op slot te zetten in een fietsenstalling lijkt me.

Clubs kunnen helpen met een bewaakte stalling, maar dan zit je weer met eventuele aansprakelijkheid mocht de fiets alsnog gestolen worden.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
wilco..
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 13:17
Mijn mountainbike: specialized camber comp 29

slotje van de action kost me 5 euro,leg mijn fiets vast aan het hek tijdens inschrijven en als ik ga fietsen laat ik hem aan het hek hangen, bij terugkomst haal ik hem weer op, kleine moeite en je staat een stuk prettiger tijdens het inschrijven
leven is net een neus, je moet eruit halen wat erin zit

specialized camber

strava profiel
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Precies wat ik bedoel Wilco.
Vond het van faxe wel erg kort door de bocht om de verantwoordelijkheid bij de ntfu of de organiserende club te leggen, terwijl het toch je eigen keus/verantwoordelijkheid is om je fiets wel of veilig weg te zetten.

Neemt natuurlijk niet weg dat ik erg blij ben voor Leon85 dat zijn fiets terug gevonden is.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Hetis geen kwestie van wie er voor verantwoordelijk is naar mijn idee. Mijn punt ging erom dat ik het onbegrijpelijk vind dat de inschrijving voor een toertocht niet standaard zo geregeld is dat de kans op diefstal wordt geminimaliseerd. Als je als buitenstander kijkt naar hoe het nu gaat zou je haast denken dat de NTFU onder een hoede speelt met het boevengilde. Dat dat niet zo is snap ik ook wel. Zoals het nu geregeld is vind ik zo knullig dat het eigenlijk te gek voor woorden is. Rijd zelf zelden of nooit toertochten meer en ben ook geen lid van de NTFU dus het is verder niet mijn probleem :tong
Plaats reactie