Veldrijden op Televisie

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Van Aert is gewoon beter in het naar boven lopen in de modder. En daar heeft hij veel
winst uit gehaald. Qua snelheid wint vdP.

Dit was gewoon kat in het bakkie voor van Aert... Een gladgestreken parcours hoeft
Van mij ook niet. Ben zelf geen Belg, maar
wat zullen ze genoten hebben van dit weekend.
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

RobSter schreef:Ben zelf geen Belg, maar
wat zullen ze genoten hebben van dit weekend.
Ik ben wel Belg, maar ben wel hevige fan van Mathieu zijn rijstijl.
VDP had gisteren een offday, en Van Aert heeft gepiekt op deze dag, en heeft dit parcours ook als zijn specialiteit.
Pieken heeft hij geleerd van zijn trainer (Niels Albert), deze deed dat vroeger ook...
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De inhaalrace de eerste 1/2 ronde van MvdP was indrukwekkend, dat beloofde nog veel. Daarna bleek Van Aert gewoon de allersterkste van de dag, die reed indrukwekkend makkelijk rond op dit loodzware parcours. Tsja, even regen in Limburg, en je hebt kleiige modder. Stel, het was droog geweest, dan denk ik dat met van Aert in deze vorm en met MvdP met zijn off-day de uitslag nog niet anders was geweest.

Het was wel mooi geweest als vdP het cross seizoen met een WK winst had kunnen afsluiten en als wereldkampioen had kunnen beginnen aan zijn MTB seizoen. Maar goed, het doet niets af aan zijn reeds indrukwekkende zegereeks van 26 overwinningen. Seizoen blijft geslaagd natuurlijk, alleen zit er nu geen kers op de grote taart.

Ik las ergens in een artikeltje dat vdP zelfs meer uitkeek naar het winnen van een wereldbekerwedstrijd op de MTB dan nu het WK Cyclocross binnenslepen...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

De beste in die omstandigheden heeft gisteren gewonnen. Niets aan gestolen en absoluut verdiend.

Wat ik alleen niet begrijp is dat het parcours van gisteren een totaal ander karakter had dan 90% van de rest van de wedstrijden in het jaar. Die prachtige titel is qua wedstrijd geen weerspiegeling van de sport. Ik vind dat jammer. In mijn optiek degradeert dat de trui.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

PaneVino schreef:Wat ik alleen niet begrijp is dat het parcours van gisteren een totaal ander karakter had dan 90% van de rest van de wedstrijden in het jaar. Die prachtige titel is qua wedstrijd geen weerspiegeling van de sport. Ik vind dat jammer. In mijn optiek degradeert dat de trui.
Dat is juist heel goed te begrijpen als men zich realiseert hoeveel neerslag er in NL de laatste maanden gevallen is. Van degradatie van de regenboogtrui is juist geen sprake. Vanaert zijn commerciële waarde zal er juist doordat die tru in een histories, heroïsch kampioenschap is behaald alleen maar extra door stijgen. Door de weersomstandigheden van de laatste maanden was het inderdaad wel iets te veel gedwongen lopen maar zo 1 x per 10 jaar mag dat ook wel eens.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef:
Speedfreak98 schreef:Het leek wel of het MvdP allemaal niks kon schelen. Hij had evengoed af kunnen stappen.
Dat valt me wel vaker op bij VDP. Als hij valt staat hij zo langzaam op dat hij er de brui aan lijkt te geven. Vaak rijdt hij dan wel 'even' het gat weer dicht. Maar bij sommige wedstrijden blijven dan de schouders hangen.


Zijn uitspraken bij Sporza staan daar wel weer haaks op.
VdP heeft inderdaad wel eens moeite om voor iets anders dan de winst zichzelf leeg te rijden ..... bij het WK leek het wat te schommelen toen hij inzag dan van Aert riebedebie was. Af en toe dacht ik, hij laat het lopen maar dan trok hij steeds toch weer ff door. Het publiek heeft hem erdoorheen gesleept om toch nog voor het podium te rijden. Hij rijdt al vanaf oktober erg goed maar een ultiem piekmoment, zoalsvbij van Aert was dit WK voor hem niet. Mocht hij voor Olympisch goud gaan is dit wel iets waar hij aan zal moeten werken. Zijn basis is extreem goed maar je kunt niet een jaar rond pieken. Iets meer ervaring opdoen met de timing van zijn supercompensatie zal wenselijk zijn. Hoop dat van Aert zichzelf ook zo kan focussen op Parijs Roubaix dan maakt hij nog kans op een mooie klassering :-q .
Ben bang dat Mathieu toch nog "even" dat record van Nijs wil pakken en zich dan pas op het MTB seizoen gaat richten :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Dus dan gooien we het maar op doping....

Relletje op wielerflits.nl

:roll:


/ edit was geen nu.nl maar wielerflits.nl
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

En het mtb seizoen begint vroeg dit jaar met volgende maand al de eerste in zuid Afrika
R1Phrankey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 20:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Rayb81 schreef:Jammer dat de ondergrond dermate slecht was dat er erg veel gelopen moest worden.

Ik zie liever een cross waarbij de mannen hun fietsen als een razende door de bochten heen sturen en klimmetjes oprammen :)

Zoals Mathieu in de laatste ronde weer gas kon geven (of was het de nr2 die langzamer ging?) doet mij vermoeden dat vd Poel echt wel makkelijk 2e had kunnen worden maar dat hij er in het tussenstuk de brui aan heeft gegeven.
Mee eens. De laatste ronde leek het weer de bekende Mathieu te zijn. Kijk maar eens naar het verschil dat hij uiteindelijk nog had op de streep met Toon Aerts. MvdP had volgens mij gewoon 2e kunnen worden als hij niet zijn kopje had laten hangen. Ik ben absoluut een fan van Mathieu, maar ik moet de credits aan van Aert geven die altijd van start tot finish alles geeft. Gelukkig heeft dat dit jaar niet veel overwinningen opgeleverd :D , maar het siert hem wel. En dit WK heeft de sterkste gewonnen, in tegenstelling tot vorig jaar.
Mijn andere fietsje: ........ een S-Works Tarmac SL7, en een SL8 :-D
PaganiProductions

Dit zei Michel Wuyts erover na de wedstrijd
https://www.youtube.com/watch?v=DqZ77NqjKQc" onclick="window.open(this.href);return false;
PaganiProductions

er waren trouwens ook verschillende elite mountainbikers aan de start in Valkenburg.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tsjibiti schreef:... in een histories, heroïsch kampioenschap ...
Ik weet niet wat jij hebt gebruikt of welke video je in de recorder hebt gestoken. Maar volgens mij werd het WK van 2018 gewoon op een zeer zwaar parcours gereden dat verder in de verste verte niet spannend was. Heroïsch zou zijn als de renners onherkenbaar van de modder over de streep zouden komen, als sommige helling niet te beklimmen waren of rijdend noch lopend af te dalen. Als de fietsen na 3 bochten al niet meer functioneerden door de bagger en ... goed, je krijgt een beeld.

En de wedstrijd zelf was ook niet spannend, dus ook daar was weinig heroïsch aan... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Leek wel veldlopen met bepakking.....niet echt spannend inderdaad. Historisch dat zal moeten blijken, wel driemaal achter elkaar wk gewonnen dat heeft nog geen Belg gepresteerd als ik het goed heb begrepen. Heroïsche zaken heb ik niet gezien, of het moet die supporter zijn die op zijn bips in zijn zwembroekie van de helling afgleed na de race....maar dat zal wel vooral te maken hebben gehad met het alcoholgebruik.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Afsluiten dit en nu concentreren op
De Olympische Spelen en daarna de
Formule 1 .

:bier: :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vergeet de voorjaars klassiekers niet! :)
Plaats reactie