knie- en elleboogprotectors voor all day use

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Normale Fox Launch zijn idd redelijk dun.
Wil je wat meer bescherming dan zijn de Fox Launch Pro daar beter voor. :-q
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

TenZNL schreef:
Jefro98 schreef:
Ik gebruik de Fox Launch, ook met 3/4 broeken geen probleem.
Prima bescherming voor NL.

http://singletrackworld.com/reviews/rev ... knee-pads/" onclick="window.open(this.href);return false;
Thnx, maar die zijn vrij dun, toch? Ik zoek wat stevigers/dikkers (zie bovenstaande modellen) voor buitenlandse ritjes met rockgardens, trappen en dat soort dingen. De Hummvee is niet heel wijd onderin de pijpen.
Niet heel dik nee, maar voor slip partijen en tegen de schaafwonden e.d. zijn ze super.
Een flinke klapper op je knieën in een rockgarden ga je er niet heel veel aan hebben.
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

dorretje schreef:Ik zie hier heel weinig poc voorbijkomen. Heeft dat een reden? Ik vind zelf draagcomfort het allerbelangrijkste en poc schijnt daar wel top in te zijn.
Ik heb poc air elleboog en kniebeschermers en poc vdp scheenbeschermers. Zitten allemaal top, en je kan er ook nog vrij vlot mee trappen. Ik was de afgelopen week in Serfaus-Fiss en heb in het bikepark toch veel mensen met poc gezien. Samen met 661 waren het zowat de meest gebruikte volgens hetgeen ik wag.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

ik gebruik ook al jaren de knie- en scheenbeschermers van poc, geen enkel probleem om ermee omhoog te trappen.
Alleen de elleboogbeschermers wat minder, die zitten wat strak, ik heb nu IXS flow, zit net wat beter.
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Sta hier op het punt om een paar sets kneepads te bestellen, gelijk maar een paar om te kunnen vergelijken. Volgens de maattabellen heb ik bij poc en Ixs maatje S nodig, dat over komt mij niet vaak met mn 186. Het is niet zo dat de protectors korter worden in kleinere maten? Maar alleen minder ruim?
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Iemand ervaring met de Scott Soldier 2 kniebeschermers?

Ik heb ze even gepast, maar niet mee gereden, dus ik kan er weinig over zeggen. En het was uberhaupt de eerste keer dat ik beschermers over mijn knie heb geschoven, dus nul vergelijkingsmateriaal. Binnenkort naar Gran Canaria en dan wil ik toch wel wat om de knieën en ellebogen hebben.
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

punk86 schreef:Sta hier op het punt om een paar sets kneepads te bestellen, gelijk maar een paar om te kunnen vergelijken. Volgens de maattabellen heb ik bij poc en Ixs maatje S nodig, dat over komt mij niet vaak met mn 186. Het is niet zo dat de protectors korter worden in kleinere maten? Maar alleen minder ruim?
Wil je je bevindingen hier neerpennen? Ik ga voor april nog hetzelfde doen nl.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Van de IXS Flow heb ik maatje M voor zowel elleboog- als kniebeschermers.
En ik ben 1.70m, normaal postuur... niet dik, niet dun, geen sportschoolarmpjes ;-)

De elleboogprotectoren vind ik licht irriteren als ik ze langer aan heb (een middag), wellicht net een fractie te strak. De kniebeschermers passen me wel prima.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

En ik heb maatje S van de IXS Flow. Met 1.65 normaal postuur zitten die mij ook prima.

Volgens de chart heb je trouwens een L nodig en zeer zeker geen S.

Afbeelding
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Dice Oldskool schreef:En ik heb maatje S van de IXS Flow. Met 1.65 normaal postuur zitten die mij ook prima.

Volgens de chart heb je trouwens een L nodig en zeer zeker geen S.

Afbeelding
Een L zakt gelijk naar mn enkels als ik mn benen opmeet en deze chart bekijk.... De chart die ik had sprak niet over lichaamslengte, enkel over beenomtrek.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Heb nog wel een setje m die je een keer kunt passen, dan weet je een klein beetje welke kant je op moet/kunt :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Ze zijn al onderweg, maar thx. En als jij maatje m past, dan denk ik dat s voor mij niet gek is.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

punk86 schreef:Ze zijn al onderweg, maar thx. En als jij maatje m past, dan denk ik dat s voor mij niet gek is.
Ik ben benieuwd. Als je Mac en mijzelf naast elkaar ziet staan is het plausibel dat Mac een M heeft en ik een S. Waarom jij dan met je 1.86 dezelfde maat als ik zou hebben ontgaat mij volkomen. :-D
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Zo moeilijk is dat toch niet? Omdat mijn benen veel dunner zijn.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

punk86 schreef:Zo moeilijk is dat toch niet? Omdat mijn benen veel dunner zijn.


Maar je onderbeen is ook veel langer. :roll: Maar goed, ze zijn onderweg dus je zal het binnenkort precies weten.
Plaats reactie