Elektrische mountainbikes

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Gesloten
Mcs
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 2 februari 2018, 10:36

baron062 schreef:Ik begrijp uit de woorden van Mcs dat hij eigenlijk de mtb parkoersen wil gebruiken voor datgene wat hij op zijn enduro motorfiets niet meer kan of mag. Daarnaast meldt hij dat hij de performance van een e-mtb maar onder de maat vindt. Dus dat wordt een Speed Pedelec MTB of iets wat opgevoerd is. Het door Aurelius gememoreerde snelheidsverschil komt zo wel heel dichtbij.
ik heb niet gezegd dat de prestaties van mijn fiets ondermaats zijn, Maar de remmen( wel goed lezen)
verder heb ik geen intensie om mijn fiets te tunen, met mijn opmerking dat het langzaam gaat bedoel ik dat het veel makkelijker is op een emtb situaties en bochten in te schatten dan op een Motor in dezelfde situatie.
en laten we eerlijk zijn , het snelheidsverschil zit hem vooral in het bergop , bergaf of vlak is er bijna geen verschil in het terrein, niet op de straat ( Maar daar hebben we geen mtb voor )zoals hier ook al geschreven word op een bochtige singletrack ben je met een mtb waarschijnlijk sneller onderweg als met een emtb
daarbij kan / mag ik toch gebruik maken van alle routes hier in Limburg (nederland) of Baron062 dat nu wenselijk vindt of niet
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Mcs schreef:Omdat ik dus de emtb vanaf de motorkant bekijk en de meeste hier vanaf de fietskant vind ik dat je een mtb en een emtb niet vergelijken kunt het is een andere sport.
Vanaf mijn kant gezien gaat het langzaam . En het gewicht 21kg is minimaal. Ik heb meteen de remmen vervangen van mijn cube hybrid naar 203 schijven en XT brm8000 remmen. Omdat ik de remkracht ondermaats vond.
Naar mijn idee hoef je geen behindering te hebben of 65 jaar te zijn om een e bike te rijden het ligt er maar aan wat je wil met je hobby.
En ik ben geen hooligan die andere fietsers of wandelaars niet respecteerde omdat ik wat sneller onderweg ben. Dat was ik op de motor niet en nu op de e MTB ook niet.
Een e MTB is een goed alternatief voor mensen zoals ik die in de natuur willen zijn . Maar zich niet helemaal willen afmatten op een rondje van 40km
Moe wordt je ook op een e MTB. Op een enduromotor ook rij bijv. Maar eens de middenpeelrit met 3 rondjes bos en maïsveld van 40km.
Als ik zo bovenstaande tekst terug lees kan ik niet anders concluderen dat je er een behoorlijk agressieve rijstijl op na wenst te houden. En dat gaat beter als je fris op je fiets zit, en dat lukt prima met een e-bike. Maar ik kan er naast zitten.

Laten we voorop stellen; ik ben behoorlijk vooringenomen, want mijn 2 ervaringen met e-bike rijders waren niet positief. Denk aan bergop inhalen waar het niet kon, en dan met de ellenboog mijn stuur aantikken. Zal voor jou niet gelden. Natuurlijk. En ja, een vlotte XC rijder kan mij zeker ook zo inhalen. Maar die ervaring heb ik nog nooit zo gehad.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

http://www.offroadbiking.eu/uci-keurt-e ... itie-goed/

Stiekem ben ik benieuwd hoe de UCI dit gaat uitrollen....

Het streven is volgens mij altijd "level playingfield" geweest, maar hoe meer techniek, des te lastiger dit wordt ...
Om die reden zijn ooit bijvoorbeeld ligfietsen verboden in het peloton.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Tja, die ligfietslobby had nou eenmaal minder geld dan de ebikelobby ...
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

suravida schreef:Tja, die ligfietslobby had nou eenmaal minder geld dan de ebikelobby ...
Op maar te zwijgen over de (Amerikaanse) lobby voor het mountainbiken als onderdeel te krijgen op de OS van Atlanta 1996.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Veldrijden bedoel je?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

suravida schreef:Veldrijden bedoel je?
Ik bedoel wel degelijk MTB. In aanloop naar de OS van Atlanta 1996 (Brentjes won toen) is er door de Amerikaanse fietsindustrie (juist ook financiëel) met succes gelobbyt om die onbetekende discipline op het Olympisch programma te krijgen
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Weet iemand een dealer of test event in de provincie Utrecht met emtb’s?
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Jurriaan schreef:Weet iemand een dealer of test event in de provincie Utrecht met emtb’s?
Bikemotion 2,3, 4 maart.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Een e MTB is een goed alternatief voor mensen zoals ik die in de natuur willen zijn . Maar zich niet helemaal willen afmatten op een rondje van 40km
Je kunt dat ook op een gewone MTB. Gewoon wat rustiger aan doen dan ben je niet afgemat aan het eind.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Pino schreef:
Jurriaan schreef:Weet iemand een dealer of test event in de provincie Utrecht met emtb’s?
Bikemotion 2,3, 4 maart.
:-q
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Jurriaan schreef:Weet iemand een dealer of test event in de provincie Utrecht met emtb’s?
:-q

En een flinke demodag op de Nedereindse Berg 8 april met Specialized, Merida, Cannondale, Trek, Conway, Victoria. Van 11:00 tot 17:00 uur.
Laatst gewijzigd door Pino op do 8 februari 2018, 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nice. (jammer dat ik niet kan)
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Pino schreef: En een flinke demodag op de Nederlandse Berg 8 april met Specialized, Merida, Cannondale, Trek, Conway, Victoria. Van 11:00 tot 17:00 uur.
De Nederlandse berg? Bedoel je de Nedereindse berg?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tsjibiti schreef:
Pino schreef: En een flinke demodag op de Nederlandse Berg 8 april met Specialized, Merida, Cannondale, Trek, Conway, Victoria. Van 11:00 tot 17:00 uur.
De Nederlandse berg? Bedoel je de Nedereindse berg?
Geen paniek! Voor jou zijn ze allebei geasfalteerd! :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gesloten