Ja, origineel en toch niet origineel.
Geen idee wat de originele kleur was.
Framenr is uit '67, hier de folder.
Omdat het frame op maat is gemaakt voor de eerste eigenaar is het van Columbus ipv Reynolds.
Dat is te zien aan de sticker, maar ook aan diverse details die bij Columbus en Reynolds verschillend zijn, zoals het mannetje en de zitbuis.
De kleur uit '72 of '73, klik hier maar eens op licht rood.
De vork is origineel, want die heeft hetzelfde nr als het frame.
Verder is er weinig origineel.
De Zeus voornaaf kreeg ik er los bij, er zaten Campa Nuovo Tipo naven in.
Campa cranks en derailleurs waren onherstelbaar beschadigd door een schuiver vd 1e eigenaar, net als het ttt stuur.
Stuurpen is ook origineel, ttt Grand-Prix. En de voorrem, een echte Universal
De smalle bandjes zitten er op sinds ze het pad hier geasfalteerd hebben.
Leek me een mooi excuus om er eens nieuw rubber om te leggen.
Met dank aan http://www.klassiekeracefiets.info" onclick="window.open(this.href);return false;
Single Speed hoek
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29837
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Hoewel het frame zeker een mooi retro-object zou zijn vind ik persoonlijk dat det absoluut geen heiligschennis is om er een fixie van te maken. Wat dat betreft heel wat strakker dan mijn SS.
Het enige waar ik mee kan pronken is dat ik alle vier de belangrijkste materiaaltypes (ref. een ander topic) in mijn fiets verenigd heb. Maar de basis is een simpel sportieve stadsfiets-frame voor naafversnelling. Scheelde gepruts met kettingspanners of halvlinks. De rest komt ook uit de rommelbakken.
Nu zie ik op mijn scherm geen verschil tussen pink en lichtrood en heb dan ook het vermoeden dat de naamgeving vooral gestuurd werd door de tijdsgeest waar het begin jaren zeventig niet zo masculien was met pink maar dat is dan weer mazzel voor jouw. Niet persé nodig overigens, kan je een fixie rondtrappen dan kan je bij wijze van spreken in een baljurk fietsen.
Heb ook nog een setje soortgelijke naven liggen voor als ik een keer een serieus SS-project vind. Met bijpassende crank, (stuur?,) remmen en pedalen. Wordt dan met tubulars want daar heb ik ook nog een paar velgen voor liggen.
Het enige waar ik mee kan pronken is dat ik alle vier de belangrijkste materiaaltypes (ref. een ander topic) in mijn fiets verenigd heb. Maar de basis is een simpel sportieve stadsfiets-frame voor naafversnelling. Scheelde gepruts met kettingspanners of halvlinks. De rest komt ook uit de rommelbakken.
Nu zie ik op mijn scherm geen verschil tussen pink en lichtrood en heb dan ook het vermoeden dat de naamgeving vooral gestuurd werd door de tijdsgeest waar het begin jaren zeventig niet zo masculien was met pink maar dat is dan weer mazzel voor jouw. Niet persé nodig overigens, kan je een fixie rondtrappen dan kan je bij wijze van spreken in een baljurk fietsen.
Heb ook nog een setje soortgelijke naven liggen voor als ik een keer een serieus SS-project vind. Met bijpassende crank, (stuur?,) remmen en pedalen. Wordt dan met tubulars want daar heb ik ook nog een paar velgen voor liggen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29837
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ja, pretty in pink
De achterpatten zijn ouderwetse Campagnolo's en die geven genoeg ruimte om de ketting te spannen zonder halflink.
Het frame is helemaal origineel, niets afgeslepen.
Dat hoefde ook niet, want alles zat er met klembanden op geschroefd.
Heiligschennis wil ik het dus niet noemen, de liefhebber kan er zo weer de originele spullen aanhangen.
Ik heb een Shimano 600 Arabesque crank gemonteerd.
Ongeveer dezelfde looks en stukken goedkoper dan een goede Campa Record uit eind jaren 60.
De Automatix heb ik gekocht omdat de Duomatic in een andere fiets zo goed beviel.
Behalve dat die bij het stoplicht vaak in de 2e versnelling staat.
Merkwaardig genoeg kwam ik er achter dat 1 versnelling in het bos beter werkt dan op straat, dus ik ben erg blij met de 2 (automatische) versnellingen.
Zoals gezegd, het schakelmoment vd Automatix moet vaak wel wat getweakt worden.
Ok gedacht om eens een Automatix in de singlespeed mtb te proberen, maar rond het schakelpunt is de Automatix gevoellig voor schokken.
Op straat merk je dat de Automatix te vroeg schakelt als je door een flinke kuil rijdt, maar dat gebeurt zelden.
In het bos zal dat veel vaker voorkomen, dus ik heb 't maar zo gelaten.
Automatix met coaster brake (1420g!)
Automatix voor schijfrem (720g)
De achterpatten zijn ouderwetse Campagnolo's en die geven genoeg ruimte om de ketting te spannen zonder halflink.
Het frame is helemaal origineel, niets afgeslepen.
Dat hoefde ook niet, want alles zat er met klembanden op geschroefd.
Heiligschennis wil ik het dus niet noemen, de liefhebber kan er zo weer de originele spullen aanhangen.
Ik heb een Shimano 600 Arabesque crank gemonteerd.
Ongeveer dezelfde looks en stukken goedkoper dan een goede Campa Record uit eind jaren 60.
De Automatix heb ik gekocht omdat de Duomatic in een andere fiets zo goed beviel.
Behalve dat die bij het stoplicht vaak in de 2e versnelling staat.
Merkwaardig genoeg kwam ik er achter dat 1 versnelling in het bos beter werkt dan op straat, dus ik ben erg blij met de 2 (automatische) versnellingen.
Zoals gezegd, het schakelmoment vd Automatix moet vaak wel wat getweakt worden.
Ok gedacht om eens een Automatix in de singlespeed mtb te proberen, maar rond het schakelpunt is de Automatix gevoellig voor schokken.
Op straat merk je dat de Automatix te vroeg schakelt als je door een flinke kuil rijdt, maar dat gebeurt zelden.
In het bos zal dat veel vaker voorkomen, dus ik heb 't maar zo gelaten.
Automatix met coaster brake (1420g!)
Automatix voor schijfrem (720g)
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Heiligschennis, inderdaad integendeel: absoluut geen heiligschennis is om er een fixie van te maken
Probeer al een tijdje een collega op de SS over te krijgen. Zijn MTB heeft nog al te lijden van de winter (ie. gaat nog al wat stuk) en hij fietst daarom vaak op de hybride van zijn vrouw. SS kan niet veel mis aan, maar denk dat één 'versnelling' misschien net te zwaar is. Ga eens kijken naar de automatix voor hem. Heb nog wel een hybrideframepje liggen en wat 28" velgen waar ik wat mee kan. Rest ligt ook nog wel ergens in een rommelbak.
Als het hem niet bevalt kan ik er zelf verder op rijden. Zo'n automatix kost ja geen drol, kan je je geen buil aan vallen.
Probeer al een tijdje een collega op de SS over te krijgen. Zijn MTB heeft nog al te lijden van de winter (ie. gaat nog al wat stuk) en hij fietst daarom vaak op de hybride van zijn vrouw. SS kan niet veel mis aan, maar denk dat één 'versnelling' misschien net te zwaar is. Ga eens kijken naar de automatix voor hem. Heb nog wel een hybrideframepje liggen en wat 28" velgen waar ik wat mee kan. Rest ligt ook nog wel ergens in een rommelbak.
Als het hem niet bevalt kan ik er zelf verder op rijden. Zo'n automatix kost ja geen drol, kan je je geen buil aan vallen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29837
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Hou er wel rekening mee dat de Automatix op hobbelige paden weleens te vroeg naar zn 2e versnelling schakelt. Dat kan off-road wel eens onhandig uitpakken.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- maanfruit
- Extreme Biker
- Berichten: 525
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
- Mijn mountainbike: Arnhem
Single Speed European Championships 2018 heren en dames, ik heb me alvast ingeschreven! Als Arnhemse local mag ik niet ontbreken!
Wie nog meer?
Wie nog meer?
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts
Running is for prey
Running is for prey
-
- Pro Biker
- Berichten: 1398
- Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
- Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter
Ingeschreven!!
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92
"NO"
vrijwilliger Mountainbike Museum
"NO"
vrijwilliger Mountainbike Museum
- Tinnieman
- Extreme Biker
- Berichten: 732
- Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
- Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021
Eerst een fiets regelen
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
http://www.strava.com/athletes/1928283
Stond al genoteerd, men ben bang dat examens roet in het eten gaan gooien.
Voordeel is natuurlijk dat je niet veel tijd nodig hebt om je fiets rijklaar te maken.
Voordeel is natuurlijk dat je niet veel tijd nodig hebt om je fiets rijklaar te maken.
Laatst gewijzigd door maatchen op zo 4 maart 2018, 11:45, 2 keer totaal gewijzigd.
- maanfruit
- Extreme Biker
- Berichten: 525
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
- Mijn mountainbike: Arnhem
Die heb je al, sloop de versnellingen van je Explosif en ketting spannen met slidersTinnieman schreef:Eerst een fiets regelen
en hij is oranje, altijd goed
Leuk Freek, zie ik de Supervlieg dan in levende lijve voorbij vliegen Ik ga op mijn Misfit Dissent, nog op te bouwen want de rohloff is er al uit gehaald
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts
Running is for prey
Running is for prey
Fiets: Check.
Inschrijving: Check
Alleen nog even vrij regelen en ergens mijn conditie vinden, die heb ik een paar jaar geleden nog ergens gezien maar waar hij nu gebleven is?
Inschrijving: Check
Alleen nog even vrij regelen en ergens mijn conditie vinden, die heb ik een paar jaar geleden nog ergens gezien maar waar hij nu gebleven is?
-
- Pro Biker
- Berichten: 1398
- Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
- Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter
Conditie is nergens voor nodig George! Een fiets, wat bier en goede zin is voldoende!!
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92
"NO"
vrijwilliger Mountainbike Museum
"NO"
vrijwilliger Mountainbike Museum
-
- Extreme Biker
- Berichten: 700
- Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00
Ik heb al een trainingsschema met verschillende soorten speciaalbier opgesteld