Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

Het is een stukje van 150 meter over het fietspad.. daar heb je echt geen navigatie voor nodig :wink:
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Hierbij de route: https://goo.gl/maps/HbZznwJtN1k" onclick="window.open(this.href);return false;

:lol:
fletcher
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 22:48
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp Carbon HT 2013

Bedankt allen.
MTBambtenaar
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: za 16 juli 2011, 18:19

Bokmaaa schreef:Hierbij de route: https://goo.gl/maps/HbZznwJtN1k" onclick="window.open(this.href);return false;

:lol:
Dank!!
Nooit te oud om iets te slopen:-)
Nooit te oud om iets te maken :-)
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Vrijdag zou ik een rondje Appelscha Diever fietsen. Diever staat niet bekend als een droge route, ik had me al voorgenomen overal lekker doorheen te fietsen. Op het stukje Appelscha tussen de klinkerweg en de verbinding naar Diever heb ik een paar boompjes van de route gehaald.
Diever begon best wel aardig, niet droog maar ook niet extreem modderig, soms wel zuigend zand. Ik had net drie mede mtb-ers ingehaald toen ik een zandpad overstak dat was veranderd in drijfzand.
Afbeelding
Dat was best raar, m’n voorwiel zoog meteen vast en m’n rechterbeen ook, omdat het achterwiel hoger stond kreeg ik m’n linkerbeen niet over mijn zadel heen. Met wat gepruts lukte het wel maar de fiets zat echt goed vast. Dit soort dikke modder maakt het wel makkelijk om je fiets te parkeren. :-)
Afbeelding

Hierna was de route vrij nat maar prima te fietsen. Er liggen nog een paar bomen op de route waar je makkelijk om heen kan of met afstappen zo overheen bent. Droog houden was geen optie, op meerdere plekken waren de plassen in de volle breedte en meerdere meters lang, blijft leuk om daar doorheen te fietsen. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Je had beter een rubberboot kunnen meenemen ;)
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Een vriend van me is vandaag op de route van Appelscha z’n garmin verloren, ergens tussen het stuk waar je een paar keer heen en weer gaat door een soort van brede geul en de single track over de hei. Mocht iemand de garmin vinden dan graag mij een pb sturen.
Cyclops
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 december 2012, 19:23
Mijn mountainbike: Ghost HTX 29 Actinum 9000

we gaan zaterdag bezig met onderhoud , zal eens kijken als ik in het schapenbosje ben of ik de garmin kan vinden.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Eerder vanmiddag/avond de blauwe route gereden. In het begin een beetje erg bibberig, maar later erg aangenaam om er te rijden. Vertrokken bij zonlicht, en op de heide langs de N381 de lichtjes ingeschakeld.

Jammer dat tijdens de natte periodes de bovenlaag van de routes kapot wordt gereden, waardoor op mooie stukken, zoals het deel langs de N381 richting de Oude Willem, de kombochtjes worden vernield. De flow is er uit.
Ook het bekende deel na bordje 65 blijft een probleem. Zelfs de Vledder AA lijkt tegenwoordig een overstroomgebied te hebben.




modderfietser schreef:Een vriend van me is vandaag op de route van Appelscha z’n garmin verloren, ergens tussen het stuk waar je een paar keer heen en weer gaat door een soort van brede geul en de single track over de hei. Mocht iemand de garmin vinden dan graag mij een pb sturen.
Cyclops schreef:we gaan zaterdag bezig met onderhoud , zal eens kijken als ik in het schapenbosje ben of ik de garmin kan vinden.

Vanmiddag niets gezien of gevonden.
A i r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 7 april 2014, 21:41

Iemand vandaag nog de blauwe route gedaan? Zo ja, lag het er een beetje redelijk bij?
Cyclops
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 december 2012, 19:23
Mijn mountainbike: Ghost HTX 29 Actinum 9000

Hij ligt er meer dan redelijk bij .
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Cyclops schreef:we gaan zaterdag bezig met onderhoud , zal eens kijken als ik in het schapenbosje ben of ik de garmin kan vinden.
Gevonden! Heel erg bedankt Cyclops!
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

A i r schreef:Iemand vandaag nog de blauwe route gedaan? Zo ja, lag het er een beetje redelijk bij?
Vandaag heb ik er met vrouw en kind gewandeld, voor zover ik kon zien ligt het er strak en snel bij.
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Heb hem gefietst, bijna droog en er zijn 2 nieuwe stukken singletrack aangelegd waardoor je nu 2 hardnekkige slechte plekken vermijd.
One life, ride it!
Cyclops
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 december 2012, 19:23
Mijn mountainbike: Ghost HTX 29 Actinum 9000

Ging er meer om dat we dan de ruiterpaden vermijden maar inderdaad we slaan een paar slechte stukken over.
Alleen het pad over de vledder aa blijft een drama.
@modderfietser graag gedaan .
Plaats reactie