Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dit ga ik volgende keer ook doen.

Overigens kun je ook op de Blijdesteinseweg even naar de S-Berg toe rijden en daar een paar rondjes maken.
Desnoods rijd je helemaal door tot aan het wildrooster en ga je daar links het bospad op zodat je dat snelle stuk door het bos nog even meepakt (voor de S-berg)
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Het was vanmiddag nogal bezaait met plassen, vooral het stuk vanaf de bokkenweide tot aan de voet van de nok, ze zullen morgen wel weer verdwenen zijn.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Vandaag lag ie er prima bij.
De jump midden in de zigzag afdaling, dacht hem eens volgas te doen en hem echt als schans te gebruiken.
Die dikke boom die erachter staat staat dan in de weg :winkie:
Gloeiende dit was een klap zeg, in de categeorie "bast op bast"
Beter niet die jump ook echt te jumpen als je loeihard gaat, dan kun je hem beter pre-jumpen.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ironhorse Erik schreef:Vandaag lag ie er prima bij.
De jump midden in de zigzag afdaling, dacht hem eens volgas te doen en hem echt als schans te gebruiken.
Die dikke boom die erachter staat staat dan in de weg :winkie:
Gloeiende dit was een klap zeg, in de categeorie "bast op bast"
Beter niet die jump ook echt te jumpen als je loeihard gaat, dan kun je hem beter pre-jumpen.
Dik verhaal! Nu de jump meteen maar omdopen tot de Iron-Jump? :lol:

Gister ff opgelet tijdens mn rondje en ik heb de "opstap" op de Kneet gezien maar niet genomen. Net te laat. Volgende keer dan maar proberen.

Overigens valt mij op dat de aanloop/oploop van de diverse jumpjes vrij kort is waardoor sommige niet lekker te rijden zijn. Oa. het boomstamsprongetje onderop de drops. Regel is dat je oploop van een "schans" minimaal de lengte van je wielbasis moet hebben. Zo lopen ze ook veel beter. Geen kritiek maar een aandachtspuntje bij het shapen. :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef: Overigens valt mij op dat de aanloop/oploop van de diverse jumpjes vrij kort is waardoor sommige niet lekker te rijden zijn. Oa. het boomstamsprongetje onderop de drops. Regel is dat je oploop van een "schans" minimaal de lengte van je wielbasis moet hebben. Zo lopen ze ook veel beter. Geen kritiek maar een aandachtspuntje bij het shapen. :-q
Eigenlijk liggen die dingetjes er alleen maar uit traditie, zijn niet echt "features" maar ook dit soort dingen op volle snelheid nemen is goed voor de skills (het is niet overal flowy pumptrack :wink: ). De "Hoge" drop tussen de lijnen in bij "Easy Difficult" is eigenlijk gewoon wandversteviging :winkie:
Laatst voor de grap Roy's paadje weer eens genomen. Die is er toen ingelegd als omleiding ivm de bomenkap waar nu de schapenhekken liggen. Ik was vergeten hoe hij ook alweer ging maar vond hem niet zo heel lekker lopen. Wat bochtjes die echt de snelheid eruit halen juist op mooie delen.
Paadje loopt prima als je er wat vaker rijdt, laatste afdaling de bochtjes wat hoger insturen dan je zou denken ...... alleen in het begin ligt er nog een vervelend stronkje in de bocht naar links (die moet je even "weten" ).
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Roys paadje lag er ook in tijdens de laatste Rabotop op Schoorl, 2015 geloof ik.

Toen kon er nog best hard overheen worden gereden, was een leuk paadje.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Klop, vooral de laatste 4 bochten voordat je het betonpad opdraai zijn mooi snel, sommige bochten liggen wel een beetje raar maar dat heeft ook wel weer wat.
En oefening baart kunst :winkie: .
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Beetje rare bochten, helemaal prima! Op natuurlijke trails ligt ook niet alles er super strak in. Werken met je donder.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Vanmiddag met partner rustig 2 rondjes gereden. Parcours ligt er heel goed bij. Paar stukken grond waren wat zachter vanwege de gevallen neerslag, maar ik heb geen plas of mul zand gezien.
Kortom: weet je niet waar je kan fietsen morgen, het kan op Schoorl.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Bedankt. Dan ga ik morgen weer naar Schoorl.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Parcours ligt er helemaal niet goed bij, hele delen zijn zeik en zeiknat, vers gerepareerd. Bereid je voor op een zuigende ondergrond.....mulzand is er idd niet :winkie:
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 CF SLX ltd

Inderdaad, geen mul zand maar een dun modderlaagje dat morgen wellicht mooi opgevroren is. :-)
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ironhorse Erik schreef:Parcours ligt er helemaal niet goed bij, hele delen zijn zeik en zeiknat, vers gerepareerd. Bereid je voor op een zuigende ondergrond.....mulzand is er idd niet :winkie:
Dus gewoon een keertje niet. #trailrespect
◼︎ Go round the outside.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

The Borg Cube schreef:Inderdaad, geen mul zand maar een dun modderlaagje dat morgen wellicht mooi opgevroren is. :-)
Is dat nu een grap of bedoel je dat serieus?
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Dat ik thuis kwam gleed ik al op mijn bek van de gladheid.
Ik woon 1,6km van het parcours, het zal in het bos ook wel vriezen.
Plaats reactie