NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

38x10 schreef:Ik heb laatst een muts en een helm van een flat gegooid. Wat denk je? De muts was nog heel, de helm hartstikke kapot! Vanaf nu draag ik dus altijd een muts op de fiets.
:lol: :lol: :lol: :lol: Ga ik dat ook maar doen.. Scheelt nog gewicht ook :o :roll:
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

AMERONGEN WEER VOLLEDIG TE RIJDEN
De omleiding op de route Amerongen is opgeheven. De zogeheten Velozine-sectie (AM41-AM43) is door Staatsbosbeheer en een aannemer ontdaan van de omgewaaide bomen. Hier en daar staan nog wat 'wortelplakkaten' waar je makkelijk omheen kunt. Altijd leuk, als er nieuwe lijnen ontstaan op een bekend stuk. Veel plezier allemaal!

Afbeelding

Afbeelding
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Hoe liggen de trails erbij na het weer van afgelopen week? We willen zondag die kant opkomen mits het te doen is? De bedoeling is Amerongen, Rhenen en Hoge Ginkel.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Koenuhhh schreef:Hoe liggen de trails erbij na het weer van afgelopen week? We willen zondag die kant opkomen mits het te doen is? De bedoeling is Amerongen, Rhenen en Hoge Ginkel.
Het stuk dat net is opengesteld ligt er prima bij. Natuurlijk de nodige plasjes maar niets dramatisch. Dit weekend vrijwel geen neerslag dus kom lekker rijden!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Iemand vandaag wezen biken op Leersum/Amerongen/Hoge Ginkel die wat kan zeggen op de toestand van het parcours?
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

rokl schreef:Iemand vandaag wezen biken op Leersum/Amerongen/Hoge Ginkel die wat kan zeggen op de toestand van het parcours?
Iedereen die ik op Leersum voorbij zag komen was door en door vies, het parcours is dus op grote delen zeiknat. Heel anders dan gisteren verwacht, moet ik zeggen.
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

Vanmiddag voor de eerste keer naar de UHR maar het voorspelde zonnetje liet het afweten. Amerongen gefietst. Erg modderig en veel plasjes. Niet veel aan op deze manier. In combi met de regen waren we zo doorweekt dat we weer naar huis zijn gegaan en de andere routes niet meer hebben gereden. Jammer.
Kom graag eens terug als het parcours droog is. Ik denk dat we dan een stuk meer kunnen genieten van deze mooi aangelegde routes.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

LEERSUM: OMLEIDING VERPLAATST
De omleiding waarbij je het fietspad langs de Utrechtse Baan gebruikt in plaats van de route (LE12-LE14) is weer open. Iets verderop, van LE16-LE18, rijd je nu over het fietspad.

De omleiding op de kaart:
Afbeelding

Hier ga je nu rechtdoor op het fietspad:
Afbeelding

Het mag duidelijk zijn dat je hier voorlopig niet in moet rijden:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door dubbelop op zo 4 februari 2018, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Bedankt. Dan wordt het Schoorl morgen.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Het was echt een natte bende op Leersum inderdaad. Ging ook uit van een droge ochtend maar dat gold slechts voor 5 minuten. De omleiding over het bospad leek wel de hel van Drenthe. Ik blijf er nog een paar dagen weg om materiaal en trails te sparen.
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

+1, gisteren was echt van die zeikregen. Kan me wel iets voorstellen bij de omstandigheden en hoe parcours was. Stap zo wel op de CX voor wat UHR gravel km’s.
Komende week droog, dus in order geval vrijdag weer een “Fred’s vrije fietsvrijdag”. Mischien wel eerder snipperen. Te veel werken kan nooit goed voor je zijn. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

BM'09 schreef:Het was echt een natte bende op Leersum inderdaad. Ging ook uit van een droge ochtend maar dat gold slechts voor 5 minuten. De omleiding over het bospad leek wel de hel van Drenthe. Ik blijf er nog een paar dagen weg om materiaal en trails te sparen.
Dat stukje ruiterpad van 140 meter dopen we om naar de 'Drenthe 0,140' :-P
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Dat lijkt me een hele eervolle titel Marten! Is het al een stravasegment? ;P
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Vanmorgen de combinatie Rhenen, Amerongen en Hoge Ginkel gereden. Rhenen was zo goed als droog, eenmaal op Amerongen aangekomen viel er wat lichte sneeuw. De route Amerongen was hier en daar wat muddy maar nog te doen. Het was goed druk in ieder geval! Hoe dan ook weer heerlijk kunnen scheuren over de prachtige singletracks van de Heuvelrug.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Gisteren met mijn bikemaatje vanuit België een uur en driekwart naar Amerongen gekard om met 2 Nederlandse vrienden een rondje UHR te doen >> Amerongen, Leerssum, Hoge Ginkel, Rhenen, Kwintelloijen.
Goed voor 74 km en 1200 hoogtemeters.
(Ik woon nu eenmaal korter bij de Ardennen dan bij deze regio, vandaar dat ik hier nog nooit aan gedacht had).
En wat een verrassing ! Op enkele verbingsstukken na was dit één lange roetsjbaan vol bikeplezier.
Mijn stoutste verwachtingen werden ruimschoots overtroffen. 5 uur lang fietsten we hier rond met een smile tot achter onze oren.
Dit wordt in de winterperiode een regio waar ik zeker de verre verplaatsing nog voor zal maken.
Na afloop in de Proloog nog gekeuveld met Mister Heuvelrug himself (Bert Lam). En hem en zijn crew gefeliciteerd en bedankt voor dit enorme werk ! Daar kunnen we in België enkel van dromen.
Merci Noorderburen !!!
Plaats reactie