NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Om je een indicatie te geven: Vandaag stonden de plassen soms over de volle breedte van de track. Veel knarsende kettingen gehoord. Kortom: het was geen fietsweer vandaag. Gelukkig gaat het de betere kant op.

We hedden als trailcrew vandaag een nieuw stuk track afgewerkt. In het begin zijn tracks soms extreem gevoelig voor moddervorming omdat ze nog zacht zijn. Dit is er zo een. We hadden wijselijk besloten de track nog even dicht te houden tot het iets droger is. Dat heeft een aantal fietsers er niet van weerhouden met fiets en al over de afzetting heen te klimmen en diepe sporen in het laatste deel van de track te trekken. Om moedeloos van te worden.
chirurg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 27 februari 2012, 12:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur cc

Erg jammer inderdaad. Vanochtend van plan te gaan fietsen maar aangekomen bij Lage Vuursche maar besloten de tracks en materiaal te ontzien en maar even aan te haken bij de werkzaamheden. Het hierboven genoemde deel heb ik even aan mee mogen helpen. Eigenlijk gewoon een leuk, leerzaam en informatief ochtendje en een goed alternatief voor door de bagger fietsen..... zouden meer mensen moeten doen. Komt er ook meer begrip voor alle inspanningen. Ik zeg hier niet dat ik wekelijks sta te helpen maar kan me de frustratie van de vrijwilligers goed voorstellen. Van het weekend maar weer lekker hardlopen..... mooie weer komt wel weer.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Chirurg, nogmaals bedankt voor je hulp. Jij weet als geen ander dat het laatste stuk track er her en der als en drilpudding bij lag.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Is het 'oudste' deel van Hoge Vuursche, rondom de kuil, al weer open?
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Nee, we hebben afgelopen vrijdag op Hoge Vuursche wel veel kunnen weghalen maar er staan nog een paar gevaarlijke bomen op scherp over de route. Daar hebben we de inzet van Staatsbosbeheer voor nodig.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6111
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Vandaag geklust op de route. Had verwacht dat het redelijk weer zou zijn. Bleek echter een natte zooi te zijn. Er kwamen toch nog aardig wat bikers tandenknarsend en piepend langs
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Deze leek me wel toepasselijk voor de crews...

Afbeelding
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6111
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Vandaag hebben medewerkers van Staatsbosbeheer de laatste spannende bomen verwijderd bij het rondje Hoge Vuursche rond de kuil. Deze is dus weer open!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10837
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Holleeder heeft vandaag ter zitting verklaard dat hij de schat van Heineken op LV verstopt heeft. Ergens tussen een paar groene vlaggetjes onder wat mos.
We hebben nog vacatures bij de vrijwilligerscrew en je mag komen helpen om LV en HV voor half maart te voltooien. Van alles wat je vindt, mag je de helft houden.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

LV ligt er tamelijk briljant bij :-q
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

vibemaker schreef:LV ligt er tamelijk briljant bij :-q
hopelijk morgenmiddag ook nog :-{
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6111
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

funride schreef:
vibemaker schreef:LV ligt er tamelijk briljant bij :-q
hopelijk morgenmiddag ook nog :-{
Laagje sneeuw erover...
Wellicht tot morgen
chirurg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 27 februari 2012, 12:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur cc

Vanochtend was het in ieder geval een racebaan. Ik had meer spoorvorming in de bevroren modderstroken verwacht maar dat viel reuze mee. Ook weer een aantal stukken parallel aan de oude lange "afdaling". Lage Vuursche nu gereed?
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

bouwpakket schreef: Wellicht tot morgen

Leuk al die Toertocht markering op de nieuwe stukken....
Als het zondag echt winters gaat worden rijden ze alles kapot.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Laat ik nu ook maar eens wat roepen in dit topic, want gisteren voor het eerst in "jaren" op Lage Vuursche gereden (dan mag je wel wat bijdragen aan topic). Werd na mijn woensdagrit getriggert met de vraag "nog steeds geen LV?".
Tja, dan ga je op "Fred's vrije fietsvrijdag" :winkie: maar eens die kant op. Feitelijk UHR ronde het dichtst bij mijn huis.
Moest even wennen aan de ingang van de ronde en daarna lekker trappen over de trails. Lag er in ieder geval droog bij, nooit geweten dat LV droog kon zijn. :lol:
Parcours afwisselend genoeg met nog paar oude stukjes (segment "mulle stuk langs hek") en vooral veel nieuwe stukken. Eerste ronde bijna dramatisch slecht qua rijden, ik was er nog niet echt bij. Had beetje gevoel "is hem niet helemaal".
Gelukkig in 2e ronde allemaal wat beter en meer lol in de ronde, al zijn er een paar stukjes die niet echt mijn ding zijn (ligt aan Fredje, weet ik).
Daarna de andere lus(je), wel aardig al is zo'n pumptrack (zo heet dat toch) niet helemaal mijn ding. Deze route wordt nog uitgebreid begrijp ik en kwam later bij zwerftocht nog een stukje nieuw aangelegd parcours tegen wat er veelbelovend uit zag. :-q
Mooiste gedeelte vd rit (achteraf) bewaard tot na dik 4:30u rijden en was even het "LV mini lusje" paar keer pakken. Super en spijt van dat ik deze niet gereden heb toen ik nog vers was, nu was er het beste wel af qua snelheid. Alleen voor dat lusje zeker die kant op.
Enne, natuurlijk voor de UHR9 in het voorjaar.
Maar bij deze "Lage Vuursche" een mooie toevoeging op het bestaande netwerk :-q en LV 1.0 snel vergeten......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie