Welke velgbreedte

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Denk dat het een productie foutje was bij de kop. Waren dacht ik Revolutions. 32 stuks.
Gebruikersavatar
lcpdenijs
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 26 februari 2014, 12:39
Mijn mountainbike: In aanbouw :)

Real Epic '89 schreef:Ik heb deze LB en een setje Nexties besteld via een nld dealer. Wil een direct aanspreek punt als ik problemen heb. Maar met mijn 100kg heb ik al wel spaken gebroken maar de velgen functioneren nog als nieuw. :-q
Welke NL dealer is dat? Wist niet dat ze hier een dealer hadden. Volgens mij ben je dan ook van het douane-gedoe af toch? Nadeel is dat het wel een stuk duurder zal zijn qua aanschaf lijkt me.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Bikeboutique.
http://www.bikeboutique.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
lcpdenijs
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 26 februari 2014, 12:39
Mijn mountainbike: In aanbouw :)

Real Epic '89 schreef:Bikeboutique.
http://www.bikeboutique.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Thanks! Ik zie ze niet op hun site staan, verkopen ze die nog wel? Ik ga ze anders wel ff mailen.


Via Nextie.net kreeg ik trouwens door dat ze nu zonde douane heffing kunnen versturen als je zone ETF kiest.
Ik vermoed dan dat ze via een reseller in Europa leveren. Vraag ik nog na.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

lcpdenijs schreef:
Real Epic '89 schreef:Bikeboutique.
http://www.bikeboutique.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Thanks! Ik zie ze niet op hun site staan, verkopen ze die nog wel? Ik ga ze anders wel ff mailen.
Klopt, worden meestal op aanvraag besteld. Maar Rob besteld regelmatig bij deze bedrijven en dan komen er meestal een aantal sets deze kant op.

Gewoon een mailtje sturen. Hij is ook Hope dealer. :wink:
Gebruikersavatar
lcpdenijs
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 26 februari 2014, 12:39
Mijn mountainbike: In aanbouw :)

Gaan we doen, thanks!
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Real Epic '89 schreef:Denk dat het een productie foutje was bij de kop. Waren dacht ik Revolutions. 32 stuks.
100kg en dan revo's? Dat is geen productiefoutje maar een inschattingsfoutje van de bouwer. 100kg en revo's is vragen om problemen imho. Ernie bijvoorbeeld spaakt niet met 100% revo bij 85kg. Bij 85kg hooguit 50% revo en 50% comp. Hij is dan wel aan de voorzichtige kant, maar "better safe than sorry".

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Daarbij: des te dunner (Revo) des te flexibeler.

Koop je een mooie stijve carbonnen velg, doe je die potentiele stijfheid weer teniet met de spaken. Als een stijve wielset een doel is tenminste.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Ach, als je kijkt naar waar hij is afgebroken is de spaak even dik als de comp....

Is daarnaast voor een gravelracer niet voor een downhill bak. In mijn Enduro rij ik ook met 30mm carbon velgen en dito spaken. :wink:
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Jan the Man schreef:
Real Epic '89 schreef:Denk dat het een productie foutje was bij de kop. Waren dacht ik Revolutions. 32 stuks.
100kg en dan revo's? Dat is geen productiefoutje maar een inschattingsfoutje van de bouwer. 100kg en revo's is vragen om problemen imho. Ernie bijvoorbeeld spaakt niet met 100% revo bij 85kg. Bij 85kg hooguit 50% revo en 50% comp. Hij is dan wel aan de voorzichtige kant, maar "better safe than sorry".

Ciao
Jan
Ernie is vrij voorzichtig en dit gaat waarschijnlijk over die slappe NoTubes aluminium velgen. Bij carbon wil je juist een beetje beweging. Kijk maar naar hoe de Valor pro wielen zijn gebouwd. 24voor en 28 spaaks achter en 104kg max.

https://www.youtube.com/watch?v=g79lytQtoPM" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat ook grappig was dat ik gewoon kon doorrijden met die gebroken spaak. :-q
Thebreeze
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 29 januari 2018, 23:18

Ik heb een vraag die aansluit. Past een 30 mm brede velg in elk frame? Ik heb een specialized epic uit 2015 en wil daar een nieuwe set in zetten, de Syntace W30 MX
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Zeker, wel even kijken welke band je gaat monteren en of die breedte er ook in past (vaak pad vanaf 2.4)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, de velg past wel.
Het gaat om de band, die gaat iets breder uitvallen dan voorheen.
Hoeveel is lastig te zeggen.
Ligt aan de band en de maat van je oude velg.
Als je eerst 19 mm velgen had, dan gaan de banden flink breder staan dan je gewend was...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Thebreeze
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 29 januari 2018, 23:18

Ja ik bedoel idd de band uiteindelijk. Ik had 21 mm en gebruik achter schwalbe roro 2.25 en voor nn 2.35
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

30 is de buitenbreedte van de Syntace velg, de binnenbreedte zal dan ongeveer 24~25mm zijn?
Dan vallen de banden wel ietsje maar niet schokkend veel breder. Waar je vooral wint is in de ondersteuning van de band bij lagere drukken.
Afbeelding

Ik heb zelf Syntace W35 wielen, die zijn 28,5mm inwendig. Tot nu toe prima wielen, ik was vooral onder de indruk van hoe het achterwiel een flinke klapper op een stoeprand overleefd heeft. Namelijk zonder dat er ook maar iets aan te zien was :)
Zou ze zo weer kopen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie