Syntace w30 mx of iets anders

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Thebreeze
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 29 januari 2018, 23:18

Ja dat dacht ik al. Gaat tot 130 kg. Wat zou dan een betere velg zijn om mee op te bouwen?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Arch MK3 werkt ook prima met jouw bandbreedte.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Ik heb pas een setje handgespaakte wielen bij Revicyles gekocht met Hope Pro 4 naven, Spank Oozy Trail 345 velgen, DT Comp. spaken en messing nippels. Nog niet op gereden, maar de wielen zien er erg netjes uit. Ook ben ik erg te spreken over de communicatie en levering. Voor onder de 500 euro heb je dit in huis.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

mud mate schreef:
Thebreeze schreef:Bedankt voor de reacties. Ik heb 142 12 en 115 10 steekassen nodig.

Is hope dan een goede optie? Met wat voor velg zou je dan aanraden?
Uh ik neem maar even aan 110 x 15 voor de voorzijde...???
Als je fiets uit 2015 is zal daar nog geen boost inzitten tenzij je vork vervangen is. 15 x 100 in dat geval.
"This species has amused itself to death"
Thebreeze
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 29 januari 2018, 23:18

Je hebt helemaal gelijk!
Ik sta elke keer te kijken hoeveel simpele denkfouten ik maak sinds mijn crash van 3 weken geleden..

Thx voor de opmerking!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Goed, even voor de duidelijkheid samenvatten:

29" (wat al duidelijk had moeten zijn omdat ze in een 2015 Specialized Epic moeten, maar toch even extra melden)
achterwiel: 142x12
voorwiel: 100x15
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ik dacht al dat ie een nieuwe vork had gekocht ofzo. Zijn er iig een boel standaard sets die in aanmerking komen. Alles dat alleen voor xc is bedoeld zou ik lekker laten gaan bij dit gewicht. DT ex of xmm velgen, spak oozy, Ryde edge, Stan's, newmen etc zijn allemaal mooi. Naven van Hope, DT, Acros, etc, keuze genoeg.
Give me little bits of / more than I can take
Thebreeze
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 29 januari 2018, 23:18

Opsomming van Lars tb is kloppend!

Ik was bij een Lbs en die kon me die syntace set leveren voor een goede prijs. Hij gaf me alleen aan dat hij een mogelijk probleem voorziet met de 30mm brede velg in mijn frame.

Ik kon het me niet voorstellen, de handgespaakte varianten zouden ook gebruik maken van de arch of dt421.

Mijn frame is een specialized Epic comp uit 2015. Heeft iemand hier een idee over? Cruciaal voor mijn keuze..

Ik gebruik schwalbe banden van 2.25 en 2.35.

Kreeg van wielbouwer bike wheel uit goor het advies om een hope 4 met dt421 op te laten bouwen voor ongeveer €600
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je hebt die vraag ook in een ander topic gesteld.
Daar is die al gedeeltelijk beantwoord.
Als je nu 19mm velgen hebt en een 2.35 past net, dan past die straks (op30mm velgen) niet meer.
Heb je nu ruimte zat, dan zal t straks waarschijnlijk net passen.
Mogelijk heeft je lbs gelijk.

Er zijn 3 dingen die wij niet exact kennen:
Het verschil tussen je oude en je nieuwe velgen.
De band die je wilt gebruiken.
De ruimte in je achterbrug.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Thebreeze
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 29 januari 2018, 23:18

Net wielbouwer handgespaakt uit Heerlen gesproken en die gaf aan dat het weinig impact heeft op de breedte van de band.
Ik heb nu roval wielen met interne breedte 21 mm
Wil naar syntace w30 met interne breedte 25 mm
Ruimte in de brug weet ik niet. Moet ik even opmeten.

Al heeft de wielbouwer me aan het twijfelen gebracht.

Wat is beter, handgespaakt een set met arch en hope pro 4 of de Syntace set?

Wat een luxe problemen..
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16706
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Normaalgesproken zou ik zeggen, de handgespaakte set (mits door een goede bouwer gemaakt).
Maar de wielen van Syntace zijn in feite ook gewoon handgespaakte wielsets, met conventionele spaken en nippels. De velgen en naven zijn ook van uitstekende kwaliteit, dus in dit geval zie ik niet echt waar je in zou leveren ten opzichte van een Hope/Arch set.
Zoals ik in het andere topic al aangaf ben ik zelf zeer te spreken over mijn Syntace W35's.

Wat er op neer komt dat ik het in dit geval van de prijs af zou laten hangen. Voordeeltje bij Hope kan zijn dat je daar uit verschillende kleuren kunt kiezen voor de naven.
Kwalitatief denk ik iig dat je met beide sets prima spul in huis haalt.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb een indrukwekkend filmpje gezien over Syntace velgen.
Geen idee of dat dezelfde Syntace velgen waren waar jij naar kijkt.
De Arch mk3 is 26mm intern, maar wel licht.
Volgens mij vooral een xc velg. Gebruik ze zelf in mn xc fiets met DT 240.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

kermit schreef:Normaalgesproken zou ik zeggen, de handgespaakte set (mits door een goede bouwer gemaakt).
Maar de wielen van Syntace zijn in feite ook gewoon handgespaakte wielsets, met conventionele spaken en nippels. De velgen en naven zijn ook van uitstekende kwaliteit, dus in dit geval zie ik niet echt waar je in zou leveren ten opzichte van een Hope/Arch set.
Zoals ik in het andere topic al aangaf ben ik zelf zeer te spreken over mijn Syntace W35's.

Wat er op neer komt dat ik het in dit geval van de prijs af zou laten hangen. Voordeeltje bij Hope kan zijn dat je daar uit verschillende kleuren kunt kiezen voor de naven.
Kwalitatief denk ik iig dat je met beide sets prima spul in huis haalt.
Wat een voordeel is voor Hope/Arch, je kan makkelijker spares krijgen en een 'klassiek' handgespaakt wiel is makkelijker te repareren voor een 'normale'-fietsenmaker.
Dit speelt voor mij iig mee, ik heb wel eens wielproblemen gehad op vakantie (body defect / slag in het wiel).
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Ik ben gegaan voor Flow MK3 velgen 29mm intern op Hope naven.(foto`s ergens in mijn onderschrift)

Hope bewezen kwaliteit, makkelijk te onderhouden, omzetten van naaf type is heel eenvoudig (-boost)
Flow velg sterk, licht

Met mijn 95kg nog geen problemen.
Thebreeze
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 29 januari 2018, 23:18

Bedankt voor alle adviezen!
Ik heb mezelf zojuist een set laten aanmeten bij bike wheels in Goor.
Hope 4 naven set en dt swiss 421 velgen. In overleg het gewicht zo laag mogelijk gehouden en door goed spraakgebruik op te bouwen voor mijn gewicht. Mochten toch niet sterk genoeg zijn wordt de achterveld vervangen voor een dt swiss 471.
Erg blij met de keuze om voor handgespaakte set te gaan. Ik denk dat dit met mee aandacht gemaakt wordt.
Plaats reactie