E*THIRTEEN Cassette TRS Plus 11-speed | 9-46 Teeth
heeft er iemand ervaring met deze cassette icm sram 11 speed groep ? (x1 achter derrie)
- goed af te stellen
- goed schakelen
- installatie ervan
alvast bedankt
zou goedkoper zijn als overschakelen naar een eagle groep ....
E*THIRTEEN Cassette TRS Plus 11-speed | 9-46 Teeth
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1597
- Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
- Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)
Heb deze 2 maanden geleden op mijn YT Jeffsy gemonteerd. Er zat origineel een sram cassette op 10-42 maar ik was niet tevreden met mijn klim bereik. Toen ook nagedacht om over te gaan op 1x12 maar dan moet je de hele mik mak vervangen.mike180 schreef:E*THIRTEEN Cassette TRS Plus 11-speed | 9-46 Teeth
heeft er iemand ervaring met deze cassette icm sram 11 speed groep ? (x1 achter derrie)
- goed af te stellen
- goed schakelen
- installatie ervan
alvast bedankt
zou goedkoper zijn als overschakelen naar een eagle groep ....
Uiteindelijk voor de E*Thirteen cassette gegaan en nu helemaal tevreden over het klim bereik. Installeren is prima te doen, de instructies zitten er bij. Het afstellen was ook geen enkel probleem en het schakelt super!
En 9-46 is veel en veel beter dan 10-42....
-
- Pro Biker
- Berichten: 914
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
- Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1
Heb m inmiddels al meer dan 1 jaar op mijn Jeffsy zitten.
Kan gaan kraken op de lock methode die ze verzonnen hebben. Zou met deze versie opgelost moeten zijn.
Ik heb in plaats van bijgeleverd vet gebruik gemaakt van vloeibare pakking van loctite.
Hij gaat lang mee. Zit er nu iets van 2400 km op. Werkt nog als nieuw.
Ook mijn overweging was Eagle, maar die was op dat moment nog te duur.
Ben tevreden. Bereik is prima voor mijn doeleinden.
Voor de montage/demontage zit er een ring bij. Daar past een bracket sleutel op. Wel handig om stevige grip te hebben. Ik heb zelf een soort van pers gemaakt om de lock makkelijker dicht te krijgen. Dat is wel een aanrader. (Ik hou er niet zo van om montage/demontage in de fiets te doen, wat ook een beschreven methode is)
Met 2 kettingzwepen gaat het prima.
Kan gaan kraken op de lock methode die ze verzonnen hebben. Zou met deze versie opgelost moeten zijn.
Ik heb in plaats van bijgeleverd vet gebruik gemaakt van vloeibare pakking van loctite.
Hij gaat lang mee. Zit er nu iets van 2400 km op. Werkt nog als nieuw.
Ook mijn overweging was Eagle, maar die was op dat moment nog te duur.
Ben tevreden. Bereik is prima voor mijn doeleinden.
Voor de montage/demontage zit er een ring bij. Daar past een bracket sleutel op. Wel handig om stevige grip te hebben. Ik heb zelf een soort van pers gemaakt om de lock makkelijker dicht te krijgen. Dat is wel een aanrader. (Ik hou er niet zo van om montage/demontage in de fiets te doen, wat ook een beschreven methode is)
Met 2 kettingzwepen gaat het prima.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10372
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Ik heb de duurdere Race variant sinds april ‘17. De 33 trapt nu door, na ongeveer 4500km en 7500hm met veel modder. Ga er nu deze goedkopere variant op doen, want hij bevalt zeer goed! Ik heb overigens nooit last van gekraak gehad.
Ik stond ook voor de keus duurdere upgrade naar Eagle, versus goedkopere upgrade naar deze 1x11 variant met groter bereik. Voor mij was het grotere bereik eigenlijk doorslaggevend, ivm thuisgebied Zuid Limburg en Alpenritten. Heb 28T oval absolute black voor. Prima set dus.
Edit: 75.000hm!
Ik stond ook voor de keus duurdere upgrade naar Eagle, versus goedkopere upgrade naar deze 1x11 variant met groter bereik. Voor mij was het grotere bereik eigenlijk doorslaggevend, ivm thuisgebied Zuid Limburg en Alpenritten. Heb 28T oval absolute black voor. Prima set dus.
Edit: 75.000hm!
Laatst gewijzigd door aurelius op di 30 januari 2018, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Pro Biker
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
- Mijn mountainbike: Berria mako sport
aurelius schreef:Ik heb de duurdere Race variant sinds april ‘17. De 33 trapt nu door, na ongeveer 4500km en 7500hm met veel modder. Ga er nu deze goedkopere variant op doen, want hij bevalt zeer goed! Ik heb overigens nooit last van gekraak gehad.
Ik stond ook voor de keus duurdere upgrade naar Eagle, versus goedkopere upgrade naar deze 1x11 variant met groter bereik. Voor mij was het grotere bereik eigenlijk doorslaggevend, ivm thuisgebied Zuid Limburg en Alpenritten. Heb 28T oval absolute black voor. Prima set dus.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 400
- Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
- Mijn mountainbike: C. FSi
Ik heb nu de 9-44 versie en ben er zeer tevreden van, heb er nu totaal +16000 km mee gereden!
Het kleinste tandwielset is wel al eens vervangen.
1 probleem is er wel mee, zoals hierboven aangehaald, en dat is soms gekraak.
Dit is een probleem van tolerantie van de naaf (Ti-Carbon) en de cassette, en kan men oplossen met het meegeleverde vet, maar dat is een lapmiddel.
Ik doe een laagje afdichtingsteflon op de naaf, en dan monteren met blauwe loctite, probleem opgelost, en demontage is zonder problemen.
Maar nu is begint hij ernstig door te schieten op de kleinste tandwielen bij kracht zetten, ( tot 6e kransje)..
Een nieuwe cassette 9-46 ligt klaar voor montage.
Het kleinste tandwielset is wel al eens vervangen.
1 probleem is er wel mee, zoals hierboven aangehaald, en dat is soms gekraak.
Dit is een probleem van tolerantie van de naaf (Ti-Carbon) en de cassette, en kan men oplossen met het meegeleverde vet, maar dat is een lapmiddel.
Ik doe een laagje afdichtingsteflon op de naaf, en dan monteren met blauwe loctite, probleem opgelost, en demontage is zonder problemen.
Maar nu is begint hij ernstig door te schieten op de kleinste tandwielen bij kracht zetten, ( tot 6e kransje)..
Een nieuwe cassette 9-46 ligt klaar voor montage.
-
- Pro Biker
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
- Mijn mountainbike: Berria mako sport
Is het geen 9-46? , Wat zou hij moeten kosten ?Dutch schreef:Ik heb eventueel een nieuwe 9-44 trs cassette liggen mocht er interesse zijn. Komt waarschijnlijk nog bij dr te koop afdeling ivm boventallig
Evt montage inbegrepen ....
-
- Pro Biker
- Berichten: 1270
- Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
- Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29
Als je naar Helmond wilt rijden ben je altijd welkom. Heb de desbetreffende tool.mike180 schreef:Thnx voor jullie antwoorden .
Ben zelf niet al te goed met sleutelen .
Toevallig mensen uit de buurt van Tilburg
Maar mooi dat het werkt ,gaan we het iig aanschaffen
Pedal damn it!!
-
- Pro Biker
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
- Mijn mountainbike: Berria mako sport
top , ik laat binnenkort van me horen bedankt alvastnightcrawl schreef:Als je naar Helmond wilt rijden ben je altijd welkom. Heb de desbetreffende tool.mike180 schreef:Thnx voor jullie antwoorden .
Ben zelf niet al te goed met sleutelen .
Toevallig mensen uit de buurt van Tilburg
Maar mooi dat het werkt ,gaan we het iig aanschaffen
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10372
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Net een ‘gewone’ E13 9-46 bij Hibike besteld, 199,-. Niet de duurdere Race variant dus.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.