3-2-2018 Schwalbe Veldtoertocht Nunspeet

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
jerry
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 26 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Schwalbe Veldtoertocht

Bent u er (weer) bij?

Op de zaterdag 3 februari kunt u zich weer uitleven in de prachtige bossen rond Nunspeet.

Onze vereniging heeft weer een prachtig parcours uitgezet met verschillende afstanden: 30, 45 en 60 kilometer.
De Schwalbe Veldtoertocht heeft 3 NTFU-sterren en biedt veel afwisseling. Zo passeert u glooiende heidevelden en trotseert u geaccidenteerd terrein met technische en uitdagende singletracks.

Verzorging

Bij inspanning hoort ontspanning en dat is bij de Schwalbe Veldtoertocht altijd dik voor elkaar! Op de 30 en 40 kilometer rit treft u één verzorgingspost. Kiest u voor de afstand van 60 kilometer, dan treft u onderweg twee verzorgingsposten. Op zowel de eerste als de tweede verzorgingspost wordt u door onze enthousiaste vrijwilligers ruim voorzien van bouillon, sportdrank, krentenbollen, stroopwafels en ontbijtkoek. Even een snel oplaadmomentje om uw tocht daarna weer vol energie voort te zetten!

Deelname en starttijden

Vanaf 09.00 uur kan gestart worden met de tocht. Inschrijven kan vanaf 08.30 uur bij de startlocatie. De deelnemers voor de afstanden van 30 en 45 kilometer kunnen tot uiterlijk 10.30 uur starten. Gaat u voor de 60 kilometer? Dan kunt u starten tot 10.00 uur. Jeugd die onder begeleiding de tocht wil fietsen kan starten om 09.30 uur.

De inschrijfkosten bedragen € 6,00. Bent u lid van de NTFU of de KNWU? Dan kost de inschrijving slechts € 4,00. Jeugd tot 16 jaar mag gratis deelnemen.
Bij de inschrijving kan gebruik gemaakt worden van Scan & Go.
Voorinschrijven kan ook (maar is nog niet geopend)! Klik (straks) hier om naar de voorinschrijvingspagina van de NTFU te gaan, zodat u og vlotter van start kunt.

Startlocatie

De route naar de startlocatie, Sporthal de Feithenhof, wordt middels bebording goed aangegeven. Bij de sporthal is ruime parkeergelegenheid en u heeft de mogelijkheid gebruik te maken van de kleedruimten en douches. Na uw rit kunt u in de kantine even lekker bijkomen onder het genot van een welverdiende kop heerlijke erwtensoep. De startlocatie biedt u ook de mogelijkheid om uw fiets schoon te spuiten.

Adres startlocatie:
Sporthal de Feithenhof
Electraweg 5
8071 CX Nunspeet

Wij hopen u (weer) te zien op zaterdag 4 februari!
Gebruikersavatar
blokkie
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 29 januari 2018, 22:49

Hoe ligt de 60km route er bij? Net voor oudjaar waren aardig wat paadjes in Zandenbosch en Margarthabosch nog versperd door bomen die bezweken waren onder de sneeuw. Afgelopen weekend elders op de Veluwe lagen nog heel erg veel omgewaaide bomen over de paden.
jerry
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 26 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic

blokkie schreef:Hoe ligt de 60km route er bij? Net voor oudjaar waren aardig wat paadjes in Zandenbosch en Margarthabosch nog versperd door bomen die bezweken waren onder de sneeuw. Afgelopen weekend elders op de Veluwe lagen nog heel erg veel omgewaaide bomen over de paden.
Er wordt hard gewerkt om vele bomen weg te krijgen, die gevallen zijn door de wind van 2 weken geleden. Dit wordt gedaan door de door de club en door de bosarbeiders. Er zitten nu verschillende omleidingen in de route om vrijwel boom vrij te kunnen fietsen. De verwachting is dat er nog wat grote bomen weggehaald zullen worden, waardoor er minder omleidingen nodig zullen zijn.
Gebruikersavatar
blokkie
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 29 januari 2018, 22:49

Je zou zeggen dat de club haar handen al vol heeft aan organisatie en uitpijlen. En dan ook nog bomen opruimen. Mijn complimenten hoor, ook aan de bosarbeiders!
PijnJoh
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: do 23 september 2010, 17:13
Mijn mountainbike: Specialized Camber FSR

Paar jaar geleden, tijdens een vakantie,ook meegereden bij deze tocht. Ik vond het een erg mooie tocht in een mooie omgeving! Wel zwaar, door de erg natte ondergrond.

Toevallig gaan we dit jaar weer die kant uit met de carnavalsvakantie. Maar nu is deze tocht dus een weekje te vroeg voor mij...

Ik vroeg me af of de route ieder jaar (grotendeels) hetzelfde is? En of de route ook toegankelijk als er geen georganiseerde toertocht is?
jerry
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 26 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic

PijnJoh schreef:
Ik vroeg me af of de route ieder jaar (grotendeels) hetzelfde is? En of de route ook toegankelijk als er geen georganiseerde toertocht is?
De route is het hele jaar toegankelijk.
Volgend jaar krijgt de route wat grotere veranderingen, de laatste grote verandering hiervoor was 4 jaar geleden toen de lus van de 60 km helemaal is veranderd.
jerry
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 26 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic

zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik heb me even online voor de 60KM ingeschreven. Het scheelt dat ik nu alleen mijn NTFU pasje te hoeven laten scannen en meteen op weg kan zijn.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

zwaantje schreef:Ik heb me even online voor de 60KM ingeschreven. Het scheelt dat ik nu alleen mijn NTFU pasje te hoeven laten scannen en meteen op weg kan zijn.
kost mij in de regel hooguit 1-2 minuten extra
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Thierry le Brun schreef:
zwaantje schreef:Ik heb me even online voor de 60KM ingeschreven. Het scheelt dat ik nu alleen mijn NTFU pasje te hoeven laten scannen en meteen op weg kan zijn.
kost mij in de regel hooguit 1-2 minuten extra
Het grote voordeel is dat je geen geld meer mee hoeft te nemen. De tijdwinst is minimaal zoals je zegt. Ik heb zelfs in het verleden de streepjescode van mijn telefoon laten scannen.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

zwaantje schreef: Het grote voordeel is dat je geen geld meer mee hoeft te nemen.
Zeker wel! Koffie, thee, limonade, erwtensoep en vieze boekjes!

De clubkas moet gesponsord worden mensen...
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

En wat betreft de route. De meeste zooi is opgeruimd en waar er echt veel (dikke) bomen liggen is de route enigszins aangepast.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Dennisb85
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: do 2 juni 2016, 11:19

Globe schreef:En wat betreft de route. .
Route redelijk droog of een grote modderpoel?
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Prima te doen! Ligt er keurig bij.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Nico777
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 23 april 2016, 20:14

Wat een mooie rit. Goede organisatie !
Plaats reactie