De zin en onzin van aangelegde Mountainbike routes

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

MacReal schreef:En van kruisingen tussen routes, maken we gewoon rotondes :-q
Liever fly-overs! :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Hier in de Maashorst, wil ik ook wel eens een stukje tegen een route in rijden. In principe zijn alle paden hier (nog wel) vrij toegankelijk en is de uitgezette route slechts een hulpmiddel voor toeristen. Maar ik neem dan alleen de bredere paden tegen de route in, singletracks doe ik liever niet tegen de keer in.

Maar op routes als UHR of Horst of St. Oedenrode zal ik dat niet doen, omdat dit de enige paden zijn waar je mag atb-en in die gebieden.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

kermit schreef:Liever fly-overs! :-q
Die bestaan. Zie bijvoorbeeld dit oude filmpje van Vallée Bras du Nord in Quebec. Op ongeveer 1:45 :-q

Leuke (aangelegde) trails daar trouwens, voor wie nog eens in de buurt is :wink:
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

suravida schreef:Precies ook de reden dat ik maandagnacht altijd spookrij op de A13 :-q
Dat is wel een overtreding van de wet en dus strafbaar; tegen de gepijlde richting inrijden van een vaste MTB-route is dat niet zolang er geen officële eenrichtings verkeersborden zijn aangebracht.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef:Hier in de Maashorst, wil ik ook wel eens een stukje tegen een route in rijden. In principe zijn alle paden hier (nog wel) vrij toegankelijk en is de uitgezette route slechts een hulpmiddel voor toeristen. Maar ik neem dan alleen de bredere paden tegen de route in, singletracks doe ik liever niet tegen de keer in.

Maar op routes als UHR of Horst of St. Oedenrode zal ik dat niet doen, omdat dit de enige paden zijn waar je mag atb-en in die gebieden.
Ik ben dus niet de enige die dat af en toe doet. :lol:
Doe dat alleen in Herperduin en de Maashorst omdat ik voornamelijk daar mijn onverharde ritten doe. Houd daarbij geen rekening met de breedte van de paden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Tsjibiti schreef:
deefdeef schreef:Hier in de Maashorst, wil ik ook wel eens een stukje tegen een route in rijden. In principe zijn alle paden hier (nog wel) vrij toegankelijk en is de uitgezette route slechts een hulpmiddel voor toeristen. Maar ik neem dan alleen de bredere paden tegen de route in, singletracks doe ik liever niet tegen de keer in.

Maar op routes als UHR of Horst of St. Oedenrode zal ik dat niet doen, omdat dit de enige paden zijn waar je mag atb-en in die gebieden.
Ik ben dus niet de enige die dat af en toe doet. :lol:
Doe dat alleen in Herperduin en de Maashorst omdat ik voornamelijk daar mijn onverharde ritten doe. Houd daarbij geen rekening met de breedte van de paden.
Wat is er met de stokpaardjes van je alterego Quarantanove gebeurd?
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Je bent zeker niet de enige.
Op mijn wekelijkse rondje op woensdag rijdt ik braaf de vaste route. Ideaal die vaste afstand, weet ik precies hoe laat ik thuis ben.
Maar ga ik dwalen door de Maashorst dan houdt ik geen rekening met de vaste routes, zolang dat hier nog mag.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Plaats reactie