Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Lars TB schreef:Het eerste dat je vervangt zijn de banden, daarna de wielen en zelfs de remmen zijn tegenwoordig meer persoonlijke voorkeur... Dus een schakelgroep op niveau zou wenselijk zijn!
GX is toch van prima niveau? En als je maatwerk wil moet je natuurlijk niet bij Canyon zijn. Wil je echter vooral gewoon lekker rijden en voor een redelijk bedrag een fatsoenlijke fiets waar je zo uit de doos mee de trail op kan, dan zit je goed.

Het aardige van Canyon is overigens dat ze zelfs bij de minst dure modellen fatsoenlijke banden leveren (dwz niet met goedkope/harde compound).
De remmenspec op de minder dure modellen (Guide RE, volgens mij Guide grepen met Code klauwen, origineel voor e-bikes bedoeld) vind ik ook wel aardig gevonden.

Maarrrrrrrr.... geen bidonhouder op de Torque dus dan is het uiteindelijk toch allemaal voor niets geweest! :bier:
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Haha PB review much yes?
orb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 2 september 2017, 19:16

Nieuwe lux?

Afbeelding
Afbeelding

Source: mtb-news forum
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Daar is ‘ie dan!
Andere demperplek.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ziet er logisch uit, nu kan je ook twee bidons kwijt.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Denk dat het niet zo een superfiets meer is als de huidige!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
orb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 2 september 2017, 19:16

Lars TB schreef:Denk dat het niet zo een superfiets meer is als de huidige!
Waarom denk je dat?

Zou hij nog dit jaar verkrijgbaar zijn.?
v_schultinge

Lars TB schreef:Denk dat het niet zo een superfiets meer is als de huidige!
Want?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Omdat deze meer dedicated xc-wedstrijd lijkt te gaan worden. En de huidige minstens de allerbeste allrounder ter wereld is! En dan druk ik me nog voorzichtig uit!

Misschien dat de nieuwe wel de snelste xc-bike is, maar ja, daar heb je gewoon minder aan.


:bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ben wel benieuwd wat dat in zit dan. Op zich wel interessant, heb 3 jaar terug met de introductie van de exceed het voormalig HT topframe (grand canyon CF SLX) met heel veel korting kunnen kopen. Van mij zouden de huidige lux frames best wel in de uitverkoop mogen dan! ;-)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
v_schultinge

38x10 schreef:Ben wel benieuwd wat dat in zit dan. Op zich wel interessant, heb 3 jaar terug met de introductie van de exceed het voormalig HT topframe (grand canyon CF SLX) met heel veel korting kunnen kopen. Van mij zouden de huidige lux frames best wel in de uitverkoop mogen dan! ;-)
Ik rijd ook op het Grand Canyon CF SLX frame en ben daar nog altijd zeer tevreden mee. Hele fijne eigenschappen en ook een sterk frame.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Hmmm, zeer interessant. Ben benieuwd wat de verschillen worden met de Lux. De Lux is mij iets aan de korte kant dus een grotere reach zou fijn zijn. Twee bidonhouders is altijd top (Meer concurrentie op dat gebied voor de Epic naast de Scalpel en Element).

Licht offtopic: Albanator ook op Fox-Shimano zie ik!
v_schultinge

nversteege schreef:Hmmm, zeer interessant. Ben benieuwd wat de verschillen worden met de Lux. De Lux is mij iets aan de korte kant dus een grotere reach zou fijn zijn. Twee bidonhouders is altijd top (Meer concurrentie op dat gebied voor de Epic naast de Scalpel en Element).

Licht offtopic: Albanator ook op Fox-Shimano zie ik!
Ik denk dat Shimano na het wegvallen van Abasalon dit jaar en vorig jaar al Jolanda Neff toch wel iets moest gaan doen voordat er vooraan alleen nog maar met Sram en Rockshox gereden wordt.

Lijkt er trouwens op dat ze zich hebben laten inspireren door het frame wat Bike Ahead heeft ontwikkeld in eerste instantie voor Stockli en wat later in gebruik werd genomen door Radon.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Ja inderdaad. Heeft ook wel wat weg van de Anthem en de Element met die sterke buiging in de onderbuis bij het bracket.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Nadat ik mijn Remedy heb gekocht heeft mijn vriendin voor zichzelf maar een Spectral CF8.0 besteld. :o
Met een week of 2 is die er :)
Wel in saai zwart, maar ik ben al wat roze spulletjes aan het vergaren om het wat voor dr op te leuken.
Roze Superstar Nano X , roze schakelkabel, roze mudguard en roze Esi,s zijn al onderweg. :lol:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie