Houffa Marathon

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

Kapitein Iglo schreef:
mike180 schreef:Klopt geen bal van de uitslag
Goed onderbouwd verhaal, ook.
Ik wilde ook geen verhaal vertellen ..
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

mike180 schreef:Ik wilde ook geen verhaal vertellen ..
Vertel dan in ieder geval wat er niet klopt.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

Er staan diverse rijders bij de 120km uitslag die maar 100 hebben gereden.
Dan zeg ik ze hebben dr zaakjes niet op orde.
Siebje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: do 27 maart 2014, 20:07

Zondag mijn eerste marathon gereden in Houffalize, maar zeker niet de laatste. 104e geworden op de 100km met een tijd van net iets minder dan 6 uur. Heb nog nooit meer dan 60KM gefietst op 1 dag dus ben wel tevreden. De eerste 30/40 km gingen prima, daarna was het stoempen en werd ik af en toe echt hard voorbij gereden. Parkoers was leuk, maar had er wel iets meer van verwacht. Had net wat meer originele paadjes verwacht in plaats van de vaste routes die ik al kende. Al met al een leuke dag gehad en het geeft een voldaan gevoel om zo'n afstand te hebben gereden. Wel een lange dag als je om half 6 opstaat en dan om 7 uur thuis komt.
Cyclo-robin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 22 november 2014, 21:52

dit is het eerste jaar dat ik marathons rijd, en had zeer grote verwachtingen van deze marathon. ik weet niet waarom maar ik denk omdat ik hier de meeste over gehoord had.

hierdoor viel het me toch een beetje tegen vergeleken met de ROC ardenne die ik in mei had gereden. ik had wel verwacht dat het iets minder opgezet zou zijn. maar dit had ik nu ook niet verwacht. met name de tijdsregistratie alleen bij de start en de finish? en halverwege stond een mannetje de nummers te noteren. en achteraf bleek ik zon 600hm minder te hebben gereden na 100km. maar goed dat kan natuurlijk ook aan mijn te hoge verwachtingen hebben gelegen.

al met al is het wel mijn snelste geweest van afgelopen jaar ("100km" binnen 5 uur) maar dat heeft wellicht ook met het weer te maken gehad, wat het lag er stukkenbeter bij dan Roc ardenne of raid des hautes fanges.

in maart mijn eerste marathons al gereden dus weet nog niet of ik me nog voldoende kan motiveren voor het NK in eijsden, eerst maar eens een paar weken rustig aan :)
WesleyZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 29 september 2015, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL - Cube Reaction GTC SL

Kun je deze tocht ook gewoon rijden als ''toertocht'' dus dat je niet speciaal de snelste tijd neer wilt zetten maar op een 'normaal' tempo rijdt? lijkt me namelijk een erg mooie rit.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Ja, dat kan. Tijdsregistratie is leuk en je staat in de uitslag, maar je hoeft er niet harder om te fietsen.
WesleyZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 29 september 2015, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL - Cube Reaction GTC SL

Forau schreef:Ja, dat kan. Tijdsregistratie is leuk en je staat in de uitslag, maar je hoeft er niet harder om te fietsen.
Goed om te weten :-q
chamonix
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: di 21 februari 2017, 22:00

De Houffamarathon is terug, zij het wel onder een andere naam: BeMC Marathon Houffalize!
Ontdek het hier: http://www.vojomag.nl/news/houffamarath ... weedaagse/" onclick="window.open(this.href);return false;
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

wel heel beperkt hoeveelheid deelnemers bij de Houffamarathon 600deelnemers is niet veel
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

wibas schreef:wel heel beperkt hoeveelheid deelnemers bij de Houffamarathon 600deelnemers is niet veel
is denk ik nu al 4x op rij niet doorgegaan,..dus ben heel benieuwd
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

http://www.vojomag.nl/news/houffamarath ... weedaagse/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooi nieuws
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

schepp schreef: is denk ik nu al 4x op rij niet doorgegaan,..dus ben heel benieuwd
Ik heb hem 23 augustus 2015 nog gereden. Dus eerder 2 jaar denk ik.
Vond het wel de moeite waard, was toen onder perfecte condities.
Plaats reactie