Bird zero AM boost 2018 update 10/2020

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Dat is wel een eind idd
Bird Aeris 9 blurple
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

vd week maar eens een paar 2.6 pantoffels eronder geschroefd, een rock razor 2.6 en een nobby nic 2.6. dan merk je direkt het verschil in rolweerstand tov de maxxis combi(is ook niet te vergelijken natuurlijk), maar een km of 3-4 gemiddeld op mijn thuisrondje was met het eerste ritje al een feit.
ben alleen nog niet helemaal zeker of de nobby aan de voorkant een blijvertje wordt, als ik klein beetje ga pushen is ie toch niet helemaal koersvast, nog even spelen met de druk dus.
en de bandjes zijn aanzienlijk minder zwaar dan de maxxis combi, scheelt weer een halve kg aan roterend gewicht.
ook nog een vers stuur erop, had een 72cm, nu maar weer naar 780mm
Bird Aeris 9 blurple
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

Hoe zit het bij jou met de pedalstrikes? Aangezien 2.6 weer een stukje minder hoog is als 2.8 of 3.0.

En wat is je interne diameter van je velg? Ik meende 40 mm maar ik was te lui om terug te kijken, ik ben wel benieuwd hoe de bandjes daarop vallen.
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Pedalsyrikes heb ik met spd bijna nooit last van, heel af en toe, als ik met flats rijdt wel. Velgen zijn 40mm plastic velgen, 34mm inwendig
Bird Aeris 9 blurple
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

AfbeeldingUntitled by joost nijland, on Flickr

ach....., je probeert eens wat, de nobby nic 2.6 beviel me niet zo, maar ingeruild voor een magic mary 2.6
deze is bijna net zo groot als de minion dhf 2.8
Bird Aeris 9 blurple
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

die is dik man ;-) Mary is een bikkel


Ik ben wel benieuwd wat je bedoelt met niet koersvast voor de Nic in 2,6". Ik was juist erg in mijn nopjes met de 29"versie voorop in de Ripley. Heb er 2 weken Saalbach en de Eiffel mee gereden en kwam er nergens aan te kort.

Misschien ga ik niet hard genoeg, of kan er een issue zijn met jouw band?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Hij gaf niet echt vertrouwen onder hellingshoek, en dan in de net niet natte omstandigheden. Maar ik had ervoor een minion dhf, en toen naar de nobby is ook niet echt een vergelijk natuurlijk. Hij loopt wel mooi de nobby, en als het droog is gaat de nobby er weer op denk ik(of de MM moet me zelfs qua rollen ontzettend meevallen)
Bird Aeris 9 blurple
Alex Vos
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: zo 21 januari 2018, 22:25

Echt een vette fiets en toen ik de eerste foto's zag dacht ik, ik wil ook een nieuwe nu nog een paar dagen wachten....
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Loopt die magic Mary niet net zo zwaar als een DHF 2.8"? En zitten er op deze 2.6" nu meer noppen dan op de 2.35" of staan ze enkel verder uit elkaar (zoals bij de nobby nic 2.6")..

En natuurijk gaaf frame!!!
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Valt mee, hij zit aan de voorkant, dus daar merk je er toch al minder van. De noppen staan iets verder uit elkaar idd, das voor wat zachtere ondergrond wel goes, hardpack wat minder.
Bird Aeris 9 blurple
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Heerlijke combi die Rock Razor en Magic Mary (ik heb de 2.35 versies op de XC-er liggen). Wel wat zwaar tov normale XC georienteerde bandjes.

Er is bij het insturen altijd grip. Op de routes merk je er niet zoveel van qua weerstand, op het asfalt des te meer. Door die grove noppen aan de zijkant kun je de fiets echt op 1 oor leggen.
“Old, not obsolete”
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Vandaag met een groepje jongens beetje aan het spelen geweest op het hulsbeek. Was weer ff leuk, maar leek wat minder te eindigen, op de klim naar de walride tak in het wiel, die trok de derrie in het wiel en trok zodoende een spaak uit de velg met een hoop gesis erachteraan. Was bang dat de velg kapot was, want nippel leek nog aan de spaak te zitten, maar de kop was eraf gebroken en rammelde nog in de velg, de Nextie velg was dus sterker dan een messing dt nippel. Doordat de kop van de nippel afgetrokken werdt knalde die door het velglint en daardoor wind uit de band. Derailleur is wat krom, hopelijk nog te richten, anders lijkt dat de grootste schadepost
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Geluk bij ongeluk, derailleur kapot is alsnog een beste tegenvaller. Snel oplossen en weer genieten. Heb je ook nog op de nieuwe table top gespeeld vandaag? Begreep van Nimbus dat die erbij gekomen is op het hulsbeek.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Zag hem, stelt niks voor, is max 2 mtr lang, spring je snel overheen. De boom die over het pad ligt bij de ingang vanaf de kartbaan was een grotere uitdaging, 45cm hoog, met een hopje al rijdend eroverheen. Is filmpje van gemaakt, evenals al de andere onzin die we uitgehaald hebben.
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Haha jaja dat zijn de mooie zaken, maar zonder bewijs geloven we dat niet he ;-)
Plaats reactie