Bospaadje voor kleine kinderen Zuid Holland

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Battlecat
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 26 januari 2018, 14:44

Nu mijn kids (5 en 7 jaar) allebei zonder zijwieltjes rijden en allebei een Cube onder de billen geschoven hebben gekregen, wil ik graag met ze gaan (wat lijkt op) mountainbiken. De 'echte' routes hier in de buurt (Zoetermeer en Bergschenhoek) zijn veel te moeilijk voor ze, dus ik ben op zoek naar een eenvoudige route of leuk bos waar je in het weekend overdag mag fietsen. Ik heb wel gehoord van bossen waar je tot 10 uur mag fietsen, maar dat gaan wij echt nooit redden :tong

Heeft iemand tips waar je leuk onverhard kan fietsen met kinderen, lekker makkelijk maar wat hen het gevoel geeft dat ze aan het mountainbiken zijn. En mij ook, ik ben niet zo'n held ;-) Omgeving Zuid Holland, wij wonen in Zoetermeer, half uur ernaartoe rijden is geen probleem.

Thanx!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik ken de omgeving niet, maar als je buiten de routes mag fietsen kan je de 'gewone' paden nemen.
Meestal breed en recht toe recht aan.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

In ridderkerk kan het in de gorsen alleen momenteel is het echt veelste baggerig ik ging vroeger altijd naar teteringen met de kleintjes
Moddervlek
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 2 april 2015, 17:55
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Het parcours van De Uithof voldoet waarschijnlijk wel aan je vraag. Veel plezier iig!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Berkel en Rodenrijs heeft een "mountainbikeroute" die perfect voor je voldoet. Ligt ook nog eens een prachtige speeltuin naast.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

In Giessenburg ligt ook een rondje wat heel leuk is voor kleine kids.
Battlecat
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 26 januari 2018, 14:44

Bedankt!
Heb zo mooie inspiratie waar we in het voorjaar zeker naartoe gaan!
In Berkel zijn we vorig jaar wel al in die speeltuin geweest, die fietsroute was me niet eens opgevallen daar :-). Perfecte combi!
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

japie carbon schreef:In Giessenburg ligt ook een rondje wat heel leuk is voor kleine kids.

Giesenburg kan je beter nog een maandje wachten denk ik ook blubber
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Dat is waar, das nu een beetje vettig
Helene83
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 8 december 2017, 12:40

Hier was ik ook naar op zoek.. dank voor alle tips! Inderdaad pas voorjaar eer dat we dr mee gaan nemen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

suravida schreef:Berkel en Rodenrijs heeft een "mountainbikeroute" die perfect voor je voldoet. Ligt ook nog eens een prachtige speeltuin naast.
Om vanuit zoetermeer naar dat baantje te rijden is verspilde tijd, maar die speeltuin is wel leuk. Maar daar komt TS niet voor ;)

Rond Wassenaar bij Meijendel zijn zat leuke paadjes. Echt mountainbiken mag daar denk ik niet maar een beetje met de kids oefenen lijkt me geen probleem.
Of rond de Rottemeren, daar liggen ook wat onverharde paden.
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Bram87 schreef:
suravida schreef:Berkel en Rodenrijs heeft een "mountainbikeroute" die perfect voor je voldoet. Ligt ook nog eens een prachtige speeltuin naast.
Om vanuit zoetermeer naar dat baantje te rijden is verspilde tijd, maar die speeltuin is wel leuk. Maar daar komt TS niet voor ;)

Rond Wassenaar bij Meijendel zijn zat leuke paadjes. Echt mountainbiken mag daar denk ik niet maar een beetje met de kids oefenen lijkt me geen probleem.
Of rond de Rottemeren, daar liggen ook wat onverharde paden.
Lage/Hoge Bergse bos en omgeving Rottemeren zijn ideaal idd.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Langs de A12 (noordkant) liggen tussen de golfbaan en de balijbrug ook verschillende onverharde paden. Prima te rijden, maar toch een klein beetje bos gevoel.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

vlaardingen/broekpolder is redelijk vlak op een paar delen na, die gaan op de zijkant van dijkjes op en neer.
maar je kan ze makkelijk omzeilen.
hier staat een kaartje: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 10&t=87112" onclick="window.open(this.href);return false;
vanaf de start bij de polderpoort, zitten de eerste heuvels bij paal 7. na paal 6 komt er een lange brug, dan blijf je op het fietspad en pak je de route weer op bij paal 10, linksaf over een bruggetje.
dan volg je de route naar paal 14, hier ga je rechtsaf de onverharde weg op en daarna links op het fietspad naar paal 17.
de route volgen naar paal 21, bij droog weer linksaf over het graswandelpad, wanneer dat modderig is rechtsaf naar de weg en dan linksaf terug naar de start.

in het weekend is het vooral 's ochtends druk en kan je 's middags wat makkelijker je eigen tempo rijden.
misschien is het voor het kind van 5 nu nog iets te hoog gegrepen, maar met een beetje oefenen moet het wel lukken. na een tijdje kan het oudere kind dan ook de lastigere stukken mee pakken, terwijl de jongere afsnijd.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Je hebt ook nog de Wijk en Woudenroute rondom Z'meer, Leiden, etc etc. Verbindt diverse parcoursen met elkaar en je kunt er wel geinig legaal door het bos fietsen. Denk ik ook wel leuk voor kinderen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie