Rockshox Sid demper probleem.

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
RsAp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 19:24
Mijn mountainbike: Specialized Chisel-Ghost Lector lc7-Sensa Pordoi-Giant ATX 850

Hallo medebikers,

Onlangs heb ik een lower leg service gedaan bij mn Sid solo air uit 2016.
Na de service weer een perfect aansprekende vork, helemaal tevreden.
Maar... tot mijn verbazing doet de lock out niets meer, gewoon een crown adjust dus geen kabel of veer probleem.
Voor revisie werkte de lock probleemloos.

Dus de demper maar weer gedemonteerd en helemaal nagekeken, ik kan er niets aan zien wat duidt op een defect.
Als ik de lock open zet staan de gaatjes onderop het blauwe plaatje ook open, en dicht is ook dicht.

Iemand dit eerder meegemaakt? Om nu een nieuwe demper erin te zetten vind ik ook nogal wat.

Gr. Ap.
Put something exciting between your legs!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ja, meegemaakt met een Reba motion control demper. Wat was ook alweer de oplossing. Het had er mee te maken hoe je de demper terug in elkaar steekt.
RsAp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 19:24
Mijn mountainbike: Specialized Chisel-Ghost Lector lc7-Sensa Pordoi-Giant ATX 850

Bedankt voor je reactie Jurriaan. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Normaal is het monteren met de lock out volledig open. Alle lucht heb ik er ook al uit laten lopen, om te kijken of er geen olie naar onderen is gelekt. Ook niet het geval de vork zakt volledig in elkaar.
Put something exciting between your legs!
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Genoeg olie er in?
RsAp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 19:24
Mijn mountainbike: Specialized Chisel-Ghost Lector lc7-Sensa Pordoi-Giant ATX 850

106ml. Zou goed moeten zijn volgens Sram.
Put something exciting between your legs!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik had ooit hetzelfde, de tabel klopte toen niet, mogelijk is dat nu ook/nog steeds het probleem.

Je kan het controleren door de lockout even uit de vorkpoot te halen en de vork een paar keer in en uit te veren.
Rustig, dus dat gaat het beste met weinig tot geen lucht in de veer.
Lucht onderuit de rebound demper kan dan naar boven komen.
Daarna de lockout demper opmeten, dus het gedeelte dat in je vorkpoot zit.
Vork helemaal uitveren (gewoon weer op druk brengen) en dan zoveel olie toevoegen dat de onderkant vd lockout net in de olie hangt.
Is het oliepeil te laag, dan gaat de lockout als een slagroomklopper werken en krijg je schuim in de demper. Zowel in de rebound demper als in de lockout.
Schuim dempt nauwelijks en de lockout werkt er ook niet mee, een paar mm kan al het verschil maken.

Ook kan het zijn dat je de hendel 180 graden verdraaid tov de lockout valve hebt zitten.
Dan even de zaak loshalen en in lijn brengen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
RsAp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 19:24
Mijn mountainbike: Specialized Chisel-Ghost Lector lc7-Sensa Pordoi-Giant ATX 850

Thanks Trackmaster! Dat was de oplossing. Ik heb er 125ml olie ingedaan en nu werkt alles weer naar behoren. Vanmorgen direct even een rondje over de Veluwe gedaan perfect!
Put something exciting between your legs!
Plaats reactie