Route Holten/Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

awinkel schreef:Weet iemand hoe de route er momenteel bij ligt na de storm?
Ik ben van plan om komende zaterdag de route Hellendoorn en Ommen te combineren.
Van Hellendoorn weet ik dat de route weer in orde is, maar hoe zit dit met de route in Ommen?
Blauw (Holten) was afgelopen zondag nog behoorlijk klunnen, bizar hoeveel bomen er om lagen. beter dus zwart (hellendoorn gaan rijden als je daar bent)

ommen??? lijkt mij niet echt te combineren
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ehh...ik bedoelde Holten. :-)
Iets met teveel dingen op hetzelfde ogenblik doen. :-)
Ik las net op de site van WCHolten dat de route de hele week gesloten is, dus dan maar even alleen Hellendoorn.
Ook geen straf. :-)
Cube-Dennis
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

awinkel schreef:Ehh...ik bedoelde Holten. :-)
Iets met teveel dingen op hetzelfde ogenblik doen. :-)
Ik las net op de site van WCHolten dat de route de hele week gesloten is, dus dan maar even alleen Hellendoorn.
Ook geen straf. :-)
doe je hem 2 keer, je kunt aan het einde zo weer rechtsaf :-q
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat is inderdaad ook het plan. :-)
De kans is vrij groot dat het meer dan 2 rondjes worden. :-)
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

awinkel schreef:Ehh...ik bedoelde Holten. :-)
Iets met teveel dingen op

:bier:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

:lol: :lol:
hegemanjelle
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 26 januari 2018, 16:19
Mijn mountainbike: Trek elite 9.7 2010

Dutch schreef:
awinkel schreef:Weet iemand hoe de route er momenteel bij ligt na de storm?
Ik ben van plan om komende zaterdag de route Hellendoorn en Ommen te combineren.
Van Hellendoorn weet ik dat de route weer in orde is, maar hoe zit dit met de route in Ommen?
Blauw (Holten) was afgelopen zondag nog behoorlijk klunnen, bizar hoeveel bomen er om lagen. beter dus zwart (hellendoorn gaan rijden als je daar bent)

ommen??? lijkt mij niet echt te combineren
Afgelopen woensdag de route in Hellendoorn weer gefietst, lag er prima uit.
Al is het wel indrukwekkend om te zien al die bomen die om liggen, de foto's spreken voor zich:
https://imgur.com/a/p9hr3
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

awinkel schreef:Weet iemand hoe de route er momenteel bij ligt na de storm?
Ik ben van plan om komende zaterdag de route Hellendoorn en Holten te combineren.
Van Hellendoorn weet ik dat de route weer in orde is, maar hoe zit dit met de route in Ommen?
Heb je Lemele al eens gefietst? Die kun je er eenvoudig bij aanknopen, verbindingsstuk is ong. 7km, totaal dus 15km erbij. Je hebt wel paar zandpaden om er naar toe te fietsen maar die zijn vaak te mul in de zomer en te nat in de winter, ik pad vaak onderstaande fietspad langs een beek, en leuk opwarm klimmetje na stuk asfalt om bij Lemele te komen.

Fietspad:
https://www.google.nl/maps/place/52%C2% ... d6.4041463" onclick="window.open(this.href);return false;

Opwarm klimmetje:
https://www.google.nl/maps/place/52%C2% ... d6.4048882" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel plezier ;)
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Zit het net uit te zoeken maak er iig maar bijna 9km enkele reis en dan moet je niet verkeerd fietsen ;-P

Misschien zo maar eens proberen (zie wat op tegen 9km verhard heen en terug), auto bij Kronnenzommer en gaan.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Dutch schreef:Zit het net uit te zoeken maak er iig maar bijna 9km enkele reis en dan moet je niet verkeerd fietsen ;-P.
De kortste weg is echt geen 9 km. Zeker als je het bos tegenover het sanatorium mee pakt. Dat zal nu echter wel erg nat zijn.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Dat dus, maar gereden en valt wel te doen. Als je de puddingbenen niet meedenkt en het mega knappende bottombracket op de terugweg niet meerekend is er een leuke rit van te maken.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

edkars schreef:
Dutch schreef:Zit het net uit te zoeken maak er iig maar bijna 9km enkele reis en dan moet je niet verkeerd fietsen ;-P.
De kortste weg is echt geen 9 km. Zeker als je het bos tegenover het sanatorium mee pakt. Dat zal nu echter wel erg nat zijn.
Was zaterdag goed te rijden daar ;)
Ik ben mij er eentje...
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

poiuytr schreef:
awinkel schreef:Weet iemand hoe de route er momenteel bij ligt na de storm?
Ik ben van plan om komende zaterdag de route Hellendoorn en Holten te combineren.
Van Hellendoorn weet ik dat de route weer in orde is, maar hoe zit dit met de route in Ommen?
Heb je Lemele al eens gefietst? Die kun je er eenvoudig bij aanknopen, verbindingsstuk is ong. 7km, totaal dus 15km erbij. Je hebt wel paar zandpaden om er naar toe te fietsen maar die zijn vaak te mul in de zomer en te nat in de winter, ik pad vaak onderstaande fietspad langs een beek, en leuk opwarm klimmetje na stuk asfalt om bij Lemele te komen.

Fietspad:
https://www.google.nl/maps/place/52%C2% ... d6.4041463" onclick="window.open(this.href);return false;

Opwarm klimmetje:
https://www.google.nl/maps/place/52%C2% ... d6.4048882" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel plezier ;)
Bedankt voor de tip!
Lemele heb ik al eens gefietst en is een leuke route.
Afgelopen zaterdag hebben we 3,5x de route Hellendoorn gereden.
De halve ronde kwam door een uitstapje naar Hellendoorn om een pannekoek te gaan eten. :-D
Ik vond het een leuke route! Het was vrij druk met MTB'ers, maar er was een relaxte sfeer.
Het klimmetje bij het sanatorium is een pittige! De 2e keer onderaan iets te snel gegaan en dan voel je je benen en hartslag wel als je eenmaal boven bent. :-D
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

3,5× :o na 2x kun je mij al opvegen hoor goeie genade rattaplan. Zondag was het wel behoorlijk druk moet ik zeggen, zou dat komen doordat Holten dicht is en alles is geconcentreerd op Hellendoorn?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik heb altijd wat tijd nodig om op gang te komen. Het 1ste rondje is altijd afzien en na ongeveer 30km begin ik op stoom te geraken. Het maakt ook niet uit op welke route ik rij.
Het laatste rondje was in 44:59 minuten dan ook het snelste rondje... :-?
Plaats reactie