zondag ochtend fietsclubje

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Naar aanleiding van een ander topic hierbij de vraag wat er mis is om zondagochtend te gaan mountainbiken, je voetbalt en hockeyt toch ook op een vast dagdeel van de week, training op woensdag middag/avond en de wedstrijd op zaterdag of zondag ochtend/avond, elke keer als er vanwege het slechte weer op zondag ochtend toch gefietst word, ben je een autist en kom je niet uit je comfortzone, maar als je het zelfde doet op zaterdag hoor je er niemand over. wel een beetje raar.

ps ik ben ook veelal een zondagochtend fietser, in de winter denk ik 95% en in de zomer 50% maar heb wel de schurft aan nattigheid, op de track. :winkie:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Een verschil is er natuurlijk wel he. Je hebt geen rekening te houden met baanhuur, bijvoorbeeld. De trails liggen er. Je hoeft geen tijdslot te boeken, ofzo, en een groep MTBers kan makkelijker last minute besluiten op een ander moment te gaan.

Autist dat je bent :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Je hebt IMHO 'de zondagochtend fietser' en op zondagochtend fietsen....

Maar 1 zeer belangrijke rede om op die bewuste ochtend te gaan rijden is omdat op zaterdag de kinderen doorgaans moeten sporten en vaders dan als taxi/coach/financier/sportpsycholoog/sjouwezel fungeren, terwijl ze de overige dagen gewoon moeten werken.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Zondagochtend? Jazeker, maar eigenlijk net zo vaak op zaterdagmiddag, of zondagmiddag. Geen vaste prik toerclubje in ieder geval. Moet er niet aan denken.
Geldt eigenlijk ook wel voor mijn hardlooprondjes. Ook geen vaste avond, of vast tijdstip. Schept alleen maar verplichtingen, ik stem 't gewoon af hier thuis wanneer het handigst is.
En voor de "autisten" :wink: onder ons: Gewoon lekker doen, half 10 zondagochtend, maar wat is er mis met een keer afwijken ivm #trailrespect of een zware storm?
Afgelopen zondagochtend was 't net of er niets aan de hand was. Onbegrijpelijk, en dat is ook zo na een moesson. Gewoon lekker doorbaggeren, jongens....
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik zit elke zondagochtend in de kerk.
Is iets wat ik nooit zal zeggen.

Bij hoge uitzondering pak ik op zondagochtend de fiets. Ik werk ik een 5 ploegendienst en heb dus op andere tijden het bos meestal voor mij alleen.

Dat anderen die luxe niet hebben begrijp ik heel goed. Dus beter op zondagochtend dan geen ochtend.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Veel van mijn MTB ritjes zijn op zondagmorgen. Waarom? Iets met een fulltime baan en sportende kinderen op zaterdag. Het verschil tussen mij en de meeste "zondagsfietsers" is wellicht dat mijn zondagmorgen fietsrondjes in de winter bij zonsopgang en in de zomer tussen 7 een half acht beginnen. Ik hou namelijk niet van filerijden.

Van sommigen moreel verhevenen krijg je het stempel boswielrenner als je op zondag fietst. Dat is dezelfde groep die vindt dat je in de winter niet in het bos moet komen (en zorgt voor een devaluatie van het begrip "trailrespect"), en geen gelegenheid onbenut laat dat te ventileren. Daar kan ik me wel eens aan storen.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

38x10 schreef: de zomer tussen 7 een half acht beginnen.
Ik denk zelfs dat ik menig snelste tijd op zondagochtend heb gereden, onder het mom van, mooi op tijd aan het ontbijt :winkie:, ik ben ook met regelmaat om 7.30/8.00 de route opgedraaid met de directrice, heerlijk rustig. Ik heb ook wel eens geprobeert om zaterdag of zondag in de middag te gaan rijden, maar dat is denk ik maar in 25% van de gevallen is gelukt, heel slecht, dat weet ik. Maar ik verheug mij weer als het weer tot minimaal 19.00 uur licht is, dan kan er weer eens een rondje na het werk :bier:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

38x10 schreef:
Van sommigen moreel verhevenen krijg je het stempel boswielrenner als je op zondag fietst.
Alleen als je net als Leo Lycra strak gekleed gaat, een 29er HT hebt en zonder vizier op je helm rond fietst. :bier: :winkie:

Mocht je jezelf in dat profiel herkennen is de kans groot dat je over een aantal weken weer op de weg zit. :-D
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Je beseft dat je nu de standaard cx-mtb'er beschrijft? Toevallig de tak van de MTB sport waar Nederland het meest geschikt voor is.. ;-)

En ik wil best happen hoor:
Lycra: in de winter wel (want met windstopper enzo, lekker warm). In de zomer meestal baggy.
Geen vizier: ik heb één helm voor al mijn sportfietsactiviteiten. Die heeft idd geen vizier.
29'er HT: yep. Meest geschikt voor Nederland (en beste bang-for-buck), maar tripjes Zweden en Dolomieten heeft ie ook overleefd.

Over een aantal weken op de weg? Vaker en langer dan nu iig. Ik ben nogal een koukleum, en na een uur op de racefiets voelen bijvoorbeeld mijn voeten bevroren. Overigens ook vaker op de MTB dan.

Ben ik nou een nep MTB'er?

EDIT: typo
Laatst gewijzigd door 38x10 op do 25 januari 2018, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ja.

:bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ok
Beschrijf dan eens een echte.
;-)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Mezelf.

:bier:

:lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Maar jij hebt een 29'er HT :roll:
En je draagt lycra onder je baggy's :roll:

Nou vooruit, je hebt een klep op je helm :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hoho, ik draag geen lycra onder de baggy!

En eerlijk is eerlijk, eigenlijk maakt een 29er HT je sowieso tot übergave MTBer. Ik had er bij 38x10 alleen overheen gelezen :winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Weet je wel niet wat zo'n baggy langebroek kost voor de winter pffffff
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Plaats reactie