28-01-2018, Udense ATB toertocht , Uden

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Een van de betere tochten in Noord-Oost Brabant want als je voor de langere afstanden kiest kom je door een gebied waar geen enkele andere toertocht komt.

"Herfst- en winterweer lokken de zichzelf respecterende ATB'ers naar de bossen en velden voor het maken van een mooie tocht. Razen over de singletracks door bossen en over de heuvels van de Brabantse zandverstuivingen op zoek naar de ultieme ATB-kick. Of gewoon rustig rondploeteren over de onverharde wegen en paadjes en genieten van de rust en de natuur. De fraaie natuur van het Brabants grootste natuurgebied “De Maashorst” vormt zondag 28 januari weer het decor voor vier mogelijke routes. Deze zijn uitgezet over 21, 30, 42 en 57 kilometer, waarbij wij dit jaar voor het eerst de 21 km route toegevoegd hebben.
Die afstand is voor eenieder die eens wil proeven van het mountainbike gevoel.
De start is bij Even Resort (voorheen De Vrije Teugel) nabij de Bedafse Bergen waarna de langste route eerst door de bossen in Dinther voert. Verder voert de tocht door de Maashorst en Slabroek. Behalve de stuifzandwallen en heidevelden zijn het de uitgezette Taurossen en Wisenten die deze mooie natuur compleet maken.
De organisatie is in handen van de plaatselijke fietsvereniging TTV-Uden. Iedereen met een geschikte fiets is welkom.
Bij mooie weersomstandigheden worden weer zo'n duizend deelnemers verwacht.
De inschrijving is tussen 9.00 uur en 10.00 uur bij “Even Resort” (voorheen De Vrije Teugel) aan de Bedafseweg 22 te Uden. De deelnamekosten bedragen € 5,- en voor NTFU-leden € 4,-
Voor de jeugd is deelname tot 16 jaar gratis. Het inschrijven voor NFTU-leden gaat erg eenvoudig met “Scan & Go”.
Op Slabroek is een gezellige pauzeplek ingericht, waar u thee, een krentenbol en een kleine versnapering krijgt. Bij de finish kan uw fiets worden afgespoten en is er tijd voor een drankje.
Na afloop is er een loterij met als hoofdprijs een ATB. Bij inschrijving ontvangt u uw lotnummer.

Voor meer info, mail naar ATB@ttvuden.nl"
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Aanwezig... :wink:
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

Ik ook :)
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op zo 3 september 2023, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 1 september 2023, 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Het ging de laatste tijd niet zo lekker met het MTB-en maar om toch maar weer rustig op te bouwen besloten om te gaan MTB bij mij in de buurt. De tocht van Uden is altijd leuk dus ik vroeg mijn bed uit om te gaan fietsen.

Ik wilde toch een goede afstand af gaan leggen en besloot om met de fiets heen te gaan rijden. Ik ken de weg, heb deze al weet ik hoe vaak gereden maar om één of andere reden was ik in gedachten verzonken en reed helemaal verkeerd. Dus uiteindelijk 16km gereden voordat ik bij de start was. Hierna begonnen en de route lag er prima bij. Sommige natte stukken waar het best wel stuumpen was maar over het algemeen was het prima te fietsen.

Ik kwam in een leuk groepje terecht waar flink werd doorgefietst. Aangezien ik een conditie van een dweil heb deed mij dat tempo behoorlijk pijn. Bij de rust werden we getrakteerd op een dosis volkszangerij. Na (2) krentenbollen vertrok ik weer maar wel met een rustiger tempo.

Uiteindelijk merkte ik dat het eerste deel van de route mij toch wel had aangetast waardoor het tempo volledig wegviel. Ik moest hard werken om vooruit te komen. Uiteindelijk ben ik bij de industrielaan in Uden richting huiswaards gegaan.

Ik ben blij dat het weer enigsinds ging vergeleken met de afgelopen tijd.
- 60 km, 23.1 km/uur gemiddeld
(Door het bos 22.5 km/uur met een volledige in één storting de laatste kilometers, maar goed. Werk voor de boeg)

Bedankt Uden voor de tocht. Het was weer prima georganiseerd.
#Skraleanjers
Plaats reactie