2 daagjes Eifel met m'n zoon

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Komend weekend 2 daagjes biken met m'n zoon.
Omdat ik de Eifel (het deel net onder Aken) niet ken, in Stolburg een hotel geboekt.
Nu aan het zoeken naar routes, ook hier op het forum, maar het lijkt of er geen uitgepijlde routes zijn. Ik kom alleen maar gps routes tegen en laat ik nou net geen gps hebben.
Iemand enig idee of er uitgepijlde routes zijn?

Zo ja, wat zijn de aanraders? Mag lekker technisch met max. zo'n 500 hm en zo'n 45 km.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
PijnJoh
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: do 23 september 2010, 17:13
Mijn mountainbike: Specialized Camber FSR

Hoi Erwin,

De eifel is een beschermd natuurgebied waar je heel weinig (lees bijna niks) mag als mountainbiker. De vaste (gepijlde) routes liggen niet direct in de buurt bij mijn weten. Er ligt daar wel ergens een trail park in de buurt, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Voor officiele routes kun je onder andere eens kijken op: http://trails.bike/mtb-route/duitsland" onclick="window.open(this.href);return false;.

Ik ben zelf recentelijk voor de tweede keer een week in Heimbach (iets zuidelijker) geweest: prachtige omgeving met hoogtes tot ongeveer 500 meter waar je als mountainbiker jezelf prima kunt uitleven. Tot mijn verbazing kwam ik toch een "mountainbike" route tegen, gepijld dmv routebordjes met een mtb plaatje erop. Ik was er niet eerder iets over tegengekomen. Mogelijk dat er in de buurt van jullie verblijf ook zoiets te vinden is. Al een bij jullie hotel geinformeerd?

Daarnaast zijn er op strava en gpsies wel hele leuke routes te vinden, maar dan moet je echt aan de GPS. Wellicht dat een telefoon (evt met accupack) een oplossing kan zijn? Er zijn tal van gratis applicaties (bv. osmand) voor route begeleiding over de niet geplaveide paden.

Bestudeer wel van te voren goed wat voor route je gaat rijden, want in de omgeving eifel heb je in vergelijking tot de meeste Nederlandse routes snel behoorlijk wat hoogtemeters met pittige klimmetjes. Ook zul je zeer waarschijnlijk over paden komen waar je officieel niet mag komen. Maar als je een beetje rekening houdt met de mede-gebruikers en vriendelijk groet zijn de Duitsers heel erg vriendelijk :-).

Veel plezier!
h67racing
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 11 februari 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Trek superfly al 100 pro 2013

koop op mafktplaats bv een teasi one voor een appel en een ei, routes erin en biken maar. EN altijd gemakkelijk als je de weg kwijt raakt.
as ut ni giët zoë as ut mot da mot ut ma zoë as ut giët
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

18 okt 2017 schreef hij “komend weekend”.
Ik denk dat hij inmiddels al terug is ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie