onderdelen lijst Trek

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

*durf te vragen*

Ik ben op zoek naar een onderdelen lijst voor een Trek MTB , liefs met originele nummers van trek .
Waarom?: ik wil de lagers en seals gaan vervangen van mij Fuel EX9 , en ben dus op zoek naar de nummers zodat ik die kan bestellen .
Kan ik überhaupt als particulier bestellen bij Trek ?, of kan dit alleen via de dealers ?. Als ik de maten van de lagers weet kan ik ze ook halen bij een lager leverancier . Tuurlijk bike uit elkaar halen en de lager nummers opschrijven en aantallen en bestellen. Maar dat wil ik niet , ze zijn nog niet aan vervanging toe ,maar wil ze preventief gaan vervangen rond de zomer dit jaar ,en tot die tijd wil ik nog blijven fietsen .

Dus een lijst met de spareparts en trek nummers zou het mooiste zijn , en evt. een adres waar ik dat kan bestellen .

Ja kan ook naar een trek dealer gaan , en bestellen , maar ben Hollander dus wil kijken of ik iets kan besparen ....


alvast bedankt.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Faxmulder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: do 2 september 2004, 19:44
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

http://mbbearings.co.uk/catalog/index.p ... Path=19_31" onclick="window.open(this.href);return false;
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Een voordeel van nu de fiets even uit elkaar halen: je ziet dan ook of je asjes moet vervangen. Als een lager vastroest kunnen die inlopen, en ben je dan waarschijnlijk beter af met een kit van Trek.

Dit soort plaatjes zoek je?
Afbeelding
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Weet niet of dit zo overeen komt met het 2016 model . Op de plaatjes zie ik wel overeenkomsten .
Bedankt zo ver .

Btw kit ?, lagers,asjes en seal’s ?
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Nu we dan eindelijk weten uit welk jaar jouw fiets komt kunnen we gerichter zoeken.

Lagerkits komen inderdaad vaak met asjes, lagers en seals. Met Trek verder geen ervaring op dat vlak
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

ben nog geen stap verder gegekomen met betrekking tot een komplete set

iemand die kan aangeven welke maat lagers er nodig zijn en hoeveel?, thanks.

Gaat dus om een trek fuel ex9 van 2016.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

als ik google op "trek fuel ex9 2016 bearings"
zijn dit de eerste twee resultaten:
http://www.enduroforkseals.com/id313.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.mtbr.com/trek/2016-trek-f ... 65226.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie