Wilier 503 Plus

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
sportbilly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 17 april 2010, 21:53
Mijn mountainbike: WILIER 503 PLUS /Bulls copperhead 3

Haha, heb ik dan mn bril zo scheef staan? Deze toch niet?

https://www.sram.com/sram/mountain/prod ... 12bxgg76u1" onclick="window.open(this.href);return false;
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Tis wel een gx-1000, maar dan met verwisslebare spider
Bird Aeris 9 blurple
sportbilly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 17 april 2010, 21:53
Mijn mountainbike: WILIER 503 PLUS /Bulls copperhead 3

Nu je 't zegt, die uit mijn link heeft inderdaad de arm en de spider uit 1 stuk, waar die op mijn fiets uit twee delen lijkt te bestaan.. Ik geloof je direct dat dit een betere crank is ivm vervangen van onderdelen.
Zo vertrouwd ben ik nog niet met sram. Ging alleen af op de logo's op de arm.
sportbilly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 17 april 2010, 21:53
Mijn mountainbike: WILIER 503 PLUS /Bulls copperhead 3

Zou het dan met dit zinnetje te maken hebben wat er onder staat vermeld?

Some variations of this product featured on this page are not available for purchase and are installed on bicycles as original equipment only. See your dealer for details.
sportbilly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 17 april 2010, 21:53
Mijn mountainbike: WILIER 503 PLUS /Bulls copperhead 3

M'n nieuwe uitzicht straks , van t weekend maar eens sleutelen. :-D riser omdat ik 't mooier vind, maar vooral omdat ik het gevoel heb te gestrekt te zitten. Kleine gok ook met die korte stem.

nukeproof topcap en spacers nog binnenkort om het af te maken. Eerst eens kijken hoe het bevalt, en hoeveel spacers boven of onder de stem.

Afbeelding
TheDon
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: di 16 januari 2018, 11:10
Mijn mountainbike: Wilier 503 Plus GX

Inderdaad prachtig stuk techniek sportbilly. Ik heb deze fiets ook gekocht bij 12go, maar was wat later dan jij dus nog niet kunnen testen in de sneeuw. Mooie nukeproof upgrades, zitten ze er al op? Ben benieuwd hoe dat staat, heb je al een foto? Ik heb nog een setje deore M615 remmen liggen die er binnenkort op gaan, want de M355 die er op zitten zijn me iets te basic. Komen er bij jouw nog andere remmen op?
sportbilly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 17 april 2010, 21:53
Mijn mountainbike: WILIER 503 PLUS /Bulls copperhead 3

Afbeelding

Bij deze dan, niet de duidelijkste maar goed. Staat wel mooi vind ik. De korte stem maakt 'm wel erg direct in het sturen, deze is 35mm waar de oude 70 was.

Er was +- 25mm aan vorkbuis over, ik heb nu 15mm spacer onder, en 10 boven de stem. Dus de handvatten zitten nu 3,5cm dichterbij, en 2,5cm hoger. Dit lijkt wat veel, zitpositie is behoorlijk relaxed. of het is een kwestie van wennen, of wellicht toch beter een 50mm stem. Maar sturen doet ie.

De remmen zijn inderdaad een minpuntje in de afmontage, ik heb nog een setje formula rx van m'n vorige fiets, maar of de schijven nog ff mee kunnen twijfel ik over.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Strak! :-q

Mooie kleuren combo ook. :-D
sportbilly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 17 april 2010, 21:53
Mijn mountainbike: WILIER 503 PLUS /Bulls copperhead 3

Thanks, ja op veel van m'n foto's komt de kleur niet lekker over, maar het is echt fel neon groen.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ik heb dezelfde kleuren op m'n Scott Genius. Is zelfs een beetje fluoriserend. Toen ik van de zomer bij schemer nog in het bos was lichte het op. :lol:
TheDon
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: di 16 januari 2018, 11:10
Mijn mountainbike: Wilier 503 Plus GX

Lijkt idd vrij kort die stem, maar ziet stoer uit zo! Kan je de originele schijven niet gebruiken denk je? Ik heb nog geen tijd gehad om de mijne aan te passen maar was er eigenlijk vanuit gegaan dat de huidige schijven zouden voldoen... Komt bij mij een Brooks Cambium C17 op, en setje BBB trappers. Verder viel me op dat de achterderailleur kabel vanonder het bottom bracket onder een hoek door een alu busje gaat in de achterbrug en verder naar achter. Lijkt me kaal rvs of alu, kan niet lang goed gaan dus ga er snel busje tussen zetten. Hoe zit dat bij jouw fiets? Verder nog helemaal tevreden over afgezien van de trapper die los kwam? Cheers
sportbilly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 17 april 2010, 21:53
Mijn mountainbike: WILIER 503 PLUS /Bulls copperhead 3

Lijkt me bij jou waarschijnlijker dat de schijven te gebruiken blijven , omdat jij alleen een slag betere shimano remmen erop zet. Maar wie weet, zoveel kijk heb ik er ook niet op.

Het went snel met die korte stem, stuur iets rechterop gezet, zadel nog een tikje hoger, iets finetunen.

Ik kom ook van een 26 inch met een stuur wat 12 cm korter is, laatst weer eens daarop gezeten maar wat een iel, nerveus sturend fietsje is dat ineens geworden. Niet vooruit te branden ook lijkt het. :D

Bij mij ligt er inderdaad ook een stukje kabel bloot voor de derailleur, was me nog niet opgevallen. Verder bevalt ie tot nu toe super, heerlijk die plus banden ook.
Ronner
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 8 oktober 2006, 21:02

.
Laatst gewijzigd door Ronner op do 6 augustus 2020, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Dropper kan er altijd in toch? Of bedoel je een stealth uitvoering?
Sneeuwmonster
sportbilly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 17 april 2010, 21:53
Mijn mountainbike: WILIER 503 PLUS /Bulls copperhead 3

Ik heb ook even zitten zoeken naar de diameter, de zadelpen is de promax SP264, ik was al bang dat dit nummer stond voor 26,4 mm, dan zou een dropper lastig te vinden zijn volgens mij.

maar volgens de website van wilier zou de zadelpen 27,2 mm zijn. Iemand toevallig in bezit van deze fiets met zekerheid over de diameter?
Plaats reactie