Singular swift..gevonden

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Gesloten
beemer_E91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 27 februari 2012, 12:35
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel, Cannondale Fsi

Gevonden dankzij maanfruit :D
Laatst gewijzigd door beemer_E91 op za 27 januari 2018, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
tja, wat zullen we ervan maken
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

beemer_E91 schreef:toch weer stiekem aan het neuzen om iets op te bouwen..

staal, geschikt voor 29inch wielen, maat L

voorkeur singular swift..maar als je iets anders moois hebt dan mag je het altijd aanbieden.
Niet van mij: Genesis High Latitude frameset
http://link.marktplaats.nl/m1218854042? ... ios_tablet" onclick="window.open(this.href);return false;
Ad
beemer_E91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 27 februari 2012, 12:35
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel, Cannondale Fsi

had deze al zien staan, toch een voorkeur voor een singular maar houd hem even in gedachte.
ook qua maat, de Genenis is een 20,5 ipv 19.

maar toch bedankt. :-q
tja, wat zullen we ervan maken
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

De Genesis rijdt wel wat anders dan de Singular. Ik heb beide (gehad) en de Singular is wat zenuwachtiger, "racy'er", de Genesis wat speelser en stabieler.

Volgens mij is de Genesis een singlespeed variant (horizontale dropout) maar wel geared te maken met een derailleur hanger. Wel even kijken hoe je dan de kabelloop organiseert. Ik heb er nog eentje staan (van m'n vrouw) die ook geared opgebouwd is. Kleur is erg mooi (en lijkt veel op de eerste generatie Swifts "burned copper").

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Als de Genesis een singlespeed variant was/is met starre vork dan is dit frame niet "gemaakt" voor het rijden met een geveerde vork. De inbouw van deze vorken was 44 cm als ik mij niet vergis en reed voor geen meter met een 29r geveerde vork.

(maar dit kon ook een bepaalt jaar betreffen)

Maar als volledig starre fiets was hij erg fijn.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

maverick76 schreef:Als de Genesis een singlespeed variant was/is met starre vork dan is dit frame niet "gemaakt" voor het rijden met een geveerde vork. De inbouw van deze vorken was 44 cm als ik mij niet vergis en reed voor geen meter met een 29r geveerde vork.

(maar dit kon ook een bepaalt jaar betreffen)

Maar als volledig starre fiets was hij erg fijn.
Ik denk dat je in de war bent met een Fortitude. Die was idd dedicated star (en reed erg fijn). De op MP aangeboden fiets is een High latitude die met 100mm geveerde vork gereden kan worden. 80mm kan ook.

Qua rijbeleving ligt de Swift dichter bij de Fortitude dan bij de High Latitude.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

Hoi Beemer,

Nog op zoek naar een Swift frameset, maat L?

Ik heb net mijn plannen gewijzigd, mijn blauwe Swift is beschikbaar voor verkoop omdat ik een iets langer frame nodig heb.

Levering incl. zgan Chris King mango headset en bijna dezelfde kleur oranje Salsa zadelpenklem, met schroef, frame protectie onderbuis zit er ook op. Zal er voor nop een gebruikte ragley zadelpen, een zgan On One 60 mm. stuurpen, nieuwe El Guapo flatbar en de blauwe flat pedalen die je in mijn SYS vindt.

De weinig gebruikte Manitou Marvel Expert vork en de Bontrager wielen met met qr, 15 en 20 mm. Steekas doppen zijn ook beschikbaar voor verkoop.

Frame en vork verkeren in goede staat, een paar cable rub en schaaf plekjes, niets ernstigs.

Bod is welkom, prijzen stuur ik je via PB.

De Swift woont in Arnhem.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=123732" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten Manfred
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Gesloten