SFORZ MTB Marathoncup 2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

In 2018 gaan we weer door met de mtb marathoncup, maar dan wel in een iets gewijzigde opzet.

Voor de mannen de vertrouwde 7 wedstrijden met de 4 beste uitslagen, maar nu apart voor de vrouwen een nog laagdrempeligere 4 wedstrijden competitie met alleen maar marathons in Nederland. Speciaal voor deze "Ladies Only" cup is er bij elke wedstrijd een apart startvak voor alleen vrouwen, die niet samen met de mannen afgeschoten wordt.

De achterliggende gedachte is dat na het een jaar of 3, 4 te hebben aangezien of er uiteindelijk toch echt competitie ontstaat tussen de dames, helaas de conclusie is dat diegene die 4 keer gefinisht was, gelijk de winnares was en dat er maar heel weinig dames de benodigde 4 wedstrijden reed.

Bij de wedstrijden in Nederland, bv Groesbeek en Amerongen zagen we wel een hoopvol gevend aantal vrouwen deelnemen, alleen deed de helft daarvan niet mee met de cup en kwam ook niet in een buitenlandse cup wedstrijd voor. Vandaar het idee om een cupje met minder wedstrijden en alleen in Nederland te proberen voor de "ladies".

de agenda voor 2018 (mannen), beste 4 van 7, met onderscheid tussen korte en lange afstand en Masters 1,2 of 3:
22/04 Kellerwald (80km / 120km)
10/05 Chimes des Waimes (65km / 85km)
27/05 Neheim (70km / 95km)
10/06 Montferland (70km / 105km)
30/06 Amerongen (58km / 87km)
26/08 Zierenberg (56km / 84km)
15/09 Titmaringhausen (70km / 105km tevens Open NK)

voor de Ladies only cup, beste 3 van 4, met ook de teammogelijkheid, maar dan alleen met z'n tweeën:
24/03 Oldenbroek (55km)
08/04 Groesbeek (70km)
10/06 Montferland (70km)
30/06 Amerongen (58km, tevens Open NK)
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Voor de vrouwen wel even opletten dat morgen, 28dec om 20u de inschrijving van Groesbeek opengaat. Registreren voor de Ladiescup op http://www.mtbmarathoncup.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kan tot de eerste wedstrijd in Oldebroek. Dit hoeft dus niet voor inschrijven van Groesbeek.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

wederom een mooie agenda dit jaar met 1 van de mooiste Belgische erin. Amerongen en Montferland zijn altijd goed, die Neheim en Zierenberg heb ik nog niet eerder gereden. :-q
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

NelizRijn schreef:wederom een mooie agenda dit jaar met 1 van de mooiste Belgische erin. Amerongen en Montferland zijn altijd goed, die Neheim en Zierenberg heb ik nog niet eerder gereden. :-q
Als die Belg nu weer het minste deelnemers trekt is het de laatste Belg hoor :winkie:
Sjefkoning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33

Ik ben bij 'die Belg' wel benieuwd hoe dat met starten gaat, dit ivm licenties en verschillende waves met vertrek. Toch jammer dat dan niet iedereen gelijk kan vertrekken en zo gelijk de strijd kan aangaan. Of krijgen we een apart startvak... :-)

Klopt de datum van Titmaringhausen, op de foto van de cup staat 02-09?

Voor mijzelf komen de data net wat minder uit ivm Hemelvaart en 2 wedstrijden dan net na de vakantie. Die in Kellerwald is ver rijden voor vertrek op de dag zelf, dus even kijken hoe dat weekend gaat uitkomen. Met 86km ook wel een forse afstand, toch 4 uur afzien ;-).

Maar mooi dat het bekend is, kunnen we weer kijken hoe alles ingepland gaan krijgen!
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

timaringhausen is 15/9 ! ( 2/9 was 2017)
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Jammer dat bijna alle marathons op zondag zijn...
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Mee eens. Meer marathons op de zaterdagen zou gewaardeerd worden. Ook door mijn vrouw en kinderen. :-)
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

jwolfkamp schreef:Jammer dat bijna alle marathons op zondag zijn...
4 vd 9 zijn niet op zondag, dus dat valt wel mee, wat is er mis met zondag btw?
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Rutger S schreef:
jwolfkamp schreef:Jammer dat bijna alle marathons op zondag zijn...
4 vd 9 zijn niet op zondag, dus dat valt wel mee, wat is er mis met zondag btw?
Van de 4 is er ook 1 op hemelvaartsdag. Samen met de zondagen typische familiedagen (meer dan zaterdag wat mij betreft). Ik kom overigens op 7 marathons in de huidige kalender, waarvan er 3 niet zondag zijn...
Sjefkoning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33

Inschrijving voor Chimes des Waimes is nu ook open.
v_schultinge

Zierenberg was altijd een kleinschalige marathon die lekker relaxt was. Maar deze marathon zit nu dus in deze cup en in de Duitse Nutrixxion Marathon Trophy. Dus het zal wel lekker druk worden. Kellerwald marathon zit trouwens ook in beiden.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

BAM, we gaan er weer voor! Ingeschreven voor

Kellerwald 127km
Cimes des Waimes 90km
Arnsberg 95km
Amerongen 87km
Zierenberg 84km
en Titmaringhausen 101km.

Montferland is ook de bedoeling zodra de inschrijving opent 8)
v_schultinge

nversteege schreef:BAM, we gaan er weer voor! Ingeschreven voor

Kellerwald 127km
Cimes des Waimes 90km
Arnsberg 95km
Amerongen 87km
Zierenberg 84km
en Titmaringhausen 101km.

Montferland is ook de bedoeling zodra de inschrijving opent 8)
Hardcore hoor! Ik wacht altijd het weerbericht even af voordat ik inschrijf voor de Duitse marathons :bier: Zonnetje moet wel schijnen natuurlijk :D
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Nou na 2017 ben ik alles gewend.. Rursee in de regen, Amerongen in de miezer en regen. Nordenau, Daun en de Posbank Crossduathlon in de regen. En vervolgens een hele zooi CX wedstrijden waarvan ook veel in nattigheid.

Heb nog nooit zo veel lagers vervangen/gesmeerd in 1 jaar tijd, haha.
Plaats reactie