Cube LTD Race 29''

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

NW blad van Alie.... Mijn EUR 7,50 30T blaadje heb ik er vorig jaar september opgezet en doet het nog steeds, na alle blubber, zand en andere zooi dat door de drivetrain gekomen is, nog steeds perfect. Ik ging ervan uit dat ik het blad na de winter weg moest doen, maar dat is absoluut niet het geval. Zelfs na deze winter verwacht ik dat ie gewoon nog goed is.

Om te proberen dus een prima keuze om zo'n blad besteld te hebben. :-q
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Ik ben inderdaad ook benieuwd. Kwam er alleen net achter dat ik geen sleuteltje heb om dat plastic kapje van mijn crank te schroeven. Dit nog maar even regelen en dan kan ik als de moertjes en boutjes binnen zijn alles omzetten.

Is het mogelijk om dat dopje ook ergens anders mee los te schroeven? Grote platte schroevendraaier ofzo?
joen
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 21 december 2015, 21:06
Mijn mountainbike: Cube LTD SL

bedoel je deze? https://www.mantel.com/shimano-cranksle ... NzdGFydDI=" onclick="window.open(this.href);return false;
zou ik niet ergens anders mee doen, zonde als je het beschadigd.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mij lukt het altijd wel met een grote inbussleutel van 12 mm (als ik de maat goed heb)
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

kan niet meer schreef:Mij lukt het altijd wel met een grote inbussleutel van 12 mm (als ik de maat goed heb)
Ja, dat is idd de goede maat. :-q
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

.
Laatst gewijzigd door mwouters91 op zo 26 mei 2019, 18:34, 3 keer totaal gewijzigd.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Sram (achter)derailleur betekent ook Sram shifter hè ;-)
Maar het werkt allemaal goed, Shimano of Sram is vooral een smaakkwestie.

Ik zal eens kijken bij mijn Chinese bladen of die tandjes ook iets schuin naar een kant wijzen, ik had zo snel de indruk dat het blad zo omgedraaid kon worden...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
joen
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 21 december 2015, 21:06
Mijn mountainbike: Cube LTD SL

ga je je trapas lagers schoonmaken? of alleen de crank? bij mijn ltd zijn de lagers pressfit en heb ik daar gereedschap voor nodig, bij jou niet?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als je de crank eruit hebt gewoon met je vingers de lagers draaien. Draaien ze soepel en zonder speling, dan niks aan doen behalve schoonvegen en met wat nieuw vet de boel weer monteren.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Kermit, ik dacht zelf ook dat er geen verschil was. Zal kijken of ik het verschil op foto krijg is maar minimaal.

Lagers zijn bij mij geen pressfit. Met schoonmaken bedoel ik de crank en het bottom bracket. Het bottom bracket zelf laat ik zelf even zitten heb daar de sleutel nog voor. Maar het BB schoonmaken voordat alles weer inelkaar gaat is zeker verstandig. Hoef je niet elke maand te doen maar paar keer per jaar kan zeker geen kwaad.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vet houdt vocht en vuil weg van de binnenkant, dus ik hou de lagers aan de buitenkant niet al te krampachtig schoon. Bij de standaard Shimano buitenboordlagers is vaak wat weinig vet gebruikt, je kunt de plastic doppen en de seal van het lager voorzichtig verwijderen en wat vet toevoegen. Maar pas op, want die plastic doppen beschadigen erg snel. Ik schuif er meestal twee botte messen onder en wip dan de dop van twee kanten tegelijk omhoog.
Als-ie scheurt heb je pech... ;-)

Ik heb even naar mijn nw-bladen (merk Ekfan) gekeken, de tandjes zijn ook inderdaad niet 100% symmetrisch. De punt is aan een kant een klein beetje afgeschuind, dus ik vrees dat ik straks ook de opdruk aan de zichtkant krijg.
Misschien dat ik de boel netjes zwart kan maken, zal eens kijken.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Ik zal alleen het overtollige vet dat flink vies is wegnemen, en hiervoor nieuw vet smeren. Zoals je al zegt houdt dit vocht en vuil weg, maar als t verzadigd is met rotzooi helpt het ook niet meer haha.
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

.
Laatst gewijzigd door mwouters91 op zo 26 mei 2019, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
joen
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 21 december 2015, 21:06
Mijn mountainbike: Cube LTD SL

hey, mwouters91
alles gemonteerd inmiddels? hoe loopt de 11-46 cassette op z'n grootste blad? ik ben erg benieuwd.
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Hey,

Haha nee is nog niet binnen is pas eergisteren besteld haha. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte
Plaats reactie