Nieuwe fiets Bergamont Revox

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
whitecobra87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 26 september 2016, 21:27
Mijn mountainbike: Bergamont Revox

Na ongeveer een pauze van zo'n 8 jaar begon het toch weer te jeuken om te fietsen.
Vroeger altijd gefietst op 26 inch van het merk Bulls. 26 inch kan natuurlijk niet meer tegenwoordig dus ben ik gaan zoeken naar een leuke betaalbare fiets.
En die heb ik gevonden een Bergamont Revox 4 29er(2017). Deze kon ik geschikt kopen omdat het nieuwe model alweer te koop staat.
De keuze was niet makkelijk aangezien Bergamont ook nog andere mooie fietsen heeft met betere opties voor niet veel meer dan mijn huidige.
Enige nadeel bij Bergamont, what you see is what you get, oftewel kan geen andere kleur kiezen met betere afmontage.
Ik wou perse deze zwart oranje kleur. En tot de fietsen van zo'n 1000 euro maakt het frame niet uit deze zijn bij alle modellen hetzelfde.
Op dit moment nog geheel standaard met een mooie hypermoderne Altus/Alivo :oops: 8) afmontage.
Deze word aankomende week volledig vervangen voor de M8000 XT groepset (1 x 11).
Afbeelding
Afbeelding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Inderdaad een leuk frame! Begrijpelijke keuze!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
whitecobra87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 26 september 2016, 21:27
Mijn mountainbike: Bergamont Revox

De upgrade verliep net even anders dan ik en lbs hadden verwacht. De M8000 cassette paste niet op mijn body.
Een nieuwe naaf (of compleet wiel) zijn op dit moment net even te prijzig. zodoende heb ik de XT m8000 cassette en derailleur ingewisseld voor een XT 10 speed variant (786 serie).
En tot zover mis ik de 11e versnelling niet. nu rijd ik ook geen grote hoogteverschillen dus zal ik met de 10 speed ook goed uit de voeten kunnen.
Vanochtend een stukje gereden en de singlespeed bevalt goed. vooral het schakelen is veel directer en het verschil in gewicht merk je in de bochten dat je veel wendbaarder bent.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door whitecobra87 op zo 22 juli 2018, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nijkerkbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 4 oktober 2017, 11:56

Leuke fiets! Met een paar mooie upgrades / aanpassingen is mijn ervaring dat je na verloop van ttijd vanzelf op je droomfiets rijd.

Wat was nu alleen precies de reden dat de 11-speed xt cassette niet op je body paste? Deze is qua passing gelijk aan een 10-speed cassette bij mij weten en zelf ben ik in het verleden zo zelfs van 9-speed naar 11-speed over gestapt...
SantaCruz Tallboy V2 CC '16 / Ritchey SwissCross Disc ‘19
Gebruikersavatar
whitecobra87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 26 september 2016, 21:27
Mijn mountainbike: Bergamont Revox

Het grootste tandwiel liep tegen de spaken aan. En met een spacer werd hij te breed paste de lockring niet.
De lbs had dit ook nog niet eerder meegemaakt. maar het komt waarschijnlijk doordat de spaken wat boller staan.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Mmm, zijn dan de spaken wel gevlochten? Dus dat de buitenste spaak achter de binnenste spaak langs gaat (aan de driveside). Dit wordt wel eens gedaan bij machinaal gevlochten wielen...

Verder een leuk ding, zie je niet vaak hier.
robin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 5 oktober 2003, 21:50

Afbeelding
Fotoooh bij Lageveld Wierden?
:bier:
Gebruikersavatar
whitecobra87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 26 september 2016, 21:27
Mijn mountainbike: Bergamont Revox

yup vaste rondje elke zondag ochtend. Leuke niet al te lange route die ik zo vanuit huis even mee kan pakken. Wanneer ik wat langer wil fietsen pak ik de auto richting Hellendoorn of Markelo.
Gebruikersavatar
whitecobra87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 26 september 2016, 21:27
Mijn mountainbike: Bergamont Revox

Gister en vandaag weer even geknutseld.
Nadat ik een vork van Leech73 heb overgenomen (Manitou m30), heb ik deze uit elkaar gehaald en de blauw groene lak verwijderd. Deze heb ik daarna opnieuw in mat zwart overgespoten, zodat deze beter met mijn fiets matcht. De stickers heb ik laten maken bij een kennis die een eigen bedrijfje heeft in het maken van dit soort stickers (auto's, kleding etc.). Dat vel oranje maakt het wel mooi af al zeg ik het zelf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook de aandrijving heeft een makeover gehad. Shimano 10spd is vervangen voor een Sunrace 11/42 loopt als een zonnetje.
Mijn M786 XT loopt er soepel overheen zonder extra aanpassingen. Alleen de B-tention iets op moeten draaien.
Afbeelding

Het voorblad heb ik vervangen voor een 34tands Oval China blad. Als dit goed bevalt ga ik deze later nog aanpassen voor een orginele OvalBlack.
Afbeelding

een totaal plaatje.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door whitecobra87 op zo 22 juli 2018, 23:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik zie je foto,s niet.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
whitecobra87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 26 september 2016, 21:27
Mijn mountainbike: Bergamont Revox

vreemd als zowel op mijn pc al op mijn telefoon zie ik de foto's gewoon.
*update de fotoś staan niet openbaar... zal zo aangepast zijn
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Nope..
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
whitecobra87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 26 september 2016, 21:27
Mijn mountainbike: Bergamont Revox

nu wel :D
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Mooie bike en upgrades :-q
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Mooi gedaan zo!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie