Banden voor NL op de Scott Spark RC

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

ThaSingleTrackMastah schreef:Lijkt wel veel op dit topic:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=135767" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kreeg ook al een déjà vu :lol:
dapiedro schreef:Bedankt voor de tips! Nog even bedenken of ik voor oud en vertrouwd ga (RoRo + RaRa) of zin heb in iets nieuws proberen dan lijkt mij de getipte Ardent Race 2,35 voor en Ikon 2,25 achter wel een moooie combi
Weet natuurlijk niet waar je rijd/ondergrond enzo.. Persoonlijk zou ik voor de Ardent gaan ipv de Race, toch ff wat meer nop voor vooraan.
NoepZor
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 1 april 2009, 19:11
Mijn mountainbike: Giant Fathom 29 1 LTD 2017
Contacteer:

Hey willen jullie mijn wonderschone topic niet ijdel gebruiken :D
Ik heb een hardtail Giant ding, absoluut geen Scott full suspension.

Ik ga wel proberen om de boel tubeless te monteren. Ene kant geen zin in gedoe (binnenbandje er in proppen en oppompen is simpeler), maar schijnt beter te rijden. Al vraag ik me af hoeveel je er op een standaard hardtailtje van merkt op mijn niveau :winkie: :tong
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

floris500 schreef: Weet natuurlijk niet waar je rijd/ondergrond enzo.. Persoonlijk zou ik voor de Ardent gaan ipv de Race, toch ff wat meer nop voor vooraan.
+1, Ardent race in 2.25 is een goede achterband. Voorop, zeker in dit seizoen, zou ik idd ook voor wat meer nop kiezen.
Ekie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 18:43

Ik ben benieuwd wat het is geworden...

Ik rijd al jaren op roro een rara....
Misschien is een uitstapje naar Maxxis wel een vooruitgang!
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

dapiedro schreef:Bedankt voor de tips! Nog even bedenken of ik voor oud en vertrouwd ga (RoRo + RaRa) of zin heb in iets nieuws proberen dan lijkt mij de getipte Ardent Race 2,35 voor en Ikon 2,25 achter wel een moooie combi
Ik rij ook al jaren op Schwalbes. Voorheen altijd Racing Ralphs voor en achter. Sinds vorig jaar ook eigenaar van een Scott Spark RC Pro. En hierop net als jij Rocket Ron voor en Racing Ralphs achter. Rij de Scott hoofdzakelijk in Nederland en deze combi doet het voor mij super. Voor iets meer grip en achter wat meer rol snelheid. Zowel in droog als in natte tijden kan ik er goed mee uit de voeten.
Rij wel met latex in mijn banden :-q
Laatst gewijzigd door Shaggadellick op za 13 januari 2018, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ik rijd heel het jaar met de aspen's
Kom nooit grip te kort eigenlijk
Maar ik zal wel de enige zijn dan
Mn wiel is echt nog nooit weg gegleden aan de voorkant
Ik vind dat er zoizo met te veel nop gereden
Wordt in nederland
carlosvdk68
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: do 11 september 2014, 02:11
Mijn mountainbike: Specialized s-Works HT 2018 Eagle, Salsa Beargrease carbon fatbike

bonzaiking schreef:Ik rijd heel het jaar met de aspen's
Kom nooit grip te kort eigenlijk
Maar ik zal wel de enige zijn dan
Mn wiel is echt nog nooit weg gegleden aan de voorkant
Ik vind dat er zoizo met te veel nop gereden
Wordt in nederland
Helemaal mee eens..de meesten denken ‘hoe groter de nop, hoe meer grip’....
http://www.strava.com/athletes/cvanderkemp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Het is maar net wat je er van verwacht, en wat je ermee doet
Bird Aeris 9 blurple
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

dapiedro schreef:Sinds een weekje ben ik de trotse bezitter van een Scott Spark RC. Heerlijke bike.

Alleen de Maxxis Aspen banden (vooral de voorband) vind ik wat glibberig voor in de NL herfst/winter. Ik mis een een beetje de grotere zijnoppen in de bochten en heb het gevoel dat de groefjes die in et loopvlak zitten snel verzadigd blijven met de NL modder.

Voorheen reed ik altijd met een Rocket Ron voor en een Racing Ralph achter wat mij zowel qua grip en rolweerstand prima beviel.

Wat zou de Maxxis tegenhanger van Rocket Ron zijn (wat grotere verder uitstaande noppen (beter modder loslaten) en grotere zijnoppen (voor meer grip in bochten) als de Aspen?
Of zouden jullie de Maxxis Aspens eraf halen en voor de 'vertrouwde' RoRo / RaRa gaan?
ik rij de Spark met mountain king voor en achter, maar dan wel de 2.4. gaat overal nat en droog. heb echt van alles geprobeerd waarbij de rocket ron en de race king de meest scary moments veroorzaakten. Succes
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Neem gewoon de Maxxis tread lite. 2.1 lekker snel. Als het nat is minder grip, maar wie wil er dan rijden.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
amr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 8 augustus 2015, 22:32

Als je in het verleden zo tevreden was met je Schwalbe voorbandje... dan gooi je deze er toch gewoon opnieuw op?
Gebruikersavatar
dapiedro
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 6 november 2009, 14:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Highball / Santa Cruz Hightower LT

Bedankt voor alle reacties / meningen!!

Heb er toch maar een Rocket Ron voor en Racing Ralph achter op gegooid en ga daar het hele jaar door in alle omstandigheden in NL mee rijden.
Nu voor buitenland nog een mooi wat beter lekbestendig setje banden zoeken met iets meer grip en ook geschikt voor als bijvoorbeeld in de Ardennen wat natter is. Voorheen Reed ik Nobby Nics maar die vind ik te snel lek gaan, tips welkom :-)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

NoNi snel lek?? Als je die tubeless rijdt (versies met versterkte zijwangen), en voor het geval dat neem je een samurai sword of iets dergelijks mee, dan ben je met een NoNi juist prima gewapend voor zwaardere tochten, is mijn ervaring. Matcht ook mooi met je Schwalbe achterband.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
dapiedro
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 6 november 2009, 14:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Highball / Santa Cruz Hightower LT

Ja met latex en snakeskin, oudere versie, dat wel.. Het kan ook pech geweest zijn, maar met een stenige rit bij Freiburg 2 keer lek in 1 rit.
Samurai is ook een goede tip!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

'Samurai' via Decathlon kost ongeveer 9,- en doet het ook prima.
Mijn NoNi's gaan hier prima, vuursteen Zuid Limburg geen probleem tot dusver, en da's een goede test :winkie: .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie