[AFGELAST] Coppis & Cruijsen ATB-toertocht Overloon

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Focus29
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 15 september 2014, 22:05

Coppis & Cruijsen ATB-toertocht Overloon op 21 januari

Toerklub Overloon organiseert op zondag 21 januari 2018 de spectaculaire Coppis & Cruijsen ATB-toertocht. We hebben afstanden van 35, 45 en 55 km. Dit geeft de fanatieke, en ook de beginnende ATB-er de mogelijkheid om zijn of haar grenzen te verkennen. Uiteraard zal de vaste ATB route van Overloon het hart vormen van deze tocht afgewisseld met vele andere uitdagende paden.

De pauzeplaats is bij De Lange in ’t Vlak. Daar zijn de charmante dames van het Red Bull promotieteam aanwezig met hun bekende mini’s en samples. Uiteindelijk zal de route finishen met het wedstrijd parcours van de Toma Cycles cup! Dit zwaar en technisch rondje zal geheel door het museumpark lopen, hier kan men nog het onderste uit de kan halen!

De startplaats is bij eetcafé en pannenkoekenhuis “Museumzicht” aan het Museumplein in Overloon. De fietser kan hier na afloop gebruik maken van een afspuitplaats voor de fiets. Er kan gestart worden tussen 9.00 en 10.00. Het inschrijfgeld bedraagt € 5,-. NTFU- en KNWU-leden en jongeren tot en met 18 jaar ontvangen € 1,- korting. Tenslotte wordt de tocht verreden onder NTFU voorwaarden.

In verband met de veiligheid van onze deelnemers zal de vaste ATB-route die dag tot 14:00 afgesloten zijn voor niet-deelnemers.

Meer informatie vind je op http://www.toerklub.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Focus29 op vr 19 januari 2018, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
MTBPatrick
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 2 oktober 2016, 08:37
Mijn mountainbike: TREK Procaliber 9.7 2017

Met een beetje mooi weer zeker aanwezig :-D
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Met alle weer....aanwezig ;)
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Of ik ga hier naar toe of ik ga naar Oss. Hoewel Overloon wel mijn voorkeur heeft omdat ik wel erg vaak in het gebied van Oss kom. Maar ja, sommige anderen willen misschien liever dichtbij biken. Groepsdruk...
fastbiker666
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 14 september 2013, 15:42

De weersverwachtingen voor het weekend zijn goed, en dus ben ik er zeker bij a.s. zondag. Blijft toch een van de mooiste tochten in de regio!! Ben ook benieuwd naar de finale over het wedstrijdparcours. Afgelopen jaar was het een uitdagende, maar pittige afsluiter van de tocht.
boscrosser97
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 18 januari 2018, 21:32
Mijn mountainbike: Giant Talon29er

Vraag me af of deze tocht doorgaat want het zal wel een behoorlijke ravage in het bos zijn na de storm van vandaag
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 1 september 2023, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Op zich kan dat meevallen, we horen het vanzelf wel. Met een kettingzaag een metertje eruit halen bij een gevallen boom is zo gedaan......
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 1 september 2023, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

En hoe ligt de route erbij? Er is ook best wat neerslag gevallen de afgelopen dagen. Trekt het daar snel weg?
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Het beste deel van de route bestaat uit zandduinen dus dat zal naw wel prima io. zijn.
boscrosser97
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 18 januari 2018, 21:32
Mijn mountainbike: Giant Talon29er

Tocht gaat gewoon door en ze doen er alles aan om de route boom en tak vrij te krijgen voor zondag.
MTBPatrick
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 2 oktober 2016, 08:37
Mijn mountainbike: TREK Procaliber 9.7 2017

Goed om te lezen !!
Focus29
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 15 september 2014, 22:05

Coppis & Cruijssen ATB-Toertocht 21 januari 2018 AFGELAST! In tegenstelling tot eerder bericht vandaag hebben we slecht nieuws.

Vandaag hebben we een inspectie gedaan van de routes en helaas moeten we constateren dat de schade in de bossen te groot is om te herstellen voor zondag EN dat de veiligheid van de fietsers niet gegarandeerd kan worden vanwege bomen langs de paden die hangen en op afbreken/omvallen staan. Wij vinden het heel erg jammer maar veiligheid staat uiteraard ALTIJD voorop.

We zien jullie graag in een volgende editie van onze toertocht.

Toerklub Overloon
MTBPatrick
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 2 oktober 2016, 08:37
Mijn mountainbike: TREK Procaliber 9.7 2017

Helaas, maar ook wel begrijpelijk. het ging d'r ook flink op gister...

dan maar de bandjes op 3 Bar zetten en rondje straat hopzakken..
Plaats reactie