Trail onderhoud, of gewoon doorfietsen?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Iemand hier deze zaag wel eens gebruikt trouwens

https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... SuetiHtYLh" onclick="window.open(this.href);return false;
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

bartsince1975 schreef:Iemand hier deze zaag wel eens gebruikt trouwens

https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... SuetiHtYLh" onclick="window.open(this.href);return false;
Les Stroud had in Survivorman wel eens een 'handig survivalproduct' in zijn tas zitten om te testen. Dit type zaag bleek niet erg betrouwbaar. De reviews bij knivesandtools zijn daarentegen lovend.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

De dynamiek van een bospad als je het mij vraagt.
Buiten vaste routes dus lekker laten liggen.
PaganiProductions

Hier is gewoon door fietsen en hebben ook geen echte trails om te onderhouden.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Alles laten zoals je aantreft. Gewoon er om heen rijden of even afstappen. Alles verdwijnt op den duur vanzelf wel weer.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Gisteren stuitte ik op deze knakker.

Afbeelding

Heb nog wel even gekeken of ik hem aan de kant kon krijgen maar dan zouden de toppen richting trail wijzen en een mountainbiker die als een sate aan een boom gespiest wordt wil ik ook niet op mijn geweten hebben. :o
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Dice Oldskool schreef:Gisteren stuitte ik op deze knakker.

Afbeelding

Heb nog wel even gekeken of ik hem aan de kant kon krijgen maar dan zouden de toppen richting trail wijzen en een mountainbiker die als een sate aan een boom gespiest wordt wil ik ook niet op mijn geweten hebben. :o
Dit bedoel ik dus met "niets aan doen " , gewoon laten liggen. Hier kan je toch prima overheen. Of door even af te stappen of als een Sven Nys, Tom Meeusen of Mathieu van der Poel er over heen. Extra uitdaging voor de route. Over een aantal jaren is het obstakel vanzelf wel weer weggerot.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Tsjibiti schreef:
Dice Oldskool schreef:Gisteren stuitte ik op deze knakker.

Dit bedoel ik dus met "niets aan doen " , gewoon laten liggen. Hier kan je toch prima overheen. Of door even af te stappen of als een Sven Nys, Tom Meeusen of Mathieu van der Poel er over heen. Extra uitdaging voor de route. Over een aantal jaren is het obstakel vanzelf wel weer weggerot.

Zegt Tsjibiti; die al klaagt als er teveel bochten in een parcours zitten. :-{
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Tsjibiti schreef:Hier kan je toch prima overheen. Of door even af te stappen of als een Sven Nys, Tom Meeusen of Mathieu van der Poel er over heen. Extra uitdaging voor de route. Over een aantal jaren is het obstakel vanzelf wel weer weggerot.
Ik vind het knap dat je op basis van deze foto kan inschatten wat de hoogte, afstand en de aan- en uitloop is en of dat te springen is of niet...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Tsjibiti schreef:Hier kan je toch prima overheen. Of door even af te stappen of als een Sven Nys, Tom Meeusen of Mathieu van der Poel er over heen. Extra uitdaging voor de route. Over een aantal jaren is het obstakel vanzelf wel weer weggerot.
cheeta schreef:Ik vind het knap dat je op basis van deze foto kan inschatten wat de hoogte, afstand en de aan- en uitloop is en of dat te springen is of niet...
De MacAskill's onder ons misschien wel maar voor de gewone sterfeling is het afstappen en eroverheen klauteren.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2937
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Ik ben er donderdag ook overheen gestapt, hij is zeker 70cm hoog, en de beide takken ook halve meter uit elkaar.
Bird Aeris 9 blurple
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Dice Oldskool schreef:Gisteren stuitte ik op deze knakker.

Afbeelding

Heb nog wel even gekeken of ik hem aan de kant kon krijgen maar dan zouden de toppen richting trail wijzen en een mountainbiker die als een sate aan een boom gespiest wordt wil ik ook niet op mijn geweten hebben. :o
Rutbeek? Dan wordt die binnenkort wel weggehaald.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

de lachende derde schreef:https://www.raymears.com/Bushcraft_Prod ... lding-Saw/

Gaat standaard mee als ik in de Ardennen ben, gebruik hem daar ook continu.
Zoiets heb ik ook, is regelmatig in de aanbieding bij de Lidl.
Ooit met Kermit op pad geweest als voorbereiding van een Bikersdag.
Toen zelfs een bosduvel meegenomen, in karton gevouwen en achter op de rugzak gebonden.
Dat was wel wat onhandig, maar wel een paar stukken uit dikke omgewaaide bomen gezaagd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2937
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Freekenstein schreef:
Dice Oldskool schreef:Gisteren stuitte ik op deze knakker.

Afbeelding

Heb nog wel even gekeken of ik hem aan de kant kon krijgen maar dan zouden de toppen richting trail wijzen en een mountainbiker die als een sate aan een boom gespiest wordt wil ik ook niet op mijn geweten hebben. :o
Rutbeek? Dan wordt die binnenkort wel weggehaald.

Rutbeek idd
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Dice Oldskool schreef:
Tsjibiti schreef:Hier kan je toch prima overheen. Of door even af te stappen of als een Sven Nys, Tom Meeusen of Mathieu van der Poel er over heen. Extra uitdaging voor de route. Over een aantal jaren is het obstakel vanzelf wel weer weggerot.
cheeta schreef:Ik vind het knap dat je op basis van deze foto kan inschatten wat de hoogte, afstand en de aan- en uitloop is en of dat te springen is of niet...
De MacAskill's onder ons misschien wel maar voor de gewone sterfeling is het afstappen en eroverheen klauteren.
Daar springt Mud zo overheen met zijn xxl bike. :fluit
Plaats reactie