pietervl schreef:
Even heel nuchter over de balans. Bij een mountainbike heb je rechts het zware stuk van de crankset met kettingblad of bladen, een ketting, een cassette en een of twee derailleurs. Datis heel wat gewicht zou met losse handen rijden moeilijker moeten maken dan op een stadsfiets. Nooit iemand over gehoord.
Op een bepaald moment gingen we van symmetrische v brakes naar a symetrische schijfremmen. Ook hierbij nooit iemand over een verandering in balans gehoord.
Met een lefty geef je je drivetrain wat meer tegenwicht dan met een gewone voorvork. Misschien is een cannondale juist beter in balans.
Ik ben misschien bevooroordeeld want ik rijd al 10 jaar met lefty's, en heb daarvan hoogstens een paar minuten met losse handen gereden. Weinig ervaring dus. Maar toch denk ik dat je disbalans kunt wegstrepen. Het zou dan iets anders moeten zijn, bijvoorbeeld de kabelloop. Ik ben er eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat het zou kunnen zijn.
Ik ben sind dit topic toch heel anders naar leftys gaan kijken ben erg benieuwd of je nu echt niet makkelijk met losse handen kan fietsen. Er is niks fijner als dat je op een recht stuk even de rug kan strekken en de handjes los.
En weer door uiteraard...