Roc d'Ardenne 27-29 April 2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

Ik heb me eigen ingeschreven voor de marathon. Het wordt mijn eerste keer. Zijn er mensen met ervaring?


Wat is Roc d'Ardenne ?

Na het grote succes van de voorbije 4 edities komt Roc d'Ardenne terug naar België en zal het opnieuw het grootste mountainbike festival van België worden.
In het kader van Roc d'Ardenne, vindt ook Happy Bike Days plaats, een organisatie van O2Bikers.
http://www.sport.be/rocdardenne/2018/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

Niemand die ervaring heeft met dit evenement?
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Toen ik vandaag voor de spiegel in de sportschool stond zag ik dat ik hiervan een finishershirt 2017 aan had. Ik heb m nooit gereden maar waarschijnlijk bij een andere Ardennen marathon van dezelfde organisatie gekregen. Leuk qua opzet dit weekend je kunt de dagen ook afzonderlijk inschrijven. Die zondag is ook Mill man trail in Luxemburg evt combi te maken dus leuke optie
triple nickel
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: di 26 februari 2008, 23:22
Mijn mountainbike: Cube Reaction 2008

Voor mij ook de eerste keer roc d'ardenne dit jaar.

Vorig jaar alleen gekeken op de happy bike days, maar kreeg zo'n zin om zelf mee te rijden!! Heb me dus maar in geschreven voor 57km op zaterdag.

Heb er zin an!
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Zelf nog niet gereden, maar staat wel niet bekend als zeer technisch. De voorbije twee jaar wel telkens zeer zwaar door de modder dacht ik. Ik wil hem wel eens rijden, aangezien het de enige UCI marathon in België is en daardoor een zeer sterk deelnemersveld trekt, maar het is een Golazo organisatie dus de prijzen zijn weer het dubbele van de meeste andere Ardennen marathons.
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

Ik heb voor de complete marathon 95 euro betaald. Dat vindt ik persoonlijk redelijk meevallen. Ik weet niet wat de normale meerdaagse in Belgie kosten.
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Het complete pakket valt inderdaad mee in vergelijking met de LCMT of BeMC (al kan je een avondrit en 50 km rit niet vergelijken met 2 volwaardige XCM etappes natuurlijk). De marathon op zich kost €50 dacht ik, terwijl de meeste Ardennen marathons met groepsstart rond de 25€ zitten.
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

Ah okay
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

matthiav schreef:De voorbije twee jaar wel telkens zeer zwaar door de modder dacht ik.
Heb hem vorig jaar gereden en doe hem dit jaar weer. Vorig jaar was niet modderig, het jaar ervoor wel. Mooie voorbereiding voor de BeMC, die voor een deel over hetzelfde parcours gaat. Start vanuit Houffalize is direct omhoog op het asfalt via de Rue Saint Roche (bekend van LBL). Daar kun je je mooi opblazen.
Murky
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 8 juni 2013, 22:47

Welke bandjes gooien jullie er op? Met andere woorden, welke ondergrond kan ik verwachten? Heb nog nooit in de omgevingen gefietst :)
Enough of this Sunday stroll, let's hurt a little!
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Sommigen zullen hem rijden met Nobby Nics voor en achter, anderen rijden hem op een Racing Ralph voor en achter.. Dat hangt af van je eigen kunde, voorkeur en vertrouwen. Als je een beetje kunt sturen en dalen dan is een Rocket ron voor en Racing Ralph achter een goede all-round set-up voor de Ardennen. (Ik gebruik nu de Schwalbe namen maar dit geldt uiteraard voor gelijkaardige banden van andere merken). Ben je niet zo behendig, wil je vooral vertrouwen/zekerheid en wil je ook achteraan voldoende grip, ga dan voor een iets zwaarder profiel. Laat de liteskins achterwegen en gebruik altijd een iets zwaardere protection-versie. Ondergrond is uiteraard extreem weersafhankelijk, maar je krijgt altijd wel je portie stenen en wortels in de Ardennen.
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

Ik heb al eens vaker in de ardennen gereden met Specialized Fast trak. Dat is mij tot nu toe altijd goed bevallen dus deze blijven er ook onder. Natuurlijk rijdt ik in de ardennen wel tubeless i.v.m. stenen.
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

Zo de Roc d'Ardenne zit er weer op. Het was mijn eerste meerdaagse evenement en ik vond het persoonlijk een heel gaaf evenement. Het parcours was erg slopend door het vele klimmen. Houffalize was een paar dagen omgetoverd tot een echt fietsdorp door de Happy bike days en Roc d'Ardenne. Volgend jaar doe ik weer mee als het kan.
Gebruikersavatar
Guxer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: za 27 oktober 2007, 20:36
Mijn mountainbike: 2021 Epic expert

het weer was dan ook wel goed!
lekker druk geweest.
en inderdaad de klimmen slopen je daar wel :lol:
2021 specialized epic expert carbon 29
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Hoe is Roc d'Ardenne vs de BEMC?
Plaats reactie