14 januari 2018 Merida ATB-tocht Klarenbeek

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
DCYK
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 18 januari 2009, 19:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic comp. 29"

Zondag 14 januari 2018 wordt de Merida ATB-Tocht in Klarenbeek verreden.

Starten kan tussen 09.00 en 10.00 uur, let op 60km starten tot 09.45 uur, vanuit het Multi Functionele Centrum bij SC Klarenbeek aan de Bosweg 12-14 in Klarenbeek.
Inschrijven is mogelijk vanaf 8.30 uur.
Inschrijfgeld bedraagt € 7,00 en voor NTFU-leden € 5,00. Deelname t/m 15 jaar is geheel gratis.

NTFU-leden kunnen gebruik maken van het Scan & Go systeem.
De route is geheel uitgepijlt.

25 / 32 / 48 / 60 kilometer

Er zijn twee pauzeplekken voor de 48 en 60 km.
De 25 en 32 km hebben één pauzeplek.

Alle afstanden gaan door Het Spelderholt bij Beekbergen en komen op de terugweg langs de Loenense waterval. De langste afstand doet zelfs Hoenderloo aan. Daardoor is deze ATB-tocht aantrekkelijk voor iedere mountainbiker. De 25 kilometer is qua afstand geschikt voor de startende fietsers maar toch bevat deze route de gewenste technische stukken in het Spelderholt en bij de Loenense waterval. De 32 en de 48 kilometer bevatten ook alle ingrediënten voor een zeer afwisselende en uitdagende route met mooie single-tracks. De 60 kilometer is een mix van technische stukken, lange klimmen en prachtige singletracks.

Vrijwilligers

Voor deze tocht worden veel vrijwilligers ingezet. Circa 30 gediplomeerde verkeersregelaars zullen assisteren bij het parkeren rondom het complex en de fietsers begeleiden bij de diverse drukke oversteken onderweg. Daarnaast zijn er twee PLUS-pauze plekken welke allen worden bemand door vrijwilligers van SC Klarenbeek.

Erwtensoep

Na afloop van de tocht is er erwtensoep en kunnen de deelnemers op temperatuur komen in de horeca ruimte van het MFC.

NTFU tocht

Bij het uitzetten van de routes is sterk rekening gehouden met het sparen van de natuur. Wij vertrouwen er op dat de deelnemers bij het rijden van de tocht daar ook maximaal rekening mee zullen houden.

Voor het verkrijgen van de noodzakelijke vergunningen van deze tocht is de fietsafdeling van onze sportclub aangesloten bij de NTFU (Nederlandse Toer Fiets Unie).

Afbeelding
"Impossible is nothing!!"
Cube_AMS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 7 december 2015, 15:29

Iemand een idee hoe het gebied er nu daar bij ligt?
DCYK schreef:Zondag 14 januari 2018 wordt de Merida ATB-Tocht in Klarenbeek verreden.

Starten kan tussen 09.00 en 10.00 uur, let op 60km starten tot 09.45 uur, vanuit het Multi Functionele Centrum bij SC Klarenbeek aan de Bosweg 12-14 in Klarenbeek.
Inschrijven is mogelijk vanaf 8.30 uur.
Inschrijfgeld bedraagt € 7,00 en voor NTFU-leden € 5,00. Deelname t/m 15 jaar is geheel gratis.

NTFU-leden kunnen gebruik maken van het Scan & Go systeem.
De route is geheel uitgepijlt.

25 / 32 / 48 / 60 kilometer

Er zijn twee pauzeplekken voor de 48 en 60 km.
De 25 en 32 km hebben één pauzeplek.

Alle afstanden gaan door Het Spelderholt bij Beekbergen en komen op de terugweg langs de Loenense waterval. De langste afstand doet zelfs Hoenderloo aan. Daardoor is deze ATB-tocht aantrekkelijk voor iedere mountainbiker. De 25 kilometer is qua afstand geschikt voor de startende fietsers maar toch bevat deze route de gewenste technische stukken in het Spelderholt en bij de Loenense waterval. De 32 en de 48 kilometer bevatten ook alle ingrediënten voor een zeer afwisselende en uitdagende route met mooie single-tracks. De 60 kilometer is een mix van technische stukken, lange klimmen en prachtige singletracks.

Vrijwilligers

Voor deze tocht worden veel vrijwilligers ingezet. Circa 30 gediplomeerde verkeersregelaars zullen assisteren bij het parkeren rondom het complex en de fietsers begeleiden bij de diverse drukke oversteken onderweg. Daarnaast zijn er twee PLUS-pauze plekken welke allen worden bemand door vrijwilligers van SC Klarenbeek.

Erwtensoep

Na afloop van de tocht is er erwtensoep en kunnen de deelnemers op temperatuur komen in de horeca ruimte van het MFC.

NTFU tocht

Bij het uitzetten van de routes is sterk rekening gehouden met het sparen van de natuur. Wij vertrouwen er op dat de deelnemers bij het rijden van de tocht daar ook maximaal rekening mee zullen houden.

Voor het verkrijgen van de noodzakelijke vergunningen van deze tocht is de fietsafdeling van onze sportclub aangesloten bij de NTFU (Nederlandse Toer Fiets Unie).

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5866
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 1 september 2023, 06:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
DCYK
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 18 januari 2009, 19:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic comp. 29"

Afgelopen zondag zijn we het bos in geweest om te kijken hoe de route erbij lag. Hebben hier en daar wat stormschade op moeten ruimen, verder ligt de route er prima bij. En gezien de weersverwachtingen wordt dit alleen maar beter.

Tot zondag bij de MeridaATBtocht in Klarenbeek waar na afloop een heerlijke kop erwtensoep voor u klaar staat.
"Impossible is nothing!!"
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Zijn er ook nog wat korte klimmetjes en singletracks te verwachten?
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

alero schreef:Zijn er ook nog wat korte klimmetjes en singletracks te verwachten?
Zou er wel heen gaan.. rondom de Loenense Watervallen genoeg uitdaging en singletracks..
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Mag ik nog verwachten dat ik tijdens de tocht herten en wilde zwijnen zie?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Tsjibiti schreef:Mag ik nog verwachten dat ik tijdens de tocht herten en wilde zwijnen zie?
ja
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Nou....met zoveel bikers weinig kans..
Of je moet een van de eerste zijn.
Laatste tijd zie ik sowieso minder wild.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Voor 5 euro een lekkere kop erwtensoep, ik kom morgen die kant op om na 60km van die soep te gaan genieten. :-q
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

RobSter schreef:Nou....met zoveel bikers weinig kans..
Of je moet een van de eerste zijn.
Laatste tijd zie ik sowieso minder wild.
Dan maar niet naar deze tocht.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5866
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 1 september 2023, 06:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
DCYK
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 18 januari 2009, 19:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic comp. 29"

Morgen gaat het gebeuren de Merida Bikes Benelux ATB tocht Klarenbeek. Nog een paar weetjes voor de deelnemers. Denkt u met het aanrijden naar SC Klarenbeek eraan dat de Broekstraat is afgesloten. ( aanrijden via de Goorweg of Elsbosweg )

Verder kwamen wij er met uitzetten vandaag achter dat met name op onze 60km. route ook een wandeltocht is georganiseerd door de Apeldoornse Wandel Federatie ook zij beschikken over een vergunning. Dus laten we rekening met elkaar houden zodat en de wandelaars en wij als mountainbikers er een zonovergoten super sportdag van kunnen maken. Tot morgen.

Het weer wordt top, de route ligt er mooi bij, tot ziens morgen in Klarenbeek
"Impossible is nothing!!"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5866
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 1 september 2023, 06:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

:-q
Plaats reactie